Sivu 1/1
Outo virhekoodi 0340
Lähetetty: 27.8.2006 14:39
Kirjoittaja Sabelli
Lada se jaksaa yllättää.
110 ja eka katsastus on edessä ja tietenkin juuri nyt alkoi sytyttelemään virhekoodia 0340, eli se nokka-akselin asentotunnistin. Nollaan sen vian ja valo häviää vain syttyäkseen kohta uudestaan, koetin etsiä vikaa liittimistä ja mittasin anturia siten kuin vain yleismittarilla voi ( siis huonosti), mutta vikaa ei vain löydy.
Vesi oli loppunut pissapojasta ja siitä huomautteli keskikonsolin näyttö, en kuitenkaan viitsinyt vettä lisätä kun hatutti se vikavalo muutenkin.
Sattumalta huomasin kuitenkin että se keskikonsolin pissapoikavalo ja vikakoodi 0340 korreloi jotenkin toisiinsa - yksi valo poissa niin se toinenkin on poissa ja päinvastoin.
Nyt runkkasin pissapojan varoitusjärjestelmän sekä keskikonsolin valon pistokkeen ja nyt on jo pari päivää mennyt ilman koodia 0340 ?!?!
-
Odottelen juuri lisää tapahtumia asian tiimoilta, normaalin ihmisen on vaikea uskoa että näin merkillistä vikaa ja korjausta voi edes olla olemassa oikeassa maailmassa.
Lähetetty: 31.8.2006 22:57
Kirjoittaja Osku
Toi oli hyvä tietää. Mulla on myös näyttänyt samaa vikakoodia koko kesän. Putsasin kaikki anturit mitä löysin, mutta engine lamppu vain palaa ja tietokone näyttää koodia 0340. Olen jo ajat sitten tunnustanut voimattomuuteni Ladan edessä kunnes taas syttyi toivon kipinä. Tietysti, olisihan se pitänyt tietää, vikahan on pissapojassa.
Täytyy heti huomenna mennä ropeloimaan pissapojan varoitusjärjestelmää jos vaikka minullakin häviäisi vikakoodi edes pariksi päiväksi....
Terv: Osku
Lähetetty: 1.9.2006 14:06
Kirjoittaja ff8728
Nokka-akselin asentotunnistin maksaa Jyväskylän deltassa 104 euroa. Palaan asiaan maanantai-iltana.
Lähetetty: 1.9.2006 19:23
Kirjoittaja Jaska HKI
Ainakin minun ajotietokoneen papereiden suomennoksessa sanotaan että "0340" tarkoittaa "tunnistinvirhe ruiskutus".Auttaisiko ruiskun puhdistusaine polttoaineen joukossa?
Lähetetty: 1.9.2006 21:21
Kirjoittaja J-Tech
Vikakoodi jos on P03?? alkuinen niin vikaa löytyy silloin moottorin ohjauksesta,suihkutuksesta tai pakokaasujärjestelmästä.tulipa sanottua hienosti..En ole ladoista varma mutta eiköhän tuon pissapojan voi unohtaa pois vian määrityksestä,en ole tavannut vielä autoa jossa olisi pissapojalle omat vikakoodit!!
Lähetetty: 1.9.2006 22:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Meneekö ne pissapojan johdot samassa nipussa kuin tuon nokka-akselin asentotunnistimen johdot? Kun pissapojan vesi on siinä rajoilla, että vedenpinnan heilahtelu systyttää/sammuttelee valoa, niin _teoriassa_ on mahdollista että nuo pulssit indusoituu myös nokka-akselin asentotunnistimen johtoon ja aiheuttaa virheitä.
Ajotietokonehhan ei näe/tiedä mistä ne virhetiedot siihen nokka-akselin asentotunnistimen piuhaan tai anturiin tulee, se vaan ilmaisee jos tietoa ei tule tai tuleva tieto on virheellistä.
,_,/ukka
Lähetetty: 2.9.2006 8:59
Kirjoittaja Sabelli
Joo, kyllä se nyt on jo faktaa että ennen niin iloisesti palanut valo on jo viikon ollut pimeänä, ja mitään muuta kuin edellä mainittu ei ole tehty.
Tuo teoria että johdot menee samassa nipussa voi pitää paikkansa, koko se pissapojan varoitus systeemi on merkillinen sekoitus vanhaa ja uutta ja vain Igor tietää miten se toimii, ja ellen väärin muista niin se konsoli vielä jotenkin vilkutteli sitä pissapojan valoa joten signaaleja on varmaan kulkenut johdoissa runsaasti.
Eri lähteistä on annettu hieman eri sanamuoto koodille P0340, jossain on sana "inactive" jossain "faulty", itse anturia on vaikea mitata ilman ns skooppia, yleismittarilla vain saa tietää onko se härveli mahdollisesti pimeänä kokonaan.
Olen jo pitkään seurustellut ladan sähköjen kanssa ikkunoiden, ovien ja valojen kanssa joten en itse enää ihmettele näitä merkillisyyksiä kovinkaan paljon, jos joku korjaantuu merkillisesti en ala väittämään vastaan vaan totean että aha, se on sitten näin ja tyydyn siihen.
Nyt olisi tarkoitus saada vain katsastajan leima ja kaikki turhat valot voi taas unohtaa kahdeksi vuodeksi.
Lähetetty: 2.9.2006 9:20
Kirjoittaja Sabelli
Tässä vielä ohjeet, toiselle automerkille tosin, joita soveltuvin osin voi käyttää ohjeena kuinka mitata se hall anturi edes auttavasti huonoilla välineillä, jos se on satasen anturi niin on sitä ikävä turhaan ostaa.
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl651h.htm
Kiinnostava juttu alkaa lähinnä siitä missä on se töpselin kuva.
Tuostahan voisi vaikka suomentaa ohjeet ladalle jos jaksaisi.
Lähetetty: 2.9.2006 20:23
Kirjoittaja jta
,_,/ukka kirjoitti:Meneekö ne pissapojan johdot samassa nipussa kuin tuon nokka-akselin asentotunnistimen johdot? Kun pissapojan vesi on siinä rajoilla, että vedenpinnan heilahtelu systyttää/sammuttelee valoa, niin _teoriassa_ on mahdollista että nuo pulssit indusoituu myös nokka-akselin asentotunnistimen johtoon ja aiheuttaa virheitä
,_,/ukka
Joskushan täällä oli takaveto mallissa sellainen vika että kun vilkun laittoi päälle niin auto alko pätkiin. Tuossahan muistaakseni oli juurikin tuon tyyppinen vika että otti toisesta johdosta häiriötä.
Eli voi olla ihan hyvin syytä tarkistaa tuokin asia.
Lähetetty: 4.9.2006 17:04
Kirjoittaja ff8728
Katsastin äsken lada 110 8v -01, ei sanomista, kilometrejä 143000. Pakokaasuja ei etukäteen katsottu, co-o, hc-13, lambda1,02, co2-14.50, o2-0.35. Jyväskylän deltassa vaihdettiin viime viikolla se nokka-akselin asentotunnistin, kustannus 172 euroa. Vikakoodeita hävisi ainakin 0340 ja 1426 hiilisäiliö, samalla kertaa, nyt ei ole vikakoodeja. Siis, lata on merkillinen, yksi nappula vaikuttaa muidenkin virtapiireihin...
Lähetetty: 10.9.2006 11:18
Kirjoittaja olavi2101
joo kyllä se tietokone pitää paikkansa säästänyt ainaski 1500euroa deltan hintoihin verraten
Lähetetty: 10.9.2006 11:33
Kirjoittaja ff8728
Tietokone näyttää taas vikakoodia 1426, hiilisuodatin, palaa myös ruiskun oranssi merkkivalo. Lada toimii hienosti.
Lähetetty: 12.9.2006 15:01
Kirjoittaja ff8728
On tämä merkillistä, vikakoodia 1426 näyttää tietokone edelleen, mutta se ruiskun merkkivalo sammui itsestään aamupäivällä. Ajatukseni on että jotkut johtojen eristeet sallivat läpilyöntejä
