Sivu 1/1
2101 panhardin vaihto
Lähetetty: 28.7.2006 14:20
Kirjoittaja Midi^
Onko sillä väliä missä asennossa toi panhard irrotetaan, aattelin nostaa perämurikasta takapään ylös ja renkaat pois niin pääsee hyvin käsiksi pultteihin. Eikai siinä mitään jännitystä oo kun auto seisoo paikallaan tasaisella, että onnistuu takaisinlaitto ilman "tappelua".

Lähetetty: 28.7.2006 16:06
Kirjoittaja Midi^
No, tuli jo vaihettua.
Elikkäs nostin auton perämurikasta ylös ja sitten korin alle pukit, helppo homma toi vaihto. Alemman pään kiinnityspultin vaan joutu vetää laikalla poikki mutta onneks löyty kotoa just sopiva tilalle.
Re: 2101 panhardin vaihto
Lähetetty: 28.7.2006 16:08
Kirjoittaja cassu
Midi^ kirjoitti:Onko sillä väliä missä asennossa toi panhard irrotetaan, aattelin nostaa perämurikasta takapään ylös ja renkaat pois niin pääsee hyvin käsiksi pultteihin. Eikai siinä mitään jännitystä oo kun auto seisoo paikallaan tasaisella, että onnistuu takaisinlaitto ilman "tappelua".

Itte tein seuraavasti kanttilampussa panhardien vaihdon:
- Auto perämurikasta ilmaan.
- Pukit tunkinkorvakkeiden alle.
- Renkaat irti.
- Tunkki alta pois että perä roikkuu vapaasti (ei ole vääntöä tangoille juurikaan mihinkään suuntaan, eikä pääse perä heilahtamaan niin että tunkki lipeäisi ja auto tippuisi niskaan).
- Iskarien alapäät irti (ovat edessä paria tankoa vaihtaessa).
- Tangot vaihtoon yksi kerrallaan.
Itse en lähtisi irrottamaan tankoja mikäli on perämurikan varassa tunkin päällä...
EDIT:
Jaahas, ehditkin jo pistää jatkoviestin tässä kun tätä kirjoitin...
Lähetetty: 28.7.2006 16:12
Kirjoittaja Midi^
Joo siis mä vaihdoin vaan ton pitkittäisen tangon, eikös ne muut oo ihan tukivarsia. Pitää varmaan nekin kyllä tulevaisuudessa vaihtaa.
Jeps ei tosiaankaan taka akselia tunkin/pukkien varaan vaan vapaasti roikkumaan niin homma hoituu turvallisesti.
Lähetetty: 28.7.2006 16:34
Kirjoittaja kapa
Panhard-tanko on se koriin nähden poikittainen tanko, pitkittäiset on sitten tukivarsia.
Lähetetty: 28.7.2006 16:58
Kirjoittaja cassu
Näinhän se on ettei siellä ole kuin yksi panhard, loput ovat tukivarsia. Yleisesti vain käytän virheellistä termiä "panhardit" kun puhun taka-akselin tangoista. Näin ei pitäisi toimia, mutta kun soon vaan niin pal nopeempi sanoo jotta panhardit sen sijaan että sanoos panhard ja tukivarret...

Lähetetty: 28.7.2006 21:22
Kirjoittaja Lada-Jussi
mitä jos sanois vaan suomeksi poikittaistuki ja pitkittäistuet?
Lähetetty: 28.7.2006 21:51
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Lähetetty: 28.7.2006 21:52
Kirjoittaja Jokari
No kyllä sen melkein vaihtais tunkkaamatta kun on perse pystyssä, kiitos pitempien takajousten

Lähetetty: 28.7.2006 21:59
Kirjoittaja Kimmo86
Lada-Jussi kirjoitti:mitä jos sanois vaan suomeksi poikittaistuki ja pitkittäistuet?
Jos sanos vaan " ne jotkut v*tun tangot siel takaan"

Lähetetty: 29.7.2006 13:35
Kirjoittaja Midi^
Kylläpäs onkin nyt parempi ajaa, ei enää perä seilaa silleen kun noita hakattuja hiekkateitä ajaa ja muutenkin tuntuu jämäkämmältä. Tulimpa jopa viimeyönä asfaltilla vähän driftinkiä kun sato vettä
