Sivu 1/6
Vaihtoehtoja Ladalle?
Lähetetty: 27.7.2006 20:56
Kirjoittaja ,_,/ukka
Vajaan viikon netistä penkominen ei ole tuottanut tulosta unelma auton löytymiseksi. Eli vihjeitä foormin käyttäjiltä kyselen. Pitäisi siis löytää bensa auto, joka maksaa n.1000-2000Euroa ja jolla olisi suhteellisen huolettomia kilometrejä niin peltien kuin tekniikan suhteenkin jäljellä 50tkm/5v. Ladoista näitä löytyy lähinnä ruisku samaroista vuosituhannen vaihteesta, ikävä kyllä lähietäisyydellä ei ole kuin kolmi ovisia tarjolla kohtuu kilometreillä. Vaihtoehtoina käynyt mielessä volvo 740 ja audi 80, näistä vuosimallit joissa sinkitty kori(88-90). Muita ehdotuksia, ei ihan pieniä ja vähintään 4-ovisia?
,_,/ukka
Lähetetty: 27.7.2006 21:01
Kirjoittaja aon
Saab 900?

Lähetetty: 27.7.2006 21:16
Kirjoittaja Kimmo86
Saab 900i tai 9000, viimeksi mainitut kyllä yleensä melko runsaasti ajettuja, Renault 21 ( näistä voi löytää halvalla oikeasti hyvän), Peugeot 405, Toyota Carina/ Camry jne. jne. onhan noita tuossa hintaluokassa ihan hurumycke, kunto tietysti ratkaisee. Siitä vaan kiertelemään autoliikkeitä, sopiva saattaa löytyä ihan lennosta (vaikka hyvä Lada

)
Edit: Jaa saappia olikin jo ehdotettu, no tarkensinpa ruiskumalliin

Lähetetty: 27.7.2006 21:25
Kirjoittaja RTJN65
Mulla olis Combi. Voipi olla jo menossa muualle.
Lähetetty: 27.7.2006 21:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
No saappi o käyny kans mielessä. Mitenkähän nuo pelleiltään kestää, ei taida olla sinkityksiä? Ovet taitaa olla 900:n heikko paikka? Japsesita on sellainen kuva, että tuohon hintaan ei hitsaamatonta saa, tai jos saa ni viiden vuoden aikana kyllä pitää varmasti hitsata ja paljo. Poikkeuksen tietenkin tekee esim. galant, joista osa on sinkittyjä. Ranskalaiset, hmm, näitä harva kehuu, vaikka pellit kuulemma kestää aika hyvin.
,_,/ukka
Lähetetty: 27.7.2006 21:28
Kirjoittaja aon
,_,/ukka kirjoitti:No saappi o käyny kans mielessä. Mitenkähän nuo pelleiltään kestää, ei taida olla sinkityksiä? Ovet taitaa olla 900:n heikko paikka?
Ei taida olla sinkittyjä... Vetoakselitunnelit ja ovien alareunat ovat kai vielä 900:ssakin ne yleisimmät ruostepaikat.
Lähetetty: 27.7.2006 21:47
Kirjoittaja Kimmo86
Jaa että galantissa sinkitty kori, no ihmekös kun ne on päältäpäin aina niin ruosteettomia.. Siis ilmeisesti 88- ja uudemmat, vanhemmissa ei tainnu olla?
Mitä itte oon noilla ranskalaisilla ajellu niin ne on kyllä mainettaan paljon parempia. Esim. rellu 21 vm. 90, kilsoja takana n. 280 th ja oli tekniikaltaan vielä kovassa iskussa ja ruosteeton koppa.. Tosin nuo taitaa olla huoltojen laiminlyömiselle melko arkoja joten hyvän yksilön löytäminen ei olekkaan niin helppoa.
Lähetetty: 27.7.2006 22:16
Kirjoittaja jta
Ainakin BG ( -89---->) korinen mazda 323 tuntuu olevan varsin luja koriltaan. En oo montaa kovin ruosteista nähny. Tekniikaltaan varsin luotettava vehjas. Ja sopii aika hyvin vielä tuohon hinta haarukkaankin...
Lähetetty: 27.7.2006 22:49
Kirjoittaja Frostwind
Saabin pellit kyllä kestävät todella hyvin lukuunottamatta noita edellämainittuja kohteita, poikkeuksiakin toki löytyy. Moottori on kestävä ja väännökäs. Noita kilometrejä ei kannata säikähtää. Ennemmin saabista loppuu alusta kuin moottori.
Älä sitten sorru kaasarisaabeihin.
Lähetetty: 27.7.2006 22:56
Kirjoittaja LadaRacingTeam
Miten minusta tuntuu että suurimalla osalla autoilevista suomalaisista on jokin kielteinen ennakkoluulo ranskalaisia autoja kohtaan

Mutta joo. En sinuna ostaisi edellämainittua Peugeot 405:sta kun se on talviautona aika kehno (lue yli -25c pakkasissa). FL mallista en tiedä onko kyseinen ongelma korjattu.
Muuten 405 on tilava ja todella hyvä ajettava.
Lähetetty: 27.7.2006 23:10
Kirjoittaja LadaRacingTeam
Volkswagenia voisin ehdottaa. Yksi harvoista hyvistä saksalaisista autoista.
Lähetetty: 28.7.2006 4:16
Kirjoittaja samarai
Toyotaa ei ole vielä ehdotettu.

Eli joku 4-ovinen, jossa koppa on suht terve (sullahan on ne hitsivehkeet, eihän toi voi olla ongelma 5v. aikana

), konehan on niissä avaamaton hamaan tappiin asti. Onhan se sentään kuitenkin itäauto missä Ladakin.

Lähetetty: 28.7.2006 7:59
Kirjoittaja ,_,/ukka
Eikös Volkkarit oo aika pitkälle samoja vehkeitä ku auditkin? Audeissa vaan tuo sinkitty kori saa multa pisteitä.
Omaa kokemusta ei ranskalaisista oo, mutta moni jolla on on sanonut että tuossa hintaluokassa ei kannata niitä kahtella. Samaa on sanottu Bemareista. Mersukaan tuskin on vaihtoehto?
Hitsaus kammo on tällä hetkellä sen verran voimakas, että tuon hintasia sinkitsemättömiä japanilaisia tuskin ihan heti harkitsen. Ehkä joku "marginaali" merkki joka on aliarvostettu vaihtoautona, Daihatsu, Suzuki, hyundai...
,_,/ukka
Lähetetty: 28.7.2006 8:15
Kirjoittaja jasu35
hyundai sonata,korealaista isoa loistoa

,no parilla tonnilla voi tehdä jo ihan löydönkin sonatoista.

Lähetetty: 28.7.2006 8:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
ota vaan aikaa ja lähdet hakemaan jonkun hyvältä tuntuvan Samaran vähän pidemmältäkin. Samara on kuitenkin hinta/laatu suhteeltaan niin hyvä, että kestää vielä tuon matkaan kuluvan rahan. Samaran voi saada alle 1000 eurollakin hyvän tai ainakin sellaisen mihin ei tarvitse paljoa sijoittaa, että se on kuin uusi.
olin itsekin kerran lähdössä arki-iltana hakemaan yhtä Samara Sedania 400 km:n päästä, mutta se ehti jo mennä kaupaksi. Kyllä hyvän eteen kannattaa nähdä vaivaa. nykyinen Sedan on vain 130 km:n päästä (itelle jo paljon sekin), mutta kyllä kannatti hakea. Ei ole sen jälkeen juuri sedaneita näkynyt myynnissä missään, muutamia ylihintaisia axteceja ollut nettiautossa.
jos joku vaihtoehto pitää olla, niin itse kattelisin jotain japanilaisia ajalta vähän ennen vähäpäästöisyyttä noin 1986-1990, vaikka Carina II tai Corolla, ehkä Accord tai Galanttikin