Sivu 1/2

mikä on? kun ei turbo ahda

Lähetetty: 25.7.2006 16:55
Kirjoittaja pappa- igor
Mikä on kun ei kaverin lada ahda. :cry: ahtimena on garretin t03 ja kaasarina taunus mallin weeberi. on niin sanottu imupuolen ahdin...eli kaasari on ennen ahdinta...kone käy ja kiertää mutta ei vaan nosta painetta... ahdin alkaa viheltää mutta viisari vaan ei nouse nollan yläpuolelle :?

Lähetetty: 25.7.2006 17:04
Kirjoittaja micco
Joko ahtoilma tai pakokaasut karkaavat tai sitten ahdin on ***kana.
Kai kaasarissa läppä/läpät aukeaa kokonaan?

Lähetetty: 25.7.2006 19:38
Kirjoittaja pappa- igor
micco kirjoitti:Joko ahtoilma tai pakokaasut karkaavat tai sitten ahdin on ***kana.
Kai kaasarissa läppä/läpät aukeaa kokonaan?

Ahdin ei ihan kauheen paskalta vaikuta... ja ahtoilma jos karkais niin se ei varmaan edes kävis... yks tuttu epäili että hukkaportin läppä jotenkin kantais tai hukkapportin kotelos olis halkeema ja kaasut pääsis karkuun sieltä...

Lähetetty: 26.7.2006 17:55
Kirjoittaja pappa- igor
portissa ja pakopesässä ei ole isompia halkeemia eikä portinläppä kanna.... veikkauksia :!: meikäläiseltä alkaa kyvyt loppuun :cry:

Lähetetty: 26.7.2006 18:07
Kirjoittaja IlkkaHe
Jos hukka portissa vaan on joku hamminki, etta aukeaa lahes heti?

Lähetetty: 26.7.2006 18:11
Kirjoittaja pappa- igor
IlkkaHe kirjoitti:Jos hukka portissa vaan on joku hamminki, etta aukeaa lahes heti?
koitettu ilman letkuakin eikä nosta siltikään ahtoja....

Lähetetty: 26.7.2006 19:54
Kirjoittaja Turbiini
Liian pieni kaasari? imupuolen asennuksessa kaasari on syytä olla iso esimjoku jenkkipuolen 4reikänen. Minkäs kokonen garretti varsinkin? pakopesän ar kiinnostaa.

Lähetetty: 27.7.2006 6:39
Kirjoittaja pappa- igor
Turbiini kirjoitti:Liian pieni kaasari? imupuolen asennuksessa kaasari on syytä olla iso esimjoku jenkkipuolen 4reikänen. Minkäs kokonen garretti varsinkin? pakopesän ar kiinnostaa.
garretti on ihan tavallinen isolaippanen saab 9000sen to3:ne ar:rrää en just ny muista... :roll:

Lähetetty: 27.7.2006 9:16
Kirjoittaja micco
Turbiini kirjoitti:Liian pieni kaasari? imupuolen asennuksessa kaasari on syytä olla iso esimjoku jenkkipuolen 4reikänen.
No ainakin 1.6 TC toimi erittäin hienosti turbon imupuolelle asennetulla yksikurkkuisella Strömbergillä jonka lainasin 99 Saabista.

Lähetetty: 27.7.2006 9:23
Kirjoittaja micco
pappa- igor kirjoitti:
micco kirjoitti:Joko ahtoilma tai pakokaasut karkaavat tai sitten ahdin on ***kana.
Kai kaasarissa läppä/läpät aukeaa kokonaan?

Ahdin ei ihan kauheen paskalta vaikuta... ja ahtoilma jos karkais niin se ei varmaan edes kävis... yks tuttu epäili että hukkaportin läppä jotenkin kantais tai hukkapportin kotelos olis halkeema ja kaasut pääsis karkuun sieltä...
Tulipa joskus ostettua ahtimeksi toijjotan CT20 johon oli joku puuhapete vaihtanut uudet laakerit. Pläjäytin ahtimen kiinni koneeseen ja eiku koeajolle. Eipä oikein ahtoa irronnut vaan leikkasivat ahtimen laakerit kiinni. Ahdin lensi romulavalle...

Lähetetty: 27.7.2006 18:19
Kirjoittaja pappa- igor
micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
micco kirjoitti:Joko ahtoilma tai pakokaasut karkaavat tai sitten ahdin on ***kana.
Kai kaasarissa läppä/läpät aukeaa kokonaan?

Ahdin ei ihan kauheen paskalta vaikuta... ja ahtoilma jos karkais niin se ei varmaan edes kävis... yks tuttu epäili että hukkaportin läppä jotenkin kantais tai hukkapportin kotelos olis halkeema ja kaasut pääsis karkuun sieltä...
Tulipa joskus ostettua ahtimeksi toijjotan CT20 johon oli joku puuhapete vaihtanut uudet laakerit. Pläjäytin ahtimen kiinni koneeseen ja eiku koeajolle. Eipä oikein ahtoa irronnut vaan leikkasivat ahtimen laakerit kiinni. Ahdin lensi romulavalle...
näin niinkun vähän ohi aiheen kysyisin sulta micco, että onx sulla jossain joku megasquirt poksi ylimääräsenä... :?: ja koska käydään 3 satasella lenkillä? 8)

Lähetetty: 27.7.2006 19:00
Kirjoittaja larbatzi
Ahto paine mittari rikki tai joku mittarin letku irti ???
hukkaportin jousi kuollut ?????

Lähetetty: 27.7.2006 19:06
Kirjoittaja pappa- igor
larbatzi kirjoitti:Ahto paine mittari rikki tai joku mittarin letku irti ???
hukkaportin jousi kuollut ?????
jousi on s**tanan jäykkä ja mittari on ihan uus ja kerran saatiin paine nouseen 0.4baariin ja mittarin letkut on ehjät ja kiinni.. :oops:

Lähetetty: 27.7.2006 19:46
Kirjoittaja micco
pappa- igor kirjoitti: näin niinkun vähän ohi aiheen kysyisin sulta micco, että onx sulla jossain joku megasquirt poksi ylimääräsenä... :?: ja koska käydään 3 satasella lenkillä? 8)
No justiinsa pitäis myydä MS ja hajapuskan läppärungot työkaverille mutta löytyy sitten vielä hieman kesken oleva MS joka lähtee hintaan 100e.
Osta oma 3 satanen! Pitäis myydä se '84 projekti pois että saa talliin tilaa...

Lähetetty: 27.7.2006 19:56
Kirjoittaja pappa- igor
micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti: näin niinkun vähän ohi aiheen kysyisin sulta micco, että onx sulla jossain joku megasquirt poksi ylimääräsenä... :?: ja koska käydään 3 satasella lenkillä? 8)
No justiinsa pitäis myydä MS ja hajapuskan läppärungot työkaverille mutta löytyy sitten vielä hieman kesken oleva MS joka lähtee hintaan 100e.
Osta oma 3 satanen! Pitäis myydä se '84 projekti pois että saa talliin tilaa...
Ei oo rahaa semmoseen... mutta ihan valmis poksi olis kyllä kiinnostanu... :wink: