Samaran puskuri
Samaran puskuri
Olen uusi onnellinen Lada Samara 1500:n omistaja, mutta etupuskurin ulkonäkö ei ole paras mahdollinen... Myöhemmissä 1500i (-98 tai jotain..) malleissa on nätimpi puskuri ja ajattelin voisiko sellaisen vaihtaa vanhaan (-93) Samaraan.?
: Emmi

- Lada-Jussi
uudemmissa ei kai muuten ole mitään eroa, mutta EuroSamarassa on erillainen. eiköhän ne ole suoraan vaihdettavissa keskenään. eri juttu sitten mistä löytyy euron puskurit.... mun mielestä toi venäläinen on kyllä hienompi.

onhan tietysti myös noita venäläisiä "tuunauspuskureita". Mulla oli joskus Samara, johon oli laitettu sellaiset muoviset härdellit. Kyllä noi originaali venäläiset kumipuskurit on munkin mielestä parhaimmat joka suhteessa. Niissä on myös sisällä jostain seosmetallista tosi vahva u-palkki. (turvallisuus taattu
)

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Itse laittelin Samaraan viime syksynä FX Corollan (sen kulmikkaalla korilla olevan) etupuskurin, kävi muuten aika helposti. Helpoiten sen saa käymään, kun leikkaa Samaran omasta puskurin sisällä olevasta alumiinipalkista pätkät ja hieman viistää Corollan puskurista sisäkulmia auki. Ne alumiinipalkin pätkät sitten kiinnitetään siihen Corollan puskimeen pulteilla tai ruuveilla, en muista ihan tarkalleen miten tein. Löytyy kuvia tuolta Ladagalleriasta.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V