vieläkään ei ole saatu kammettua sitä Lada-Jussilta ostettua 1500:sta pataa paikoilleen joten tuo väliaikainen 1200:n on sitten saanut leipää hieman enemmänkin

Juhannusaattona yksi harrasteauton osakkaista otti ja pyyhkäisi satasta kakkosella. Kivasti kulki mutta sen jälkeen tyhjäkäynti putosi sinne 600-700 rpm paikkeille eikä oikein enää kaasu pohjassa ajettaessa tuntunut sitä "voimaa" löytyvän.
Tämä oire kuulemma oli jo vähäisenä olemassa ennen kunnon revitystä. Vähän niin kuin kävisi laihalla tai jotain.
Kärkiväli oli nopeasti katottuna kohillaan ja sytkää pikkasen korvakuulolla kiertämällä ja tyhjäkäyntiä säätämällä saatiinkin joutokäynti kohilleen mutta jäi vähän sellainen maku, että ei oikein kule entiseen malliin.
Minulle jo ehdoteltiin paria seikkaa josta tämä voisi johtua:
1. "Olisiko mahdollisesti käynyt niin että eivät ole venttiilijouset pysyneet perässä kun kiekkoja ollut reilusti?"
2. Kärjellisellä sytkällä välys menee vituroilleen, kärjetön sytkä oli parempi, jos kierrätetään enämpi...
Mitäs asiantuntijat sanovat tästä tapauksesta? Olen aina ollut siinä uskossa, että varsinkin nämä vanhat koneet (-79 1200:n) tykkäävät siitä, että annetaan jenkaa
