Sivu 1/3

ensikokemukset halvasta 110:stä..

Lähetetty: 21.6.2006 22:24
Kirjoittaja jasu35
jep,eli tuli hankittua 110 sedan vm-99,aj 131tkm,katsastus juuri umpeutunut,eli leimata pitäisi.No ensi havaintohan on se että lada on lada vaikka kuinka ulkoisesti kehittyisikin :lol: eli kaikki vakio viat taas odottaa laittajaansa.Koeajolla en mitään kummempaa sanomista löytänyt,ainoastaan ne mitä osasi odottaakkin,eli kuskin sähköikkuna ei toimi,bensamittari toimii virrat päällä mutta kun käynnistää niin sitten lakkaa toimimasta,1 vaihde ei aina tahdo mennä suosiolla päälle,huoltokirjakin näyttää hyvälle,kaikki huollot tehty ajallaan ja pari hyvää rengaskertaakin tuli mukaan,tässä vaiheessa ajattelin jo että tulipas tehtyä oikein löytö hintaansa nähden ja ei muutakuin suoraan konttorille leimaa yrittämään. 8) No noin 10 km matkan jälkeen alkoi nopeusmittari pätkiä ja heilua täysin sekopäisenä lopettaen toimintansa kokonaan,pari kilometriä lisää ja alkoi tarkista moottori valo palaa ja tyhjäkäynnit katos samalla,no eipä sitä sitten ennen juhannusta kannatakkaan leimalle viedä :( Nyt sitten alkaa se armoton tutkiminen että mistä nämä viat mahtaa löytyä ja alkaako rahaa mennä tolkuttomasti kunnes lada on leimattu,jatkamme tarinaa tästä kun taas jotain juttua on. :)

Re: ensikokemukset halvasta 110:stä..

Lähetetty: 22.6.2006 7:52
Kirjoittaja jasu35
[
Rahallisesti 800e. :wink:

Re: ensikokemukset halvasta 110:stä..

Lähetetty: 22.6.2006 8:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
[]

ja menikös vaihdossa sellainen parin tonnin auto eli noin 3000 euroa oli auton hinta?

Pääseekös heinäkuussa hernesaaressa kattelee ton tyyppikilpeä? taitaa olla vielä GM ruiskuinen toi auto!?

ei noi 110:t varmaa sen huonompia halpoinakaan, hinta-laatu suhde senkun paranee vain, itse pysyn kyllä vielä Samaroissa

Re: ensikokemukset halvasta 110:stä..

Lähetetty: 22.6.2006 9:16
Kirjoittaja jasu35
[e]

No mä vaihdoin tän päikseen siihen toyotan pakuun joka mulla oli siellä hernesaaressa,se paku oli mulle tullu maksamaan sen 800e,eli katson saaneeni tän sillä hinnaalla,tosin suoralla myynnillä siitä pakustahan olis voinu saada vaikka 1500e,että sen mukaanhan laskettuna tämä olis tietysti kallis auto :roll: ,mitä itse pellin alle kurkistelin niin tämä on ihan identtinen isäukon -97 samaran kanssa,mutta kyllä varmasti pääset vielä kurkkimaan tonne pellin alle. :lol: Ps.nyt aamulla kun lähin sillä töihin niin kaikki toimi taas jopa hyvin,olisko se kuuluisa autokeiju käyny taas yöllä. :shock:

Lähetetty: 26.6.2006 18:46
Kirjoittaja jasu35
No niin,tänään on napakymppi saanut itseensä uuden akun koska vanha ei jaksanut enää viikonlopun seisonnan jälkeen pyörittää,samoin on katsastusta käyty yrittämässä,no eihän se läpi mennyt niinkuin jotenkin osas odottaakkin,hylkäys tuli liian korkeasta CH pitoisuudesta,sallittu arvo on 100 ja mitattu oli 133,muut arvot oli ok,toinen jälkitark. tuli siitä että 1 vaihde ei muka pysy päällä,kyllä se muuten pysyy joskin vaivoin. :lol: Nyt vaan säätelemään ja toivon mukaan jo huomenna taas konttorille. :roll:

Lähetetty: 26.6.2006 23:32
Kirjoittaja jasu35
no nyt sain laitettua muutaman kuvankin tuonne ladagalleriaan,eli siis tänne http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =442&pos=4 nyt kun siihen on jo silmä alkanut tottua niin ei se niin kauhean näköinen ole ja jopa toi tummanvihreä värikin on mielestäni aika hyvä :roll: pääasiahan on että taas saa ajella ladalla. :D

Lähetetty: 27.6.2006 2:40
Kirjoittaja samarai
joo ei toi auto ja väri ole yhtään hassumman näköinen. :)

Toivotaan, että saat viat helpolla kuntoon.

Lähetetty: 27.6.2006 22:33
Kirjoittaja jasu35
TÄNÄÄN SE ON KATSASTETTU. :D Käytin auton aamulla ruskeasuon teboililla pakokaasun mittauksessa ja kas kummaa,arvot oli hyvät,katsastus setä oli vissiinkin mitannu kylmästä autosta arvot kun ei kohdillaan ollut :? 1 vaihteen sain toimimaan jotenkuten välttävästi siirtäjän tankoa säätämällä ja vaihteiston öljyt vaihtamalla,katsastus setä sai 1:en pysymän päällä vasta kolmannella kerralla ja totesi että "no kyllä se ainakin kerran pysy" :lol: ja näin tuli leima paperiin,itse saan kyllä tuon 1:en ihan hyvin päälle mutta ei se kuitenkaan ihan virheettömästi tunnu toimivan,täytynee tässä katella josko edullinen 5-vaihteinen laatikko osuis kohdille,taitaa jopa käydä suoraan samarasta vai onko jollain parempaa tietoa :?:

Lähetetty: 28.6.2006 0:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
jasu35 kirjoitti:täytynee tässä katella josko edullinen 5-vaihteinen laatikko osuis kohdille,taitaa jopa käydä suoraan samarasta vai onko jollain parempaa tietoa :?:
katoppas sen auton versiokoodia vähän, onko 00 133 vai 00 110 niissä on vähän eroavaisuuksia myöskin ton laatikon suhteen, en nyt suoraa muista miten ne meni.

Lähetetty: 29.6.2006 0:04
Kirjoittaja jasu35
Tänään on saatu korjattua kuskinpuolen ikkuna mekanismi,irroitin ikkunan moottorin ja purin sen,näyttäis siltä että moottoriin oli päässyt jostain(ikkunatiivisteen välistä) vettä,roottorin akseli oli nimittäin ruostunut ala laakeriholkkiin kiinni,vähän hiomista,putsailua,voitelua ja mekanismi takas kasaan ja taas toimii. :D Myös mittariston kaikki polttimot tuli vaihdettua.Tänään tuli ladalla ajoa noin 150km ja meno oli mukavaa ja tasaista,nyt lada tuntuu toimivan erittäin hyvin :lol: Vielä kun sais bensamittarin kuntoon niin sitten alkais olla latuska hyvässä kunnossa kunnes taas jotain hajoaa. :roll:

Lähetetty: 29.6.2006 12:11
Kirjoittaja 'aatee'
ihan siiistin näkönen tua on

Lähetetty: 29.6.2006 13:15
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:
jasu35 kirjoitti:täytynee tässä katella josko edullinen 5-vaihteinen laatikko osuis kohdille,taitaa jopa käydä suoraan samarasta vai onko jollain parempaa tietoa :?:
katoppas sen auton versiokoodia vähän, onko 00 133 vai 00 110 niissä on vähän eroavaisuuksia myöskin ton laatikon suhteen, en nyt suoraa muista miten ne meni.

No niin,tässä Lada-jussille koodia 211020-00 138 mitäs tämä paljastaa. :)

Lähetetty: 29.6.2006 21:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
aika rajua, ensimmäistä kertaa tuolla tyyppikoodilla varustettu 21102, eli noista on suomessa ainakin muunnokset
21102-00-133 - GM (euro-2) vientimalli (erill.varust, mm. GM ruisku)
21102-00-138 - GM (euro-2) vientimalli (Ruotsi)
21102-P00-110 - Bosch (euro-2) perusvientimalli
21102-S00-130 - Bosch (euro-3) euro-3 perusvientimalli

eli tuossa 138 varusteisessa pitäisi olla lampunpesurit! 133 ja 138 on kummatkin GM:n ruiskulla ohjain 2111-1411020-10, kummassakin on vaihteisto 2110-1700012-20, kun taas 110 ja 130 varusteisissa on vaihteisto 2110-1700012.

ero tulee kaiketi siitä että 2110-1700012-20 laatikon kanssa on starttimoottori 2108-3708010-06 eli mallia samara jossa bendix rattaalle ei ole sitä "vastakuorta" vaan se on laatikossa, 2110-1700012 ja 2111-1700012 laatikoiden kanssa on starttimoottori 2110-3708010 joka on kuoreltaan kuten takavetoisessa.

että ainakin tällaista kertoo tyyppikoodi

Lähetetty: 30.6.2006 6:50
Kirjoittaja jasu35
[]
Katos pahusta,mähän siis ajan ruattalaisella latalla. :lol: mutta lampun pesureita tossa ei kuitenkaan ole. :roll:

Lähetetty: 30.6.2006 10:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
oletko ihan varma ettei se ole sit kuitenkin 133 noi voi painettuna olla 3 ja 8 hyvin saman näköisiä jos vielä on likaa tai muuta kilvessä?