Sivu 1/1
2105 ei halua antaa kytkinpoljinta takaisin kuskille
Lähetetty: 8.5.2006 23:27
Kirjoittaja Jakke
Eli kuten aihe antaa ymmärtää, autoni tykkää niin paljon kytkinpolkimesta että aina välillä se ei suostu antamaan sitä takaisin ja se johtaa useimmiten mitä erikoisimpiin liikennevalosta lähtöihin. Joskus poljin jumittaa vain hetken ja sitten "hyppää" ylös tai sitten se jää pohjaan tai puolitiehen ja sen saa ylös vain nostamalla kengän kärjellä.
Tästä on keskusteltu aiemmin näillä foorumeilla ja kyllä se kytkimen pääsylinteri on tässä se syyllinen. Laitoin (tai ainakin yritin laittaa) jonkun verran öljyä sinne kumin taakse mutta ei se kyllä oikeastaan mitään auttanut. Mikä olisi se halvin ja helpoin tapa korjata tämä vika? Jarrunesteen vaihto kytkinjärjestelmään vai kokonaan uusi pääsylinteri? Vai onko olemassa jokin lähes ilmainen poppakonsti jota voisin vielä kokeilla, on meinaan rahat hiukan lopussa juuri nyt
Kyllähän tuolla vielä ajelee, ei se jää pohjaan muuta kuin korkeintaan kerran tai pari ajon aikana. Vaihdan pääsylinterin ja nesteen sitten kun löytyy enemmän aikaa ja rahaa, mietin vaan jos olisi vielä jokin toinen ratkaisu ongelmaan.
Lähetetty: 9.5.2006 0:18
Kirjoittaja OSmo
uus pääsylkky motonetissä maksaa n. 20e.
Lähetetty: 9.5.2006 0:25
Kirjoittaja Jakke
OSmo kirjoitti:uus pääsylkky motonetissä maksaa n. 20e.
Samallahan on lähes pakko ostaa uudet nesteet ja ilmata koko systeemi, eikö?
Lähetetty: 9.5.2006 0:48
Kirjoittaja samarai
no ei tohon taida montaa desiä nestettä mennä ja "koko systeemi" käsittää sylinterien lisäksi metrin pätkän putkea.
Lähetetty: 12.5.2006 22:57
Kirjoittaja ladahartsa
Mitenkäs sen metalliputkenpätkän saisi helpoiten pois siitä pääsylinterin ja sen taipuisan letkun väliltä ?
Ei auta irrotusaineet , avaimet pyörii ympäri ja lukkopihditkään ei pidä .
Jarruputkia varten minulla onkin sellainen vahvistettu lenkki jossa on aukko niin että siitä saa pujotettua jarruputken läpi. Mutta se ei sovi tähän kytkimen putkeen kun tässä on isompi mutteri siinä putkessa ( 13mm) ja hemmetin pehmeästä aineesta tehty joten kiintoavaimella on näköjään turha yrittää.
Pitäisi nimittäin ja vaihtaa se pääsylinteri. Korjaussarjaa jo koitin siihen tänään asentaa mutta Motonetin korjaussarjassa ei ollut yhtään samannäköistä osaa kuin siinä sylinterissä mikä on autossa joten se homma ei oikein onnistunut.
Lähetetty: 12.5.2006 23:11
Kirjoittaja jta
Melkein helpoimmalla pääsee kun vaihtaa sen putken ja letkun samalla. En saanu itekkään ehjänä noita paikoillaan ollessa auki. Lattialla sitten sai suhteellisen helposti nuo kuitenkin sitten auki. Ja melkeinpä jo samalla vaivalla vaihtaa sen työsylinterikin.
Lähetetty: 12.5.2006 23:27
Kirjoittaja liero
onko se palautin vieteri paikallaan sielä työsylinterin luona??
Lähetetty: 13.5.2006 12:48
Kirjoittaja ladahartsa
No niin ,
Nyt on kummatkin kytkimen sylinterit vaihdettu mutta kytkin ei oikein suostu vieläkään pelaamaan .( sain muuten sen metalliputkenkin auki kun ostin motonetistä 13 mm. avonaisen lenkin ).
Nyt on sellainen ongelma että kun säätää sen irrotushaarukan ja työsylinterin välisen vapaaliikkeen niin kytkin toimii muutaman kerran normaalisti mutta joka polkaisulla kytkintä nostaessa se ottaa aina alempaa kiinni.
Kun menee auton alle katsomaan niin sinne haarukan ja työsylinterin väliin on aina ilmestynyt lisää välystä ja työsylinterissä alkaa loppua säätövara.
Ensin ajattelin että se joustava kytkinletku paisuu ja nesteet pullistelee vain siellä letkussa , mutta välyksenhän ei silloin pitäisi muuttua miksikään .
Ilmasta se ei mielestäni voi johtua mutta olisiko sellainen mahdollista että se irroitushaarukka pääsee jotenkin vääntymään ? Ulkoapäin se kyllä näyttää ihan normaalilta.
Onko tällainen oireilu jollekkin tuttua , ja mistähän se mahtaisi johtua ?
Lähetetty: 13.5.2006 14:22
Kirjoittaja aropupu
Hmm,olisikohan paininlaakeri jumissa...Mulla tulis sellainen mieleen oireiden perusteella...
