Sivu 1/10

VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Lähetetty: 30.4.2006 18:14
Kirjoittaja pressa
ongelma on yksinkertainen
takavedon kaasuvivuston nivel joka on kiinni venttiilikopassa on jumissa
millähän sen helpoiten ja pienimmillä vaurioilla saisi liikkumaan
auto ollut mutaman vuoden ajamatta

toinen pulma että startti naputtaa kuin tikka eikä pyöritä konetta
pari starttausta toimi ja sitten alkoi vain naputtamaan
traktorista annettiin lisävirtaa eli ei pitäisi sähkön puutteesta johtua

ja autohan on 30km:n päässä eli alvariinsa ei viitsi käydä katsomassa
alkaa pikkuhiljaan tämä asfalttipäivän auton liikkeelle saaminen ahdistamaan

Lähetetty: 30.4.2006 18:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
onko se tosiaan siitä nivelkohdasta jumissa? :shock: mulla on GLi nappiksessa ilmeisesti kaasuläpän akseli jumissa, vivusto liikkuu sinne asti, mutta kaasuläppää ei saa auki, kertokaas samalla miten se korjataan, ei CRC:t ja muut töhnät auta, uskaltaako kuinka paljon käyttää väkivaltaa?

Lähetetty: 30.4.2006 18:53
Kirjoittaja Jokari
Yrittäsin crc-liotushoitoa tuohon venakopan niveleen...kyllä se jotenkin lähtee pelaamaan.

Lähetetty: 30.4.2006 19:04
Kirjoittaja kapa
Startissa puslat tai hiilet loppu tai solenoidi finaalissa

Lähetetty: 30.4.2006 19:05
Kirjoittaja Jaska HKI
Jos käynnistin ei pyöritä moottoria virta-avaimesta väännettäessä,mahdollisia syitä on neljä:
(a) Akku purkautunut

(b)Solenoidin,akun ja käynnistimen johtoliitokset eivät päästä virtaa akusta käynnistimen läpi maahan.

(c) Solenoidi viallinen

(d)Käynnistin on joko juuttunut tai sähköisesti viallinen

Koska auto käynnistyi traktorin akusta ei vika ole (a).Koska auto käynnistyi omalla startilla niin tuskin sen (d):kään.Itse epäilisin johtoliitoksia tai solenoidin kärkiä.Kun solenoidin vetäneenä oikosulkee solenoidin kärjet ja auto starttaa on vika kuluneissa solenoidin kärjissä.

Lähetetty: 30.4.2006 20:02
Kirjoittaja pressa
kiitoksia aktiivisista vastauksista
jussille kyllä se todellakin on se venakopan nivel jumissa (ei saisi olla liian puhdas konetila)

jaskalle autohan ei käynnistynyt mutta pyöritti muutaman kerran
sitten alkoi vain tuo naputus
eli ilmeisesti pitää ottaa ja ensin tarkistaa akunkenkien ja startin liitokset
ja sitten ottaa startti käteen ja purkaus puhdistus

auto on siitä inhottavassa paikassa ettei saa pois ellei omalla konevoimalla liiku
muuten olisi jo vedetty traktorilla käyntiinkin

ompa tässä vielä hetki aikaa tuonne jurvaan mutta ??

Lähetetty: 13.5.2006 18:24
Kirjoittaja pressa
hommat etenee
venakopan nivel saatu liikkumaan öljyliotuksen ja vasaran avulla
starttiongelman syynä hapettuma solenoidia ohjaavassa releessä

lisäongelmana oli vielä jumittunut pensapumpun läppä yms pientä
mutta nyt autoa jo liikutettu omalla konevoimalla 1 metri

onhan tässä vielä aikaa saada se ladosta ulos
laitettavana on vielä vesiletkujen klemmarit, yksi jarrusatulan ruuvi, kytkimen työsylinterin palautin jousi ja jotain mitä vielä ilmenee

Lähetetty: 17.5.2006 22:11
Kirjoittaja pressa
taas edistystä
auto ajettu seinäjoelle 30km
vettä ja öljyä lisätty koneeseen
jarrusatulan puuttuva kiinnityspultti esti jarrun käytön koska satula nousi ja hakkasi vanteeseen
eli nyt kun ehtisi tuon katkenneen pultin poraamaan pois ja uutta tilalle
niin voisi jarrutella levyjä kiiltämään
flektin sähköt ryöstettiin ajovalolta siirron ajaksi

"ulosajo"-video tulossa kunhan saadaan ulos kamerasta

Lähetetty: 20.5.2006 23:25
Kirjoittaja pressa
jarr7usatulan pultti porattu ja uusi laitettu
pojan kanssa ajeltu pihassa rinkiä ja jokin jarru laahaa koska ei rullaa kovin hyvin
muuten tuntuisi jo pelaavan
taloyhtiön kevätkökkä vei tämänpäivän voimat
huomenna pitäisi mennä koskenkorvan radiohullujen hf-rigfi testiin eli harrastukset haittaavat harrastamista

Lähetetty: 3.6.2006 18:15
Kirjoittaja pressa
auto käytetty kuntokartoituksessa viimeviikolla
huomioidut viat ja puutteet:
ajovalo oikea etu pimeä-> tuli kuntoon kun siivosin sulakkeen
takajarru vasen tehoton-> kunnossa kun vaihdoin oikealle jarrukengät
auto olisi nyt rekisteröintikunnossa mikäli rekisteriin haluaisi
tänään asennettu kierosluku mittari ja todettu pientä kytkimen luistoa
no porasin kytkinkoteloon valmiin reiän mistä kokista sisään ellei muten pidä

Lähetetty: 3.6.2006 19:57
Kirjoittaja Kimmo86
Mikä takapotku on kyseessä? Meinasitko ihan radalle sillä lähteä, vai muuten vaan tuot auton paikalle?

// Ahaa siis 1200s kyseessä.

Re: radalle pääsy ontuu???

Lähetetty: 12.6.2009 22:15
Kirjoittaja pressa
No niin, on sillä radallakin oltu
Kuva
taas on ratapäivät lähellä ja tekemistä riittäisi. Auto on taas tuolla 30 km päässä ja etujarrut pitäisi putsata. Etupään madalluspalat sada valmiiksi ja asennettua. Taka iskunvaimentimien muutos (pieniä koritöitä). Perään lisätä öljyä. Pieniä perustarkistuksia ja jotain muuta pientä.

Re: radalle pääsy ontuu???

Lähetetty: 14.6.2009 17:22
Kirjoittaja START
niin kyllä munkin pitäs loota laittaa paikalleen, vaihtaa eteen iskarit, tehä laakeroitu apusimpukka ja vaihtaa simpukkaan öljyt. kiire taitaa täälläkin tulla :?

Re: radalle pääsy ontuu???

Lähetetty: 14.6.2009 19:27
Kirjoittaja pressa
Tänään kävin herkistelemässä oikeaa etujarrua ja laitoin sinne myös madalluspalan. Perään öljyn lisäys. Takaluukkuun tehtiin reiät iskareille ja mallattiin tukipalkin paikkaa mihin iskarit tulisi. Tuoretta bensaakin tuli tankkiin kaadettua ja renkaisiin ilmaa lisättyä. Pian ollaan siirto kunnossa ja voisi testiä alkaa ajaa.

Re: radalle pääsy ontuu???

Lähetetty: 15.6.2009 23:30
Kirjoittaja veli alexei
Omankin kaluston suhteen paljastui taas yksi hidaste, kun panhard on taipunut osumasta. Ei se ihan poikki ole, mutta melko paha on taitos kuitenkin. Vaan huoltoa hidastaa mm. yli 100 km etäisyys kalustoon. Jos tänä vuonna radalle asti päästään (viime vuonna meni viime metreillä koko reissu pieleen), niin varmaan pelit laukee viimeistään radalla aivan totaalisesti.