Sivu 1/2
M Mersu vs Niva pikavertailu
Lähetetty: 6.4.2006 14:16
Kirjoittaja Patu925
Hymyilytti kun sattui silmiin oheinen lehtiartikkeli...
Ei se auttanut kun ottaa kuva kun kävin ilta-ajelulla omalla Nivalla ja olipa se yllätys, hyvin meni umpihangessa ja tuli vielä omin avuin pois (eli pakki päälle ja peruutus)
Ja lopuksi kommentoin että on hauskaa vetämässä omia uria umpihangessakin kun ei tartte joka
kahden metrin välein käydä traktorilla vetämässä pois...
Kummassakin autossa polttoaineen kulutus on 10-12 litrasta/100km ylöspäin.
Plussat ja miinukset:
Mersu:
+ Hieno väri
+ Hyvä ajettava asvaltilla
- Omistajien asenne muihin autoilijoihin
- Naapuri saattaa tulla kateelliseksi
- Hinta tavan pulliaiselle
- umpihankiominaisuudet
- Kukaan ei raahdi ajaa tuolla pusikossa koska hieno maali saattaa naarmuuntua
Lada Niva:
+ Hieno väri
+ Hyvä ajettava asvaltilla
+ Parempi ajettava hiekkatiellä
+ Suorastaan mukava ajettava rospuuttotiellä
+ Hyvä ajettavuus ja etenemiskyky metsässä (vakiona)
+ Naarmut ja kolhut ei haittaa menoa
+ Omistajien asenne muihin autoilijoihin
- Naapurin ostohalukkuus (en halua myydä)
- Käytettyjen Nivojen huono saatavuus
- Käytettyjen nivojen hinta
Tuolta löytyy lisää mersusta
http://epaper.maaseuduntulevaisuus.fi/P ... le_8_6.pdf
Lähetetty: 6.4.2006 14:28
Kirjoittaja markku
Meset ei maastoon tarkoitettuja ...kyllä niva pesee mennen tullen

Lähetetty: 6.4.2006 15:43
Kirjoittaja kapa
Taisi mersu tehdä protestin kun joutui liian kauas cityn asfalttibaanoilta...
Lähetetty: 6.4.2006 21:30
Kirjoittaja nivailija
Tuossa mersussa ei varmasti ollut lisävarusteena saatavaa off-road pakettia.
Lähetetty: 6.4.2006 21:57
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Eihän noilla Ridge Forrester mesenaateilla auta mennä ees mökkitielle ettei muoviset levikkeet irtoo. Toista maata on sitten G-sarjan merssut, ne on oikeesti maastureita jäykkine akseleineen, kierrejousilla ja akselilukoilla, ainoot miinukset noista G-Mersuista on kallis hankintahinta ja tolkuttoman kalliit varaosat ja Suomessa suurin osa on niitä loppuunajettuja diisseleitä.
Ei tuu enää kovin monelta autotehtaalta oikeita maastureita....
Lähetetty: 6.4.2006 22:06
Kirjoittaja Patu925
nivailija kirjoitti:Tuossa mersussa ei varmasti ollut lisävarusteena saatavaa off-road pakettia.
Halpaa kuin ruisleipä tuo offi paketti, ilmajousilla yli 7000.
Sillä saisi kolme Nivaa jos tuuria on muuten kaksi...
Lähetetty: 6.4.2006 22:10
Kirjoittaja nivailija
Patu925 kirjoitti:nivailija kirjoitti:Tuossa mersussa ei varmasti ollut lisävarusteena saatavaa off-road pakettia.
Halpaa kuin ruisleipä tuo offi paketti, ilmajousilla yli 7000.
Sillä saisi kolme Nivaa jos tuuria on muuten kaksi...
Totta. On eri asia, että mitä tekee kolmella Nivalla. Osta yksi, ja loput rahat jemmaan.

Lähetetty: 6.4.2006 22:22
Kirjoittaja Patu925
nivailija kirjoitti:Patu925 kirjoitti:nivailija kirjoitti:Tuossa mersussa ei varmasti ollut lisävarusteena saatavaa off-road pakettia.
Halpaa kuin ruisleipä tuo offi paketti, ilmajousilla yli 7000.
Sillä saisi kolme Nivaa jos tuuria on muuten kaksi...
Totta. On eri asia, että mitä tekee kolmella Nivalla. Osta yksi, ja loput rahat jemmaan.

Elähän nyt viitsi... Tarkkoja jos ollaan niin ostin tossa joku kuukaus sitten yhden Nivan lisää

Pitäähän emännälle olla oma myös niin ei tartte aina riidellä että kuka ajaa

Lähetetty: 6.4.2006 22:35
Kirjoittaja nivailija
Patu925 kirjoitti:Elähän nyt viitsi... Tarkkoja jos ollaan niin ostin tossa joku kuukaus sitten yhden Nivan lisää

Pitäähän emännälle olla oma myös niin ei tartte aina riidellä että kuka ajaa

Tottahan tuo. Meidänkin taloudessa aina välillä on riitaa, kuka saa ajaa Nivalla, vaikka talissa on meisseli.. Johtuu kyllä usein siitä, ettei jakseta ajaa meisseliä tallista.

Lähetetty: 7.4.2006 8:29
Kirjoittaja pressa
tiesittekö että tuollaiseen bensa ml:n alkuperäinen äänenvaimennin maksaa kahdeksansataa euroa
ja tarvikeputkea valmistaa yksi tehdas italiassa eikä sitä tuo kukaan maahan
dieselmallin tilanne hieman parempi
siihen aletaan valmistaa noin kahdenvuoden kuluessa parkanossa putkistoja
Nivamiehen elämän täyttymys
Lähetetty: 7.4.2006 19:10
Kirjoittaja Jyrki-boy
Kaikkein hienoimpia Nivamiehen tunteita elämän aikana tulee siitä, kun hinaa kahden tonnin arvoisella Nivalla kuudenkymmenentonnin hintaista Mersua metiköstä.
Jyrki-boy
Lähetetty: 8.4.2006 22:33
Kirjoittaja Patu925
Eikös esim. 1200L maavara ole sen verran reilu että voisin sanoa sitä katumaasturiksi?
Lähetetty: 8.4.2006 22:38
Kirjoittaja Jokari
Patu925 kirjoitti:Eikös esim. 1200L maavara ole sen verran reilu että voisin sanoa sitä katumaasturiksi?
Ja helposti

Lähetetty: 3.7.2006 2:09
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Ei kai noiden ostajat oikeasti metsään menekkään (siis sananmuikaisesti). Siellähän voi talvella paleltua nenä ja kesällä pistää hyttynen ja kengät likaantua.
Lähetetty: 12.7.2006 6:14
Kirjoittaja ilkkahy
Jos totta puhutaan niin kyllä mersu on ihan eri planeetalta laadussa kuin lada. Harvoin kuulee ladoista joilla olisi ajettu yli 500tkm, mutta mersuilla sitä tehdään järjestäen. Ladan ajettavuus on niin umpiperseestä joka suhteessa että mersuun sitä on turha alentua edes vertaamaan. Sitten kun tuommoinen citymaasturi jää painavampana autona johonkin ojaan niin siitäkös riemu repeää.
Sanoisin että mersu tekee juuri sen mitä autolta odotetaan, sillä pääsee paikasta A paikkaan B, ilman että laukeaa tielle, toisin kuin larssoni.
Tässä vuodatukseni aiheesta. Silti ladassa on tunnelmaa ja se on hauska lelu.