Sivu 1/1
Uusikysymys KIIRE!!! kytkennästä+öljynpaineenvalo
Lähetetty: 4.4.2006 20:12
Kirjoittaja Esto_r
Miten lämpömittari kytketään? Tai jos joku vois lämpömittarin toiminnan selittää siis sen sähköpuolen... Nii ja jos on kaavioita ni laittakaa...
Lähetetty: 4.4.2006 20:14
Kirjoittaja destor
Plussa tulee mittarille suoraan ja miinus tulee anturin kautta koneen rungosta, lämpötilan mukaan anturin resistanssi muuttuu ja siten lämpömittari saa erilaisia jännitteitä osoitettavakseen. Lämpömittari on siis tavallinen jännitemittari.
Lähetetty: 4.4.2006 20:16
Kirjoittaja Esto_r
Dodiih se oli nopee

jaa
Lähetetty: 4.4.2006 21:54
Kirjoittaja kissimissi
mut mikä on silloin mittarissa vikana kun menee pikkuhiljaa pohjaan? kun kone on käynyt n.2min menee mittari mulla pikkuhiljaa tappiin saakka???
Lähetetty: 4.4.2006 22:06
Kirjoittaja destor
Oletko koittanut toisella lämpöanturilla? Entäpä anturin johdon irroitus, vaikuttaako mitään? Entä pelkät virrat päälle, ei ollenkaan konetta käymään, mitä mittari sanoo 5 min päästä?
Lähetetty: 26.5.2006 18:58
Kirjoittaja Esto_r
Tänne kysyisin tämmöstä kun kytken lämpömittarin niin nousee tappiin asti! mutta jos laitan piuhat toisinpäin niin pikku hiljaa nousee siihen 80 asteen kohdalle? kumpikohan mahtaisi olla oikea? tietysti mittari voi olla sökö.
Samaan syssyyn öljynpaineen merkkivalon kytkemisestä? Eli ihan vaan miten kytketään.

Lähetetty: 26.5.2006 21:50
Kirjoittaja Esto_r
Jos joku osaisi neuvoa ni iha jees ois ku huomiseks tarttis saada toimii...

Lähetetty: 27.5.2006 11:00
Kirjoittaja tsenobiili
Esto_r kirjoitti:Tänne kysyisin tämmöstä kun kytken lämpömittarin niin nousee tappiin asti! mutta jos laitan piuhat toisinpäin niin pikku hiljaa nousee siihen 80 asteen kohdalle? kumpikohan mahtaisi olla oikea? tietysti mittari voi olla sökö.
Samaan syssyyn öljynpaineen merkkivalon kytkemisestä? Eli ihan vaan miten kytketään.

Saattaa olla se anturi sökönä,mittarin ei pitäis nousta yhtään jos johto on anturista irti ja jos tökkäät sen anturin piuhan maihin,niin mttarin pitäs mennä tappiin.
Ö.paine valon saat toimimaan tollee-> piuha akun + navalta merkkivaloon ja valolta anturille thats it.
Se anturi on vaan pelkkä paineella toimiva katkaisija,elikkäs kun painetta ei ole niin se maadoitaa.
Onkos nää tulossa sun rokkikilpuriin?
Kokemuksesta voin kertoa että eipä siellä rytinässä kyllä kerkee mitään koneen lämpöjä seurailemaan,eli revi koko kojelauta vaan veks(kevennystä

) ja yks ISO valo ö.painetta varten
Lähetetty: 27.5.2006 12:09
Kirjoittaja Esto_r
Selvä...
Juu onhan nää siihen "kilpuriin" tulossa

Vähän hoppua pistää kun huomenna ois heinolassa harjotuskilpailu...

Ei kerinny ees maalaamaan. Paitsi tietyt kohdat pitää maalata kun on vaan pohjamaali. Kojelaudan oon jo repiny mutta tein ite pienen mittari taulun. Laitoin noi ku ei oo aikasempaa kokemusta että kerkeekö kattelee

Huomenna nähdään

Voisin laittaa galleriaan kuvia tänään jos kiinnostaa kattoa, mutta illalla vasta.
Lähetetty: 30.5.2006 23:01
Kirjoittaja tsenobiili
No mites siellä Heinolassa Latuska kulki? Onks sul kuvia kisoista?