Ladan mäntien kestävyys..
Lähetetty: 28.3.2006 20:51
Onko kellää kokemuksia ladan mäntien kestävyydestä? esim. paljoko on ollu tehoa ku on vakio männät antanu periksi yms.
Paljon,mutta pienikin nakutus tai laihapolttoaineseos ja männät menee.Larssoni kirjoitti:Onko kellää kokemuksia ladan mäntien kestävyydestä? esim. paljoko on ollu tehoa ku on vakio männät antanu periksi yms.
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?Pöhö-Andrei kirjoitti:Jos sytytys toimii kuten pitääkin eli ei nakuta ja kierrokset pysyy alle 7200 niin jostain muualta antaa ennemmin periksi tehojen puolesta kuin männistä.
Pienikin helistys iskee männänrenkaat jumiin ja/tai murtaa puristusrenkaiden välisen kannaksen palasiksi ja sen jälkeen huohottaa ja rajusti.
Hintaansa nähden kestävät ihan kelvollisesti.
Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Eli siis. En tarkoittanut säätämistä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan totesin ettei tuo tulpan väri kerro sitä mitä siellä moottorin sisällä todellisuudessa tapahtuu. Eli tuo reikä kielii siitä että laihalla ollaan oltu ja varsin reilusti vielä. Ilmasuuttimia pienentämällä homma olisi ehkä voitu estää edellyttäen että keskialueella seos olisi ollut edes lähellä oikeaa.lada 1300s kirjoitti:Enhän mie säätämisestä puhunukkaanNo ei. samapa tuo. Syy vaan olis kiva tietää että ens kerralla olis viisaampi. Kierroksetkin kyllä kävi välillä tuolla 8000 päällä. Alle 6000 ei kyllä mitään tapahtunukkaan.
yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaisellePöhö-Andrei kirjoitti:Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
Ja ruiskun kanssa seosten löytäminen voi olla jopa helppoa kun siinä on yleensä jo vakiona seosmittari kuvioissa mukana. Vähän tietysti riippuu ruiskun ohjauksesta että minkälainen se on säätää, mutta jos käytät ohjelmoitavaa boksia niin se ei juurikaan helpompaa voisi olla?Team perseauki racing kirjoitti:yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaisellePöhö-Andrei kirjoitti:Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
tarkoituksena on ensialkuun kokeilla jetronicin LE 2 eli 1.8 gsi kadetin hilppeitä... enis viikolla saan varmaankin kannen hitsarilta pois ja pääsee sovittelemaandestor kirjoitti:Ja ruiskun kanssa seosten löytäminen voi olla jopa helppoa kun siinä on yleensä jo vakiona seosmittari kuvioissa mukana. Vähän tietysti riippuu ruiskun ohjauksesta että minkälainen se on säätää, mutta jos käytät ohjelmoitavaa boksia niin se ei juurikaan helpompaa voisi olla?Team perseauki racing kirjoitti:yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaisellePöhö-Andrei kirjoitti: Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa