ventiilin ohjaimet

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

ventiilin ohjaimet

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

elikkäs mitenkä on porukka muotoillu venan ohjaimia, kannattaako lyhentään kanvan tasalle vai muotoilla pää ? niin ja millä ja miten?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Muotoile se pää pisaran muotoiseksi. Tukee venttiiliä eikä aiheuta turhaa pyörteilyä.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

... nii ja mulkkumirkeli on kova sana kaikkeen..
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

niin ja tuohon kanteen tulee 4 piste ruutta kiinni... onko tuolla jotain vaikutusta kanavan muotoilun suhteen ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Eiköhän se ole nois kaikis sillai perus sääntönä et mahdollisimman yhtenäistä ja tasaista pintaa ettei ala pyörteilee turhaan.. Kaasari vehkeis vaan imusarja/kanavat ei vissiin sais olla ihan peili kirkkaita ettei ala bensa pisaroimaan..
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

OSmo kirjoitti:Eiköhän se ole nois kaikis sillai perus sääntönä et mahdollisimman yhtenäistä ja tasaista pintaa ettei ala pyörteilee turhaan.. Kaasari vehkeis vaan imusarja/kanavat ei vissiin sais olla ihan peili kirkkaita ettei ala bensa pisaroimaan..
Edelleenkin seos muodostetaan jo kaasuttimessa, ja sitä ei enää imukanavissa kuulu korjailla. Jos näin on niin ollaan pahasti hakoteillä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kaasarikoneilla on tapa että seos pisaroituu imukanavassa jollei seoksen virtausnopeus ole riittävä. Karhea kanava aiheuttaa pyörteilyä kanavan reunoihin, jolloin seos ehkä pysyy homogeenisempänä matalilla nopeuksilla. Itse puhalsin kvartsihiekalla imukanavat. Ruiskukoneeseen kiilloittaisin kanavat jos vaan suuttimet on tähdätty lautaseen.

Jos tahtoo maksimivirtauksen niin ohjurit katon tasoon. Isompana hommana ohjurit pois, kanavan nosto ja ohennetut ohjurit täysimittaisena. Riippuu työn/rahan määrästä ja tehosta mitä tahdot.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin