Sivu 1/1
kaasarin säädöt
Lähetetty: 21.3.2006 22:07
Kirjoittaja Mage
Kuinkas noita kaasareita kannattaa säädellä siis mistä alkaa ja mihi lopettaa. ku eipä se tunnu oikee nii samalta ku 2-tahtisten kanssa
Lähetetty: 21.3.2006 22:28
Kirjoittaja destor
Aluksi pitää tarkentaa että mistä kaasarista on kyse, tuplissa on hieman eri säätötavat mitä tavallisessa ladan kaksikurkkuisessa pystyimussa..
Lähetetty: 22.3.2006 7:44
Kirjoittaja Mage
no ihan tavallisista. anteeksi moinen vajaamattomuus mut aattelin et osa ainakii ois älynny tosta turbotus topicista

Lähetetty: 22.3.2006 9:23
Kirjoittaja v1lh0-
Ihan tavallisista tuplista vai ihan tavallisesta ladan omasta kaasarista, minulle ei selvinnyt vieläkään??
Lähetetty: 22.3.2006 15:25
Kirjoittaja Mage
ladan kaasarista otettu muistaaksee 1200l malli la-tuskasta
Lähetetty: 27.3.2006 23:22
Kirjoittaja kenzy
Ite säädin 1200L:ni ajoseokset siten, että seosruuvi täysin kiinni, siitä 1½ kierrosta auki ja käyntiin, siitä sitten pikkuhiljaa sääteli suuntaan tai toiseen, kunnes käynti oli tuskatonta ja tasaista

Konttoria varten sitten kävin aina säädätyttämässä.
Lähetetty: 28.3.2006 5:39
Kirjoittaja Jokari
Muistetaan sitte vielä pitää valot päällä säädettessä, itte olen pari kertaa unohtanut ja valot päällä tyhjäkäynti on ollut aika ontuvaa täysin lämpöisenäkin

Lähetetty: 29.3.2006 20:08
Kirjoittaja DELETED
DELETED
Lähetetty: 29.3.2006 21:11
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Vielä kun muistetaan se että noilla säädöillä ette vaikuta kuin tyhjäkäynnin kierroslukuun ja tyhjäkäyntiseokseen.
Muut säädöt tehdään sitten lambda-anturin sekä seosmittarin kanssa hakien oikeat tyhjäkäynti- pää- ja ilmasuuttimien koot. Mahdollisesti myös seosputket menee popitukseen mutta harvemmin. Tällöin voidaan vasta puhua kaasuttimen säätämisestä, eikä täyspainoisesta sellaisesta vieläkään.
Lähetetty: 29.3.2006 21:12
Kirjoittaja Mage
nii kyllä mie osaan säätää sopivasti mutta mistä vaan o seos sun muut säätönamikat??
Lähetetty: 29.3.2006 21:21
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tässähän se vitsi nyt tulee, niitä muita säätönamikoita mitä olisi mukava pyöritellä ei ole.
Nyt siis aletaan tinailla ja porailla niitä suuttimia, käydään ajamassa katsotaan seosmittarin näyttöjä ollaanko missä menossa. Ja sitten pitääkin tietää miten korjaillaan mahdollista seoksen heittelyä eli joko pienentämällä tai suurentamalla näitä suuttimia.
tarkoittaa käytännössä siis sitä että kaasaria puretaan ja puljataan useita kertoja ennen toivotun lopputuloksen saavuttamista.
Ja kuten sanoin ei vieläkään puhuta kokonaisvaltaisesta kaasuttimen säätämisestä, vielä on alueita joihin ei ole kajottukaan.