---> 85E etanolibensiinin tankkaaminen
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
E85 tulee siitä kun aineessa on 85% etanolia ja loput bensiiniä.
Pitää nyt vähän taas väläyttää wikiä.. http://fi.wikipedia.org/wiki/E85
Pitää nyt vähän taas väläyttää wikiä.. http://fi.wikipedia.org/wiki/E85
Siinäpä oliskin haaste kemin/tornion pojille että käykäähän testaamassa ja antakaa raporttia tänne... 

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Ladahan kestää ydinpommin

Olisin kuullut et olisi käytetty myös tavallisissa autoissa, mut et etanoli saattaisi kovettaa ja haurastuttaa kumiletkuja tms. Ei kyllä estäisi mua tankkaamasta. Testaisin itse, mut tulee vähän turhan paljon matkaa pumpulle.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Eihän se etanoli ole välttämättä edes energiapositiivista. Siis siihen helposti menee enemmän energiaa kuin mitä siitä saa. Periaatteessa on mahdollista saada aikaseksi energiapositiivinen etanolin tuotantoketju, valitettavasti semmoinen pitäisi perustaa, etanolia polttavine traktoreineen ja muine vehkeineen, mäski pitäisi kuivata ja käyttää energiaksi tislaamiseen ja tietysti jossain kasvattaa laajasti jotain kasvia jossa on paljon sokeria käyttämistä varten.
Kaikki tämä pitäisi saada toimimaan tehokkaasti vuodesta toiseen jatkuvalla syötöllä.
Valitettavasti Suomessa ei tuollaista ketjua ole eikä nykypolitiikalla näemmä tulekkaan. Sama pätee muuten biodiiseliin, joskin se vaatii kai vähemmän infraa.
Kaikki tämä pitäisi saada toimimaan tehokkaasti vuodesta toiseen jatkuvalla syötöllä.
Valitettavasti Suomessa ei tuollaista ketjua ole eikä nykypolitiikalla näemmä tulekkaan. Sama pätee muuten biodiiseliin, joskin se vaatii kai vähemmän infraa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Haluatko tankata bensalla,joka perustuu orjuuttamiseen http://www.yle.fi/mot/
En nyt ehdi kaivamaan tietoa, mut ruotsin puolella se on selvästi normibensiiniä halvempaa..
Halvempi hinta johtuu täysin etanolia suosivasta verokohtelusta. Jos siitä perittäisiin täysi polttoainevero, ei sen käyttö kannattaisi.
Pieni ajatusleikki:
-Ostetaan auto joka kuluttaa 10l/100km ja korvataan 5% bensasta etanolilla.
-Ostetaan auto joka kuluttaa 7l/100km.
Kumpi on taloudellisempi ja ympäristöystävällisempi vaihtoehto?
Hyvin harvoin kirjoitetaan siitä, ettei maailmassa pystytä tuottamaan riittävästi biopolttoaineita, jotta sillä saavutettaisiin maailmanlaajuisesti kestävää vaikutusta. Ainoa todellinen keino on vähentää kulutusta. Sen lisäksi voidaan käyttää biopolttoaineita.
Halvempi hinta johtuu täysin etanolia suosivasta verokohtelusta. Jos siitä perittäisiin täysi polttoainevero, ei sen käyttö kannattaisi.
Pieni ajatusleikki:
-Ostetaan auto joka kuluttaa 10l/100km ja korvataan 5% bensasta etanolilla.
-Ostetaan auto joka kuluttaa 7l/100km.
Kumpi on taloudellisempi ja ympäristöystävällisempi vaihtoehto?
Hyvin harvoin kirjoitetaan siitä, ettei maailmassa pystytä tuottamaan riittävästi biopolttoaineita, jotta sillä saavutettaisiin maailmanlaajuisesti kestävää vaikutusta. Ainoa todellinen keino on vähentää kulutusta. Sen lisäksi voidaan käyttää biopolttoaineita.
Eikä tavallinen bensa muka perustu lähi-idän kansojen orjuuttamiseen? Mistä luulit nykyisten sotien johtuvan?Jaska HKI kirjoitti:Haluatko tankata bensalla,joka perustuu orjuuttamiseen http://www.yle.fi/mot/
Kun käyt nykyään bensaa tankkaamassa, on siinä aika monen ihmisen veret mukana.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Aihe alkoi jo muutenkin rönsyillä, joten kirjoitin mitä kirjoitin. Tarkoitukseni oli verrata EU:n asettamaa tavoitetta biopolttaineiden käytön lisäämiseksi ja huomattavasti nopeampaa ja parempaa tapaa vähentää öljyn kulutusta. Öljyn kulutuksen vähentämiseksi biopolttoaineita joka tapauksessa käytetään, oli niitä sitten lisätty muihin polttoaineisiin missä suhteessa tahansa.
totta turisetsamovaari kirjoitti:Aihe alkoi jo muutenkin rönsyillä, joten kirjoitin mitä kirjoitin. Tarkoitukseni oli verrata EU:n asettamaa tavoitetta biopolttaineiden käytön lisäämiseksi ja huomattavasti nopeampaa ja parempaa tapaa vähentää öljyn kulutusta. Öljyn kulutuksen vähentämiseksi biopolttoaineita joka tapauksessa käytetään, oli niitä sitten lisätty muihin polttoaineisiin missä suhteessa tahansa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Ainakin MOL:in ohjelmassa väitettiin että jos etanolia tuodaan Brasiliasta niin sen tuottaminen kuluttaa enemmän energiaa kuin siitä syntyy.(jätteet jää Brasiliaan ja osa niistä haihtuu ilmakehään).
-kasvikunta köyhtyy
-työläisiä riistetään
-joet saastuvat
Kaikki sen takia että voisimme kiltisti täytää yhden EU:n 70 0000 direktiivistä.
-kasvikunta köyhtyy
-työläisiä riistetään
-joet saastuvat
Kaikki sen takia että voisimme kiltisti täytää yhden EU:n 70 0000 direktiivistä.