Sivu 1/1
Samara käy kylmänä !
Lähetetty: 1.3.2006 11:33
Kirjoittaja Pavlovits
Lämpömittari nousee nipin napin normEalilämmön alueelle. Vaihdatin termostaatinkin, eikä se siitä noussut. Ennen vanhaan tarviketermostaatt4eja oli vähän eri lämpötiloille, puhuttiin jopa talvitermostaatista. Lienevätkö kaiikki Ladan termarit samanlämpöisiä ja millä muulla saisin lämpöä nousemaan kuin toppaamalla pahvia keulalle?
Lähetetty: 1.3.2006 11:57
Kirjoittaja ,_,/ukka
Taitaa olla ruiskuautojen "ominaisuus". Polttoainetalous on jo niin hyvä, että hukkalämpöä ei tule riittävästi. Jos flektikin toimii oikein, niin eipä taida juuri konsteja olla, keulaan vaan pahvia. Termostaatti ei vaikuta lämpöjen nousu nopeuteen, vaan siihen kuinka ylös lämpö nousee.
,_,/ukka
Lähetetty: 1.3.2006 12:03
Kirjoittaja OSmo
Takapenkki tuleen!

Lähetetty: 1.3.2006 14:37
Kirjoittaja OSmo
,_,/ukka kirjoitti:Taitaa olla ruiskuautojen "ominaisuus". Polttoainetalous on jo niin hyvä, että hukkalämpöä ei tule riittävästi. Jos flektikin toimii oikein, niin eipä taida juuri konsteja olla, keulaan vaan pahvia. Termostaatti ei vaikuta lämpöjen nousu nopeuteen, vaan siihen kuinka ylös lämpö nousee.
,_,/ukka
Paitsi jos termostaatti on rikkoutunut niin että se on jäänyt auki ja vesi kiertää koko ajan syylärin kautta, silloin lämmöt nousee hyvin hitaasti. Vaikka tässä tapauksessa ei tainnutkaan olla semmoisesta kysymys.. mut kuiteski..
Lähetetty: 1.3.2006 15:12
Kirjoittaja cassu
OSmo kirjoitti:Paitsi jos termostaatti on rikkoutunut niin että se on jäänyt auki ja vesi kiertää koko ajan syylärin kautta, silloin lämmöt nousee hyvin hitaasti. Vaikka tässä tapauksessa ei tainnutkaan olla semmoisesta kysymys.. mut kuiteski..
Tuo taitaa olla takavedon termarissa jonkun sortin "tyyppivika". Kombissani termari on jumiutunut auki, ja Axtecissani oli sama vika.
Kombiin on vaan vielä uusi termari ostamatta. Vaihdan kerralla vesipumpun, vesiletkut, nesteet ja termarin. Pitäsköhän vaihtaa saman tien myös syylarikin kuten Axtecissa...hmm...
Lähetetty: 1.3.2006 15:53
Kirjoittaja OSmo
Älä nyt koko autoa vaihda!

Lähetetty: 1.3.2006 18:43
Kirjoittaja Stefa
Nykyautot eivät tahdo jaksaa enää pitää lämpöjään talvella
Toiseen suuntaan tuli kerran vastaava vika eteen, silloin vain lämmöt nousivat liikaa. Kaksi viikonloppua tuota ihmettelin ja purin puoli autoa, hujimmillaan lämmöt olivat jopa noin 120-astetta. Sitten alkoi raksuttamaan, senhän pitäisi jo työntää nesteet ulos paljon ennen noita lämpöjä. Huljuttelin sitten sormea syylärissä ja tuumasin että näytteleepä mittari mitä sattuu...
Lähetetty: 1.3.2006 19:28
Kirjoittaja jaakko85
Onko tuolla termostaatilla erillistä kumitiivistettä siellä kotelossa?? Jos se on hajalla niin vedet kiertävät hiljakseen termarin ohi ja motti ei tietysti lämpene toivotulla tavalla.
Lähetetty: 2.3.2006 18:21
Kirjoittaja Kajtsu
Kyllä meitin 00 Samaran kone lämpiää aina sinne 92 asteeseen vaikka olis kuinka kova pakkanen. Sisätilat on sitten toinen juttu

. Eikä muuten 96 Samaraa tarvinnut mitenkään pahvitella ja oli sisältä lämpösempi kuin uudempi

.
Lähetetty: 2.3.2006 22:02
Kirjoittaja THI-900
On muuten jännä juttu noi termostaatit. Tuntuu että alkuperäiset Venäjä/CCCP-termarit on parempia, kun tarvikevastaavat. 1700i:ssä on alkuperänen, ja lämpee vihreelle alueelle nopeesti ja sisällä autoskin tulee oikeen kuuma, jos niin haluaa. Kun taas 1200L:ssä on tarvike, ja se ei tahdo lämmetä millään. On toki muitakin vastaavanlaisia kokemuksia, mutta tuossa nyt vain pari mainitakseni.
Lähetetty: 3.3.2006 6:12
Kirjoittaja cassu
OSmo kirjoitti:Älä nyt koko autoa vaihda!

Kun osat on edullisia ja uusi kestää taas pitkään niin miksi sitä ei samantien pistäisi vaihtoon mahdollisimman paljon osaa

Lähetetty: 3.3.2006 7:53
Kirjoittaja OSmo
cassu kirjoitti:OSmo kirjoitti:Älä nyt koko autoa vaihda!

Kun osat on edullisia ja uusi kestää taas pitkään niin miksi sitä ei samantien pistäisi vaihtoon mahdollisimman paljon osaa

Ladalla ajon hyviä puolia!
