Tehot kateissa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
BuBo

Tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja BuBo »

Omistan tollasen 1500s (vuosimalli 1990) ja siitä katosi tehot.

Eli ensin tyhjäkäynti oli sellasta seilaavaa, eikä mistään löytynyt vikaa.
Aukasin ja putsasin kaasarin ja säädin sytytyksen kohdalleen, ei apua.

Nyt vaihdoin koko kaasarin toiseen samanlaiseen (käytettyyn) ja ihme kyllä, tyhjäkäynti palasi entiselleen. Ilmeisesti sai ilmaa jostain välistä tai jotain. Mutta ongelma tuli siihen että ladasta hävisi tehot. Kiihtyy tosi laiskasti eikä kulje paljon mitään. Muuten toimii hyvin.

Kokeilin pyöritellä noita seos ja ilmaruuveja, mutta ei apua.

Auttakaa, en ymmärrä kovin paljon noiden koneiden päälle, joten olisin kiitollinen avusta.
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

kokeilehan että onko kakkoskurkun alipainen kotelon ruuvit kiinni.

mulla oli vähän samanlaisia ongelmia joskus. ja sillon oli noi ruuvit löysällä.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Isompaa suutinta!
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
BuBo

Viesti Kirjoittaja BuBo »

Täytyy tosiaan tutkia tota kakkoskurkun toimintaa.
Jotenkin vaan tuntuu että vika voisi olla siellä.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Putsari pois-> kaasu pohjaan-> jos toisio läppä ei aukea on kalvo paskana alipainekellosta.. Jos aukeaa ni isompia suuttimia! MIssä kunnos sun ilmanputsaris on..?
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

OSmo kirjoitti:Putsari pois-> kaasu pohjaan-> jos toisio läppä ei aukea on kalvo paskana alipainekellosta.. Jos aukeaa ni isompia suuttimia! MIssä kunnos sun ilmanputsaris on..?
Sitä kaasua saa sitten aika pitkään pohjassa että alipainetta kertyy riittävästi...ihan vaan tiedoksi :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Jep jep! Kunnolla vaan jenkaa!! :twisted:
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Jakoketjun kiristys kannattanee myös tehdä. Melkosesti vaikutti pelkkä jakoketjun löysyys mun kombin käyntiin ja tehoihin. Menee taas paremmin eikä tyhjäkäyntikään enää vaella. Lisäksi löysällä jakoketjulla tuppasi iskemään jatkuvasti syttykipinää putkeen.

Tosin "tukkoon" meni nyt koko vehje kun vaihdoin orginaalin takapöntön edellisen hajonneen minkälieauton takapöntön tilalle. Kyllä huomaa ettei tuo Ladan oma pönttö hengitä yhtään.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Se on kyl varmasti maailman ahtain pönttö!
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
BuBo

Viesti Kirjoittaja BuBo »

Vika löytyi. :D
Eli aloin testaan ton toisen läpän aukeamista ja eihän se auennut....
Katsoin alipainekalvon, joka oli ehjä. Kokeilin uudestaan kaasuttamista ja huomasin laittaneeni jonkin letkun klemmarin niin, että se esti kaasua painumasta pohjaan ja toista läppää aukeamasta... :oops: Että sillai....

Nyt muuten huomasin miten huonot talvirenkaat mun ladassa on alla. Lähdin muka normaalisti liikkeelle ja kolmosella auto oli karata hanskasta. Ei siis tartte isompaa suutinta.

Mutta suuri kiitos kaikille apua tarjonneille.
Vastaa Viestiin