Lada 110 karttavalo ja pakkaskokemuksia
Lähetetty: 22.2.2006 23:18
Lada 110 karttavalo sammui. Ensin ihmettelin miten koko valaisin saadaan lampun vaihtoa varten irrotettua, mutta varovaisesti sain sen ehjana auki. Muoviosien kanssa kun aina joutuu olemaan ylen määrin varovainen.
Lampun kanssa tulikin sitten "tenkapoo". Lasiosa irtosi kannasta eikä mistään kunnolla näy minkälainen kanta on ja miten se pesästään irtoaa. Onkohan kenellään tietoa?
Hauska kokemus sähkölaseista kun pakkaset käväisivät Helsingin seudulla oikein kovina. Alkoivat takaovien sähkölasit toimia. Ilmeisesti huippupakkasessa oli moottorissa paikat löysemmät ja hiilet mahtuivat taas liikkumaan. Näin olen Lada 110 sähkölasien tyyppivian ymmärtänyt olevan. No ei kun ahkerasti ajelemaan aikaisemmin toimimattomia takalaseja edestakaisin alas ja ylös jos olisi hiukan siitä vetreytyneet. Ainoa pelko oli, että jos joku lasi jääkin auki 25 asteen pakkasessa niin mitä sitten
Onneksi ei jäänyt.
No kun tuli lämpimämpää vasen takaikkuna jäi pysyvästi toimintakuntoiseksi. Nyt vain odotan vielä yhdet oikein kovat pakkaset - jos alkaisi toinenkin takalasi toimia.
Lampun kanssa tulikin sitten "tenkapoo". Lasiosa irtosi kannasta eikä mistään kunnolla näy minkälainen kanta on ja miten se pesästään irtoaa. Onkohan kenellään tietoa?
Hauska kokemus sähkölaseista kun pakkaset käväisivät Helsingin seudulla oikein kovina. Alkoivat takaovien sähkölasit toimia. Ilmeisesti huippupakkasessa oli moottorissa paikat löysemmät ja hiilet mahtuivat taas liikkumaan. Näin olen Lada 110 sähkölasien tyyppivian ymmärtänyt olevan. No ei kun ahkerasti ajelemaan aikaisemmin toimimattomia takalaseja edestakaisin alas ja ylös jos olisi hiukan siitä vetreytyneet. Ainoa pelko oli, että jos joku lasi jääkin auki 25 asteen pakkasessa niin mitä sitten

No kun tuli lämpimämpää vasen takaikkuna jäi pysyvästi toimintakuntoiseksi. Nyt vain odotan vielä yhdet oikein kovat pakkaset - jos alkaisi toinenkin takalasi toimia.