Sivu 1/1
1700i tyhjäkäynnin HC-arvo pielessä. Mikä vikana?
Lähetetty: 1.2.2006 12:47
Kirjoittaja Buhis
Kävin tuossa parin kuukauden seisonnan jälkeen ladaa katsastuttamassa ja muuten olis mennyt päästötkin heittämällä läpi, mutta tyhjäkäynnillä HC-arvo pomppi 60 ja 200 välillä (pitäisi olla alle 100). Mikäköhän tuossa voisi olla? Kuitenkin ruiskukone kyseessä.
Ja kyseessäähän on siis 1700i vuosimallia 96.
Tyhjäkäynnillä:
CO% [0.01]
CO2 [13.52]
HC ppm [160]
O2 [0.62]
Kierroksilla:
CO% [0.00]
CO2 [14.93]
HC ppm [17]
O2 [0.72]
Lähetetty: 1.2.2006 13:48
Kirjoittaja samovaari
Tulpat ja/tai tulpanjohdot tulee heti mieleen. Kosteuden aiheuttama läpilyönti puolalla tai liitoksissa voi myös aiheutua pitkästä seisonnasta. kokeile CRC:tä tulppien ja puolan johtoihin, saattaa auttaa. Myös kattiin on saattanut tiivistyä kosteutta, jos matka katsastukseen oli kovin lyhyt.
Lähetetty: 1.2.2006 14:04
Kirjoittaja RTJN65
Kannattaa ajella sellainen 30-50 km 4 vaihteella noin 100km/h ennen katsastukseen vientiä jotta katti on puhdas. Sitten tulpat on olatava ok ja johdot kans (kato etteivät ole kosteat päältä ja toisissaan kiinni).
Itse joskus ASTEEKEISSA parannan arvoja tarvittaessa seuraavasti: Tankissa melko uutta menovettä 5-8 litraa ja päälle jäänestoa (isopropanoli ehdottomasti) noin 2-3 litraa. Tuo toimii myös ruiskuissa.
Mutta jos noi ei auta on jotain pielessä. Tarttee tukia enempi.
Lähetetty: 1.2.2006 14:11
Kirjoittaja Buhis
Kiitokset näistä vinkeistä! Pitää kokeilla.
Lähetetty: 1.2.2006 14:50
Kirjoittaja destor
RTJN65 kirjoitti:Kannattaa ajella sellainen 30-50 km 4 vaihteella noin 100km/h ennen katsastukseen vientiä jotta katti on puhdas. Sitten tulpat on olatava ok ja johdot kans (kato etteivät ole kosteat päältä ja toisissaan kiinni).
Itse joskus ASTEEKEISSA parannan arvoja tarvittaessa seuraavasti: Tankissa melko uutta menovettä 5-8 litraa ja päälle jäänestoa (isopropanoli ehdottomasti) noin 2-3 litraa. Tuo toimii myös ruiskuissa.
Mutta jos noi ei auta on jotain pielessä. Tarttee tukia enempi.
Miksi juuri isopropanoli, onko sillä yhtä suuri haittavaikutus venttiileille kuin etanolilla?
Lähetetty: 1.2.2006 14:54
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Etanoli menee paremmin päähän kuin isopropanoli josta muutenkin tulee sellainen etovahko olo ja siitä selviäminen vie huomattavasti kauemmin kuin etanoli mökkyrästä.
Lähetetty: 1.2.2006 15:01
Kirjoittaja RTJN65
Isopropa on huonompaa juoda, ei niin hyvä kun etanoli. Palamistuotteet on puhtaammat kun etanolilla ja sitoo itteensä paremmin vettä. Kalliimpaa (vaikeammin valmistettavaa) kun aito etanoli (jota jokainen kemiansa peruskoulussa lukenut voi valmistaa kotikonstein)

.
Lähetetty: 2.2.2006 13:39
Kirjoittaja Buhis
Isot kiitokset vinkeistä!
CRC ja katin puhdistus autto, HC-arvo asettu mukavasti 20 tienoille

Lähetetty: 7.2.2006 16:32
Kirjoittaja destor
Kemikaalitukku.. Tarvitset jonkin yrityksen jonka nimissä ostat ja sopivan säiliön jonne he toimittavat. ASPO on yksi tällainen toimittaja.
Muutaman litran voi toki ostaa jostakin halpahallista, lukee vaan tuoteselosteesta mitä ainetta purkista löytyy. Jäänestoa ja polttonesteitä kannatta katsella.