Projektipäiväkirja: BA3 2101 powered by Samara 1.5i
Lähetetty: 30.1.2006 19:19
No niin, nyt se on potkastu käyntiin."Pitkäaikainen" haave ruisku nappiksesta.Tänne koitan saada aina tekstiä ja kuvia kun jotakin projektissa tapahtuu (tai menee pieleen
).
Elikkäs, homma on ollut mielessä jo pitemmän aikaa mutta toiminnan miehenä se on vasta nyt noussut pöydälle.Pöydälle nosto aloitettiin pari viikkoa sitten käymällä katsastuskonttorilla hämmentämässä virkamiestä.Kysymykseni sinänsä oli yksinkertainen eli mitä joutuu tekemään että 2101:een saa laittaa sammyn 1.5 ruiskumyllyn.Alussa tehtiin selväksi että kone jää vakioksi iskutilavuudeltaan ja että oma autoni on jo katsastettu 1.6:ksi.
No, katsastusviranomaisen ensimmäinen kommentti oli seuraava: "Eihän tuosta saa etuvetoista millään, ei ainakaan laillisesti."Noin puolituntia selitettyäni ja kuvia katseltuamme sain miehen viimein tajuamaan että kone aiotaan laittaa takavedon laatikkoon.Vihdoinkin siis yhteinen sävel alkoi löytyä.Seuraava kysymys/toteamus oli seuraavanlainen:"Kuinkas aiot saada kattikoneen leimasta läpi ilman kattia?".Sekin seikka alkoi saada mieleisiäni piirteitä kun lakikirjaa alettiin selata tarkemmin.Autoni on vm.-89 joten se ei ole vähäpäästöinen ja näin ollen päästörajat ovat edelleen samat kuin ennenkin.
Tehdessäni lähtöä konttorista, mies pysäytti minut vielä ovella todeten että tarkoitus ei ole tyrmätä auto rakentelua vaan varmistua rakentelun laillisuudesta.Totesin miehelle että ei minua näin vähällä nujerreta.
Autoon on tarkoitus tehdä päivityksiä myös koneen lisäksi mm. jarruihin sekä alustaan.Etujarrut pysyvät vakioina mutta taakse tulee samaran etulevyt ja -satulat paineensäätimellä.Auton alusta on tällä hetkellä madallettu rälläkällä
ja iskarit ovat joka nurkassa Sachs-kaasut.Alusta on muuten hyvä mutta jos vastaan tulee kohtuu hintaiset Bilsteinin iskarit niin sellaiset vielä autoon tulee.
Tässä nyt lyhykäisyydessään lähtökohdat projektille.Auto leimataan vielä helmikuun lopulla 1.6 ketjumyllyllä mutta sitten se alkaa!!!


Elikkäs, homma on ollut mielessä jo pitemmän aikaa mutta toiminnan miehenä se on vasta nyt noussut pöydälle.Pöydälle nosto aloitettiin pari viikkoa sitten käymällä katsastuskonttorilla hämmentämässä virkamiestä.Kysymykseni sinänsä oli yksinkertainen eli mitä joutuu tekemään että 2101:een saa laittaa sammyn 1.5 ruiskumyllyn.Alussa tehtiin selväksi että kone jää vakioksi iskutilavuudeltaan ja että oma autoni on jo katsastettu 1.6:ksi.
No, katsastusviranomaisen ensimmäinen kommentti oli seuraava: "Eihän tuosta saa etuvetoista millään, ei ainakaan laillisesti."Noin puolituntia selitettyäni ja kuvia katseltuamme sain miehen viimein tajuamaan että kone aiotaan laittaa takavedon laatikkoon.Vihdoinkin siis yhteinen sävel alkoi löytyä.Seuraava kysymys/toteamus oli seuraavanlainen:"Kuinkas aiot saada kattikoneen leimasta läpi ilman kattia?".Sekin seikka alkoi saada mieleisiäni piirteitä kun lakikirjaa alettiin selata tarkemmin.Autoni on vm.-89 joten se ei ole vähäpäästöinen ja näin ollen päästörajat ovat edelleen samat kuin ennenkin.
Tehdessäni lähtöä konttorista, mies pysäytti minut vielä ovella todeten että tarkoitus ei ole tyrmätä auto rakentelua vaan varmistua rakentelun laillisuudesta.Totesin miehelle että ei minua näin vähällä nujerreta.

Autoon on tarkoitus tehdä päivityksiä myös koneen lisäksi mm. jarruihin sekä alustaan.Etujarrut pysyvät vakioina mutta taakse tulee samaran etulevyt ja -satulat paineensäätimellä.Auton alusta on tällä hetkellä madallettu rälläkällä

Tässä nyt lyhykäisyydessään lähtökohdat projektille.Auto leimataan vielä helmikuun lopulla 1.6 ketjumyllyllä mutta sitten se alkaa!!!


