Sivu 1/1

Miel parani tois viikol ku...

Lähetetty: 30.1.2006 19:12
Kirjoittaja Mage
Hyväku kaverin kanssa oltii keskustas kävelees nii sit siihe tul semmone civicin kottore amotuubineen ja sit ku lähti valtakatuu kiihyttää tyylii verenmaku suus nii hämmästys alko, ettei taia olla moisis kauheita puristuksia ku oma lada lähtee liikkeelle ainakii tuplasti rivakammi liikkeelle. Vaik putken o pelkkä 2" taakse saakka

Lähetetty: 30.1.2006 20:31
Kirjoittaja latuskapower
niinpä daadaapower jyrää :)

Lähetetty: 31.1.2006 22:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
Idän Ihme 1 kirjoitti:Honda Civic 1.6i-16 3d

Myynnissä: 1988 - 1990

Polttoaine: Bensiini

Iskutilavuus: 1590

Etu-, taka-, neliveto: Etuveto

Paino (kg): 920 1295

Teho (kW): 96 (130 hv)

Huippunopeus (km/h): 195

Kiihtyvyys (sek/0-100): 7

Kulutus (l/100km): 5,7 7,3 8,4





Lada 1600 SL 5v

Myynnissä: 1977 - 1990

Polttoaine: Bensiini

Iskutilavuus: 1570

Etu-, taka-, neliveto: Takaveto

Paino (kg): 1030 1405

Teho (kW): 57 (78 hv)

Huippunopeus (km/h): 155

Kiihtyvyys (sek/0-100): 16

Kulutus (l/100km): 7,2 10,2 10,2
tos oli väärät kohdat lihavoitu, paino = kumpi on rautaa :wink: ja eikös urheiluautot ole takavetoja :lol:

ok, vastaa kyllä aiheeseen tollasenaan

yksi ihan asiavirhekin, ei 1600SL ole ollut myynnissä kuin 1985 lähtien!!

Lähetetty: 1.2.2006 6:15
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Huomautus! Tuosta puuttuu autojen hinta uutena, esim vuonna 1989, mitä maksoivat. Ja moni tavallinen kuluttaja kyllä katsoo hintaa, kun autoa ostaa. Mielestäni huono vertailukohde. Hondaa pitäisi verrata Toyotan, Nissanin yms. kanssa.

Lähetetty: 1.2.2006 9:32
Kirjoittaja ,_,/ukka
No taitaa nykyään tommoset 80-luvun lopun autot pyöriä samassa 500-1000Euron hintahaarukassa, jos kunnossa ovat. Merkistä riippumatta, myös ladat.

,_,/ukka

Lähetetty: 1.2.2006 11:07
Kirjoittaja noose01
Taas oikein hienoja vertailuja.
Toinen on kaksinokkainen, ruiskulla varustettu 16 venttilinen pata.
Ja toinen ei.

Ja toinen on maksanut tuplasti sen verran uuten kuin toinen.
Hintataso taitaa olla tänäkin päivänä noissa samaa luokkaa, eli Lada on puolet tuollaisen civicin hinnasta. Sitten voi vaan laskea kumman hinta on tippunut enemmän :lol:

Kaverilla on 100 heppainen nissani joka on kyllä melko hengetön peli, jos haluaa että johonkin liikkuu niin pitää kierrättää sinne 6000rpm...
Japskit on kierrospelejä, vähän kun on vastatuulta niin johon hyytyy.

Lähetetty: 1.2.2006 11:12
Kirjoittaja noose01
Hinnat tarkistettu.
Tuon civicin viimeinen ovh on ollut muutamaa euroa vaille 20,000e kun tuon 1600 Ladan viimeinen hinta on ollut 7,922 EUR.

Kyllä Ferrari on paljon parempi auto kuin mikään sivikki tai korolla.
Paljon enempi tehoa ja kulkee paljon paremmin niin!

Lähetetty: 1.2.2006 14:08
Kirjoittaja Stefa
Sikäli tuo vertailu on oikeutettu, että alkuperäinen kirjoittaja ja asianosainen sen teki. Toisaalta ei ole, koska ei mainita tuon civicin tai ladan tarkkoja malleja.

Jos verrataan kahden auton suorituskykyä, niin miten autojen hinnat siihen vaikuttaa? Väittäisin oman ladan ottavan 0-100 ripeämmin mitä vaikka suurin osa 2-3 -koppaisista gti-golffeista, mutta olevan melkoisen paljon halvempi.

Toisaalta ainahan se oma auto lähtee "ainakii tuplasti rivakammi liikkeelle". Homma voisi kääntyä toisinpäin jos nuo laittaa rinnakkain :roll:

Mutta kyllä meidän iskä voittaa teidän iskät vaikka selvinpäin 8)

Lähetetty: 1.2.2006 14:17
Kirjoittaja noose01
Niin, aiheen aloittaja ei sanonut että kys. oleva sivikki olisi ollu juurikin tuo "erikoismalli" joita ei yleisestiottaen edes ole kovin paljon.
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)

Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen :lol:

Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?

Lähetetty: 1.2.2006 14:28
Kirjoittaja Stefa
noose01 kirjoitti:Niin, aiheen aloittaja ei sanonut että kys. oleva sivikki olisi ollu juurikin tuo "erikoismalli" joita ei yleisestiottaen edes ole kovin paljon.
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)

Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen :lol:

Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?
Nuo dochit on kyllä aika harvassa, ja se näkyy niiden hinnoissakin. Samalla koneella olevaa crx:ää saa halvemmalla usein, mikä on mielestäni hassua.

Juu, ei mun lada ole ihan vakio :?

Jos haluaa verrata tuota m5:sta kuplaan, niin vertaa vaikka jääskeläisen kuplaan sitten. Onko vertaamisessa mitään järkeä ylipäänsä, mutta yleensä ihmillä vaan on halu laittaa kaikki paremmuusjärjestykseen. Eikä vertailukohtien pidä aina täysin samalaisia olla, eihän silloin voisi verrata mitään keskenään.

Ihan asiallista on mielestäni vertailla jotain vähän piristettyä ladaa 80-luvun japsisporttiin.

Lähetetty: 1.2.2006 14:29
Kirjoittaja RussianTUNER
noose01 kirjoitti:Niin, aiheen aloittaja ei sanonut että kys. oleva sivikki olisi ollu juurikin tuo "erikoismalli" joita ei yleisestiottaen edes ole kovin paljon.
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)

Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen :lol:

Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?
Samaa uudessa GTI:ssä vertaillaan 91 vuoden BMW 850i:tä ja 03:sta Volvo V70 T5 Geartroniccia. Volvossa turbo ja ei pärjänny Bemulle ennen kun oli putkisto ja lastu. Ja missään vaiheessa ei kerrottu kuinka paljon Bemussa oli tehoja vielä jäljellä. Viritettiin vain Volvo sellaiseksi että voittaa 12vuotta vanhemman Bemarin. Mielestäni hieman outoa vertailla tuollaisia keskenään. Niin ja Volvo painoi 1528kg ja BMW 1880kg.

Kupla ja M5, no Kupla sen voittaa :wink:

Lähetetty: 1.2.2006 14:40
Kirjoittaja noose01
RussianTUNER kirjoitti:Samaa uudessa GTI:ssä vertaillaan 91 vuoden BMW 850i:tä ja 03:sta Volvo V70 T5 Geartroniccia. Volvossa turbo ja ei pärjänny Bemulle ennen kun oli putkisto ja lastu. Ja missään vaiheessa ei kerrottu kuinka paljon Bemussa oli tehoja vielä jäljellä. Viritettiin vain Volvo sellaiseksi että voittaa 12vuotta vanhemman Bemarin. Mielestäni hieman outoa vertailla tuollaisia keskenään. Niin ja Volvo painoi 1528kg ja BMW 1880kg.

Kupla ja M5, no Kupla sen voittaa :wink:
Niin, onhan tuossa 850i:ssä hieman kookkaampi konekin kun taas volvossa joku säälittävä pikkumylly ahtimella? Mielestäni tekee autoista täysin eri luonteiset. BTW 850 on ehkä parhaimman näköisiä bemareita, koska se ei näytä niin bemarilta :lol:
Yks tuttu oli joskus bemarifoorumilla koittanu kysellä M5:n omistavilta paljonko se vie bensaa, olivat ottaneet hernettä nenään tyyliin "hitsi kyllä se sieltä manuaalista selviää". Ja kaveri kun oli ihan viattomasti halunnut tietää, iskällä kun oli sellainen ja kiinnosti tietää paljonko menee bensaan rahaa kun saa kortin.

Autoharrastajat ovat herkkähipiäistä porukkaa, jotkut enempi ja jotkut vähempi...

Ja vertailu on kyllä turhaa puuhaa, mutta se aiheuttaa parhaimmat hiekkalaatikkotappelut.

Mielestäni paras auto on se joka kuskaa luotettavasti töihin aamusta toiseen eikä ole järkyttävän kallis ylläpitää :D

Lähetetty: 1.2.2006 14:43
Kirjoittaja RussianTUNER
noose01 kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:Samaa uudessa GTI:ssä vertaillaan 91 vuoden BMW 850i:tä ja 03:sta Volvo V70 T5 Geartroniccia. Volvossa turbo ja ei pärjänny Bemulle ennen kun oli putkisto ja lastu. Ja missään vaiheessa ei kerrottu kuinka paljon Bemussa oli tehoja vielä jäljellä. Viritettiin vain Volvo sellaiseksi että voittaa 12vuotta vanhemman Bemarin. Mielestäni hieman outoa vertailla tuollaisia keskenään. Niin ja Volvo painoi 1528kg ja BMW 1880kg.

Kupla ja M5, no Kupla sen voittaa :wink:
Niin, onhan tuossa 850i:ssä hieman kookkaampi konekin kun taas volvossa joku säälittävä pikkumylly ahtimella? Mielestäni tekee autoista täysin eri luonteiset. BTW 850 on ehkä parhaimman näköisiä bemareita, koska se ei näytä niin bemarilta :lol:
Yks tuttu oli joskus bemarifoorumilla koittanu kysellä M5:n omistavilta paljonko se vie bensaa, olivat ottaneet hernettä nenään tyyliin "hitsi kyllä se sieltä manuaalista selviää". Ja kaveri kun oli ihan viattomasti halunnut tietää, iskällä kun oli sellainen ja kiinnosti tietää paljonko menee bensaan rahaa kun saa kortin.

Autoharrastajat ovat herkkähipiäistä porukkaa, jotkut enempi ja jotkut vähempi...

Ja vertailu on kyllä turhaa puuhaa, mutta se aiheuttaa parhaimmat hiekkalaatikkotappelut.

Mielestäni paras auto on se joka kuskaa luotettavasti töihin aamusta toiseen eikä ole järkyttävän kallis ylläpitää :D
Jep, mutta ihmeellistä silti vertailla noita. Ja jos oikeen vertailemaan alkaa niin sitten saa vertailla aina.
Ei tälläsestä kannata lähteä kinaamaan, jokaisella on mielipiteensä ja muutenkin. :wink:

Lähetetty: 1.2.2006 14:50
Kirjoittaja RussianTUNER
Niin juu ja 850i:ssä 5litranen V12 ja Volvossa 2ja puol litranen turbomylly.