Sivu 1/1

ikkunan veivin irrotus

Lähetetty: 28.1.2006 22:22
Kirjoittaja THI-900
Kattelin haulla, mutta heikoksi jäi tiedot.

Eli rautalanka ohje, miten saa ikkunan nosto/lasku-veivin irti ilman suurempaa väkivaltaa. 2107:s sojottaa joka veivi erisuuntaan. No sehän ei haittaa, mutta takapenkkiläiset valitti, että polvi nuljantuu kuskin takana infernaaliseen kuntoon jos matkaa on enemmän kun paljo.

Lähetetty: 28.1.2006 22:32
Kirjoittaja tahko
Silloin kun minulla (siis autossa) vielä veivit oli tallella ja lasitkin liikkuivat muutenkin kuin oma-aloitteisesti kertarysäyksellä ala-asentoon, oli niissä semmoinen U-mallinen sokka. Sen kun kampesi eli työnsi sieltä veivinakselin ja veivin välistä pois, niin veivin sai irti. Se U-sokka on siis sen pooriakseliin koneistetun uran ympärillä ja sitä sokkaa pitää esim. kahella ohuella rukarilla osata tökätä ulospäin.

Lähetetty: 28.1.2006 22:34
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Siellä kahvan takana on sokka joka pitää sen kahvan booreillaan.
Sokka on ohmi-tunnuksen muotoinen ja sen irrottamiseen on jopa oma työkalukin, se irtoo kyllä melko helposti ruuvarillakin.

Painaa sitä ovipahvia sisäänpäin niin että sinne kahvan ja pahvin väliin näkee, pyörittää kahvaa niin että näkee sokan päät, ohuella ruuvarilla painaa jommastakummasta päästä sokan irti.

Kun sokka ja kahva on irti niin katso ensin kahvalle haluttu asento ja sitten laita sokka kahvaan kiinni ja paina/napauta kahva paikalleen.

Eli lyhyesti kun irrotat kahvan niin sokka ensin irti ja kun laitat kiinni niin ensin sokka kahvaan ja kahva painamalla paikalleen.

Lähetetty: 28.1.2006 23:29
Kirjoittaja RTJN65
Voi olla myös muovi sokka.

Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.

Lähetetty: 29.1.2006 8:14
Kirjoittaja v.paasio
2107 on muovi sokka ja ken vastaa väittää istuu luultavammin saunassa

Lähetetty: 29.1.2006 9:05
Kirjoittaja AI
RTJN65 kirjoitti:Voi olla myös muovi sokka.

Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.
Ja sitten ensimmäinen irroitettava kahva hajoaa ennenkuin hoksaa systeemin! Nimim. Kokemusta Löytyy

Lähetetty: 29.1.2006 10:45
Kirjoittaja ,_,/ukka
AI kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti:Voi olla myös muovi sokka.

Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.
Ja sitten ensimmäinen irroitettava kahva hajoaa ennenkuin hoksaa systeemin! Nimim. Kokemusta Löytyy
Näin juuri. Mulla hajos kyllä se sokka, eikä veivi :lol:

,_,/ukka

Lähetetty: 29.1.2006 12:35
Kirjoittaja THI-900
Muovisokkahan se siellä lymys. Ja siinä se menikin pieleen kun etsin metallista. Eli nyt on kahva käännetty eikä kaverien polvet enää muljaannu! Kiitos vaan neuvosta! 8)

Lähetetty: 29.1.2006 12:40
Kirjoittaja tahko
Ja kiellä matkustajilta sitten kaikenlainen lasien turhanpäiväinen availu ja reistaaminen. Joko lasit on yläällä tai alaalla ja niitä kampia saa pyöritellä vain vapun ja koulujen alkamisen välisenä aikana.

Lähetetty: 30.1.2006 14:50
Kirjoittaja THI-900
:lol: :lol: