Sivu 1/3
Paras Lada talvella ?
Lähetetty: 22.1.2006 20:41
Kirjoittaja Toveri
Niin, millä Ladalla pärjää parhaiten talvella ?
Lähetetty: 22.1.2006 20:55
Kirjoittaja kapa
Kokemusta ei näistä vaihtoehdoista ole kuin takavedosta, kyllä sillä on aina pärjätty. Mutta missä on Niva, sitä äänestäisin?
Lähetetty: 22.1.2006 21:02
Kirjoittaja RussianTUNER
Takavetoisesta kokemusta ainoastaan ja sekin pellolla. Vastasin siis takavetoiset, voi olla kyllä Samara parempi.
Lähetetty: 22.1.2006 21:32
Kirjoittaja 'aatee'
takaveto ainaki komekust et on lämmin ja varma

Lähetetty: 22.1.2006 21:47
Kirjoittaja destor
Pelkkää takavetokokemusta tosin, mutta sanoisin että vanhemmat takavedot ovat kaikista parhaimpia talvella. Sekä lämmöiltään että tekniikaltaan. Hienosti ruiskullakin pärjää, siihen ei vaan osaa luottaa niin sokeasti kuin tuohon täysin mekaaniseen ja vielä kammella varustettuun nappikseen.
Lähetetty: 22.1.2006 21:55
Kirjoittaja nivailija
Missäs on vaihtoehto "Niva"?
- Sille menee minun ääneni.
Lähetetty: 22.1.2006 22:13
Kirjoittaja lada 2104
takaveto se pitää olla mut kyl tuo niva vois olla aika hyvä kans ku on nelikko

Lähetetty: 22.1.2006 22:26
Kirjoittaja tahko
Takaveto minulle, mutta jokainen valitkoon mallin ja vetotavan mieltymystensä mukaan.
Lähetetty: 23.1.2006 0:49
Kirjoittaja samarai
Etuveto ja Samara. Ja nauti talvesta.

Lähetetty: 23.1.2006 2:13
Kirjoittaja Jokari
No takaveto tietenkin, tarviiko siitä nyt etes keskustella

Lähetetty: 23.1.2006 7:53
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara GM ruiskulla

(ehkä myös 1700i vaik siin on kyllä aika heikko laturi) jos toimii ja auto kunnossa niin lähtee takuuvarmasti kun vain avainta kääntää. Bosch versioissa on kai enempi virrankulutusta ja virrat ei taida riittää ja onhan noita jotain juttu juttuja että boschin kylmäkäynnistysominaisuudet olis huonommat.
kaasutin autot pitää tuntea ja olla hanskassa miten mikäkin yksilö käynnistyy, vaikka olisi kunnossakin. Osaamattomilla käden ja jalan liikkeillä saa helposti akun tyhjäksi kylmänä. Toisaalta pyöreelamppuset saa sitten vaikka veivillä ja ruiskut ryytyy kokonaan, kun tulee joku pieni vika.
lämpimyyden kannalta vanhimmat on parhaita ja ajo-ominaisuudet on aika fifty-sixty, ehkä sit Niva voittais noissa ajo-ominaisuuksissa, vaik eikös sekin ole lyhyt akselivälisenä kamala ajettava?
eli mun oma auto on paras

Lähetetty: 23.1.2006 9:36
Kirjoittaja Lahna
Kokemusta vain takavetoisesta ladasta talvella, joten annan ääneni sille.
Lähetetty: 23.1.2006 9:58
Kirjoittaja Toveri
Joo, tuo Niva jäi pois kun ajattelin enemmän näitä henkilökuljettimia ja Niva on hiukan erikoisempi tapaus.
Minulla on kokemusta muutamasta takavedosta ja nyt Samarasta ja sanoisin että lämmityslaitetta lukuunottamatta Samara on parempi. Ruiskussa ei tarvitse pelailla ryypyn kanssa, vaihteisto ei ole niin jäykkä (johtunee erilaisesta öljystä), kytkin on herkempi. Etuvetoinen, vaikka ei olekaan niin hauska kuin takavetoinen, on liukkaalla vakaampi ja lähtee liikeelle paremmin. Kulutuskin on pienempi, johtunee ruiskusta sekin.
Lähetetty: 23.1.2006 12:42
Kirjoittaja ladoilla radalle
kyl takapotki vaan on se oikea!!!

niva tietenkin hangessa yms..

Lähetetty: 23.1.2006 18:42
Kirjoittaja nivailija
Tänään taas näytin Nivalla kaapin paikan vajaavetoisille Helsinkiläisille. Meni nätisti kallionnyppylän ylös, vaikka lunta ja jäätä oli reilusti alla.
