Sivu 1/3
lada veivistä käymään
Lähetetty: 21.1.2006 20:13
Kirjoittaja juha
kävin tossa äsken kokeilemassa ladaa käyntiin pakkasta noin 30 starttimoottori taas kiukuttele on jäässä päätin kokeilla veiviä ja kolmas kerta toden sanoi kyllä on hienoa että on veivi

Lähetetty: 21.1.2006 20:22
Kirjoittaja kapa
Niinpä, esim. tällaisia ääriolosuhteita varten se veivi siellä on.
Lähetetty: 21.1.2006 20:24
Kirjoittaja Jokari
kautta profeetan parran että mä olen kateellinen kaikille nappiksille yms. missä on veivi
Miksi ihmeessä ovat jättäneet tuon hienouden pois kanteista

Lähetetty: 21.1.2006 20:30
Kirjoittaja jta
Nykyisinkin olis aika hieno olla olemassa tuo veivi. Tosin eipä uudet autot veivilläkään käyntiin lähe enää jos ei jaksa startillakaan pyörittää.

Itsekkin joutunut muutaman kerran veiviin turvautuun. Tosin omassa tallissa mutta kumminkin.
Lähetetty: 21.1.2006 21:58
Kirjoittaja 'aatee'
siis missä kaikis ladois on veivi mihi vuosi mallii loppuu
Lähetetty: 21.1.2006 22:07
Kirjoittaja destor
Kaikissa pyöreälamppuisissa on veivi, ja niitä on valmistettu -89 vuoteen saakka. Myös vanhoissa nivoissa on veivi, vuosista en tiedä. Yhdessäkään kanttilampussa ei tietääkseni ole veiviä, vaikkakin veiville sopiva mutteri kampuran päässä onkin jonnekin -90 luvun puolelle saakka.
Lähetetty: 21.1.2006 22:19
Kirjoittaja liero
oo käännellen kammesta waan lähtee...
Lähetetty: 21.1.2006 23:21
Kirjoittaja ladoilla radalle
itellä toi startti kiukuttelee kans ja veivi olis asiaa....

mut ku tarpeeks ränklää ja koputtelee starttimoottorin kylkee ni johan pyörii..
Lähetetty: 23.1.2006 9:54
Kirjoittaja Rizhto
Hommatkaa kanttilampun omistajat nappiksen syyläri ja veivi. Ja tarvittaessa vanhemman mallinen kampiakselin siimapyörä. Lopuista selviää poralla ja viilalla, ja ehkä joutuu hitsaamaan kannatinraudan. Jo lähtee kanttikin kammesta käyntiin.
Lähetetty: 23.1.2006 12:45
Kirjoittaja ladoilla radalle
itellä oli yhes reikä mallinen syyläri ja oisin saanu kammenki mukaan mut oli pirkule hukannu sen.. ja kyseessä oli kantti lada!!!
Lähetetty: 23.1.2006 14:39
Kirjoittaja ladaman87
huononpi homma ku omaan ladaan hankin venäjöltä uuden jäähdyttimen eikä siinä ollu reikää weiwille ja nyt ku konekkin on vaihettu nii siinä ei oo enää kammen paikkaa
Lähetetty: 23.1.2006 19:36
Kirjoittaja juha
tänä aamuna ei lähtenyt veivistä käyntiin ja ja jos joku väittää että ei veivi lyö käsille niin puhuu palturia on sen verran kipee käsi

Lähetetty: 23.1.2006 20:18
Kirjoittaja destor
Lyöhän se veivi käsille jos erehtyy yhtään pyörittelemään konetta "turhaan" virrat päällä. Ensin ilman virtoja ja ryyppyä veivaat noin 10 - 20 kierrosta konetta rivakkaan tahtiin, sitten käyt laittamassa virrat ja ryypyn päälle. Nyt yhdellä terävällä nykäisyllä johonkin hyvään suuntaan pitäisi koneen käynnistyä. Jos ei niin uusi nykäisi. Jos joudut oikeasti veivaamaan konetta käymään niin muista pitää peukalo muiden sormien kanssa samalla puolella ja riittävän päättäväisesti veivaten takapotkut eivät ole ollenkaan niin vahvoja kuin varovasti sorkkien.
Menihän tuo kampi minulta kerran vähän kieroon kun kone koitti potkaista takaisin, sen verran raivolla sitä veivasin että se jäi kuitenkin siltä yritykseksi ja se lähti sitten käymään. Kampi on helppo oikaista lekalla pöytää vasten.
Lähetetty: 23.1.2006 20:27
Kirjoittaja markku
Siinä taisi tulla kokemuksen voimalla tietoa

Lähetetty: 24.1.2006 11:33
Kirjoittaja THI-900
btw.
Mun '96 2107:s on kampuran pääs veiville sopiva mötikkä. Eli olisko se taas sitä perinteistä Vanja logiikkaa, että riippuu asentajasta missä kanttilampussa on paikka veiville ja missä ei
