Sivu 1/3
Paljonko painaa
Lähetetty: 11.1.2006 21:59
Kirjoittaja E__R
Ralli ladojen omistajat ja miksei muidenkin jotka pyrkineet keventämään autoa.
Eli paljonko tyhjä paino on autoillanne?
Ei taida ladan kanssa päästä koskaan minimipainoon 1600:ssa.
Kesällä ollut kova painon pudotus operaatio ladalle ja massaa, ylimääräisiä metallikiinnikeitä on lähtenyt muutama ämpäri, jäähdyttimen vaihto, paloseinä alumiinista ja muuta pientä hommaa tehty jotta on saatu auton paino mahdollisimman alas. Vielä ei punnittu, mutta punnitaan heti kun saadaan auto vaa'alle.
Lähetetty: 11.1.2006 22:06
Kirjoittaja sds500
2150 paino kesällä kun punnittiin muistaakseni 960 kg
Lähetetty: 12.1.2006 10:17
Kirjoittaja mickey-69
Sen verran voin sanoa, että aivan liikaa.... Oltiin Lammi-rallissa -03 viimeks puntarilla, mutta en edes muista tarkkaa painoa... Ei olis vähempää voinnu kiinnostaa, kun katseli Starlettien painoja.... Jossain 950-1000kg haarukassa liikkuu....
Pikkusen sylettää kun Ladoista poistu toi B-ryhmän luokkarin käytön erivapaus, se oli aika iso apu kun sai käyttää aluluukkuja, titaaniosia jne....

Lähetetty: 12.1.2006 16:13
Kirjoittaja ladaracing pori
mickey-69 kirjoitti:Sen verran voin sanoa, että aivan liikaa.... Oltiin Lammi-rallissa -03 viimeks puntarilla, mutta en edes muista tarkkaa painoa... Ei olis vähempää voinnu kiinnostaa, kun katseli Starlettien painoja.... Jossain 950-1000kg haarukassa liikkuu....
Pikkusen sylettää kun Ladoista poistu toi B-ryhmän luokkarin käytön erivapaus, se oli aika iso apu kun sai käyttää aluluukkuja, titaaniosia jne....

Eikös se ollut voimakkaasti foorti leiristä tullut painostus joka lopetti ladoista tuon kaiken herkun.
saivat yli 2000cc escot selkään pikkuisilta ladoilta.
Niin siitä painosta oma liikkuu pari vuotta sitten punnittuna 960kg mistä etuakselilla oli muistaakseni 62%
Uusi auto jota ruvetaan rakentamaan kesäkaudeksi tulee käymään todellisen laihdutuskuurin,mm. cro-mo kaaria olisi saatavissa itärajan takaa

Lähetetty: 12.1.2006 21:02
Kirjoittaja sunbeam
Onko venäläiset cromo kaaret luokiteltuja,kaaria pitäis 2 viikon sisällä ruveta tekee ,ajattelin tehdä reilun kehikon en mitään minimi kaaria.
tavoite on 760kg kyllä siitä kevyemmänkin sais (rataauto)
Lähetetty: 12.1.2006 22:26
Kirjoittaja ladaracing pori
sunbeam kirjoitti:Onko venäläiset cromo kaaret luokiteltuja,kaaria pitäis 2 viikon sisällä ruveta tekee ,ajattelin tehdä reilun kehikon en mitään minimi kaaria.
tavoite on 760kg kyllä siitä kevyemmänkin sais (rataauto)
Tuskimpa on luokiteltu,ei sitä silti tiedä????
Putkea tulee riittävästi mutta jos ne sais cro-mo:sta niin ei tulisi painoa niin paljon.
Toi 760kg tuntuu aika hurjalta mutta voi onnistua rata-autossa mutta ei ralli-autossa
Lähetetty: 12.1.2006 22:55
Kirjoittaja sps1
1987 Jyväskylän Suurajoissa kevyin tehdasjoukkueen Lada VFTS painoi muistaakseni 860 kg. Tuo mun auto oli toiseksi kevyin 902 kg. Kaksi muuta painoivat jossain 950 kg:n paikkeilla. Kotimaan valmiste autot painoivat kaikki vielä enemmän kuin itänaapurista tulleet. Ja silloinhan autoissa oli paikallaan alumiini luukut ja ovet ja esim. omassa autossani turvakaaret oli jotain kevytmetallia. Kevytmetallikaaria ei ollut kaikissa tehdasjoukkueen autoissa vaan ilmeisesti kahdessa painavammassa autossa oli ihan teräskaaret. Näitä autojen painoja voi jokainen itse tarkastella vuoden 87 Vauhdin maailmasta jossa on tulokset ja juttu Suurajoista eli ne ei ole mitään salaisia tietoja

Lähetetty: 13.1.2006 6:46
Kirjoittaja sunbeam
760 kg pitäis olla helppo juttu,siihenkin joutuu laittaa lisäpainoja
Kaverin rataauto paino 700 kg peltiluukuilla
jos lada racing porilla on tietoa mistä päin naapurimaata sais cromo kaaria niin kyllä kiinnostaa
Lähetetty: 13.1.2006 8:42
Kirjoittaja mickey-69
sunbeam kirjoitti:Onko venäläiset cromo kaaret luokiteltuja,kaaria pitäis 2 viikon sisällä ruveta tekee ,ajattelin tehdä reilun kehikon en mitään minimi kaaria.
tavoite on 760kg kyllä siitä kevyemmänkin sais (rataauto)
En minäkään usko, että noita on luokiteltu..., mutta eihän sillä mitään merkitystä ole.... Ei niitä omatekoisiakaan ole luokiteltu....
Kyllä noi rata-Ladan kopat on aika kevyitä..., meille tuli kerran jonku kaupan mukana tuollainen Lada 1600-luokan rullaava kori, niin ei siellä kyllä ylimääräistä peltiä ollu.... Näky turvakehikko hyvinkin pitkälti pitävän pelin kasassa....

Lähetetty: 13.1.2006 8:58
Kirjoittaja mickey-69
sps1 kirjoitti:1987 Jyväskylän Suurajoissa kevyin tehdasjoukkueen Lada VFTS painoi muistaakseni 860 kg. Tuo mun auto oli toiseksi kevyin 902 kg. Kaksi muuta painoivat jossain 950 kg:n paikkeilla. Kotimaan valmiste autot painoivat kaikki vielä enemmän kuin itänaapurista tulleet. Ja silloinhan autoissa oli paikallaan alumiini luukut ja ovet ja esim. omassa autossani turvakaaret oli jotain kevytmetallia. Kevytmetallikaaria ei ollut kaikissa tehdasjoukkueen autoissa vaan ilmeisesti kahdessa painavammassa autossa oli ihan teräskaaret. Näitä autojen painoja voi jokainen itse tarkastella vuoden 87 Vauhdin maailmasta jossa on tulokset ja juttu Suurajoista eli ne ei ole mitään salaisia tietoja

Joo, kyllähän noi alunperin keveitä oli... Tehdasautoissa esiintyi myös paljon muita kevyitä (titaani) osia, pyörän napoja, rattiakseleita jne, jotka pudotti osaltaan painoa...
Lähetetty: 13.1.2006 16:13
Kirjoittaja LadaRacingTeam
Lada 2107 1500 painoi rekisteriotteen mukaan 1030kg ja Lada-infon mukaan 1020kg.
Onhan tuo paljon verrattuna siihen että esim.Peugeot 405 painaa 1050kg ja kyseessä on hieman isompi auto.
Ladan moottorihan painaa aika paljon.
Lähetetty: 13.1.2006 16:19
Kirjoittaja lada 1300s
Mistä sitä painoa saa pois? Minä oon repiny kaikki pellit mitä nyt pystyy pois. Leikannut ovet niin että jää vaan ulkopelti. jostain kohti pellin tilalle oon niitannu ykskerros lasikuitua

Takalasit on ohutta lentokone alumiinia. kaikki jäykisteet on veke. Keulasta vaan pitäs ehkä saada jotenki painoo pois. Ei varmaan mitään palkkia uskalla mennä rei ittämään? Jos ei mitään sääntöjä noudateta.
Lähetetty: 13.1.2006 17:05
Kirjoittaja sunbeam
minäkään usko, että noita on luokiteltu..., mutta eihän sillä mitään merkitystä ole.... Ei niitä omatekoisiakaan ole luokiteltu....
Cromo kaarien tulis olla luokiteltuja tai jollain tapaa fia hyväksyttyjä
niitäkun ei itse saa valmistaa
Lähetetty: 13.1.2006 20:43
Kirjoittaja mth_84
sunbeam kirjoitti:760 kg pitäis olla helppo juttu,siihenkin joutuu laittaa lisäpainoja
Kaverin rataauto paino 700 kg peltiluukuilla
jos lada racing porilla on tietoa mistä päin naapurimaata sais cromo kaaria niin kyllä kiinnostaa
Mitähän luokkaa nuin kevyellä rataladalla on ajettu, kun ainakin lada 1600 luokan säännöt rajoittavat auton painon 850/ 900 kg riipuen perän välityksistä..
Lähetetty: 13.1.2006 20:54
Kirjoittaja E__R
Mistä olette painoa pääasiassa karsineet ladasta?
Ralliautossa vähä huono kevennellä kovin paljoa kun säännöt kieltävät ettei kori rakennetta saa heikentää.
No tuossa yksi "viimeisen päälle" paikka mistä painoa voi ottaa eli kevennetyt konepellin saranat:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... &pos=-2416
Menee ehkä hieman tarkaksi, mutta "pienistä puroista tulee suuri joki"