Samaran osien yhteensopivuus
Samaran osien yhteensopivuus
Miten vaihtokelpoisia ovat osat 1300 kaasarikoneesta ruiskuihin? Onko esim. kansi suoraan vaihtokelpoinen? Entä nokkahihna?
samarassa on kahta eri jakopäätä!!!
toisessa on hihna puoilipyöreillä hampailla
ja toisessa sellaiset kanttiset hampaat
delta-autossakin tuo kantikashampainen tunnetaan mallina samara-uudempi
eli se sitten sopii myös 110 8v
niiden kiristinpyörätkin on erilaisia toisessa tulee pelkkä laakerikehä ja uudemmassa sisustan epäkesko on kiinni siinä laakerissa
( käy muuten ajettavan myrräy-ruohonleikkurin päähihnan kiristimeksi ladassa olon jälkeen)
toisessa on hihna puoilipyöreillä hampailla
ja toisessa sellaiset kanttiset hampaat
delta-autossakin tuo kantikashampainen tunnetaan mallina samara-uudempi
eli se sitten sopii myös 110 8v
niiden kiristinpyörätkin on erilaisia toisessa tulee pelkkä laakerikehä ja uudemmassa sisustan epäkesko on kiinni siinä laakerissa
( käy muuten ajettavan myrräy-ruohonleikkurin päähihnan kiristimeksi ladassa olon jälkeen)
jaa, no hyvä että toikin tuli nyt esille. Mulle ei ole koskaan hihnaa ostaessa vaan esitetty mitään vaihtoehtoja?
PS. Ei tuolla Motonetin kataloogissakaan ole kuin yhtä mallia Samaran jakopäänhihna? Kiristinrullia on sitten <95 ja>95.
PS. Ei tuolla Motonetin kataloogissakaan ole kuin yhtä mallia Samaran jakopäänhihna? Kiristinrullia on sitten <95 ja>95.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
eipä ole motonetti jumalasamarai kirjoitti: Ei tuolla Motonetin kataloogissakaan ole kuin yhtä mallia Samaran jakopäänhihna?
ostin vantaan motonetista osat ajoin seinäjoelle
vein pajalle vaihdettavaksi eipä sopinut
nopeasti paikalliseen deltaan ja heti selvisi olisi pitänyt olla mallia samara uudempi
meinasivat muuten motonetissa että jos veisin takaisin niin palauttaisivat rahat
empä viitsinyt yli seitsemääsataa kilometriä lähteä ajamaan "edullisen" hihnan takia
jaa, no mistähän vuosimallista toi hihna on mallia "uudempi"? Itsellä ainakin pyörii motonetin hihna 96 mallissa (itse vaihdettuna)?pressa kirjoitti:eipä ole motonetti jumalasamarai kirjoitti: Ei tuolla Motonetin kataloogissakaan ole kuin yhtä mallia Samaran jakopäänhihna?
ostin vantaan motonetista osat ajoin seinäjoelle
vein pajalle vaihdettavaksi eipä sopinut
nopeasti paikalliseen deltaan ja heti selvisi olisi pitänyt olla mallia samara uudempi
meinasivat muuten motonetissa että jos veisin takaisin niin palauttaisivat rahat
empä viitsinyt yli seitsemääsataa kilometriä lähteä ajamaan "edullisen" hihnan takia
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
sitä en osaa sanoa missä mallissa tai vuosimallissa hihna vaihtuu
ja työ esteiden vuoksi vein hihnan vaihdettavaksi muualle koska poissaolo töistä olisi maksanut minulle enemmän mitä paja vaihtamisesta otti
palvelu oli muuten hyvää hakivat auton työmaani pihasta ja sitten hakivat uuden hihnan ja kiristimen sekä toivat vielä auton pihaan takaisinkin
ja työ esteiden vuoksi vein hihnan vaihdettavaksi muualle koska poissaolo töistä olisi maksanut minulle enemmän mitä paja vaihtamisesta otti
palvelu oli muuten hyvää hakivat auton työmaani pihasta ja sitten hakivat uuden hihnan ja kiristimen sekä toivat vielä auton pihaan takaisinkin
tarkastelin vähän noita Samaran ja 110 (8V) varaosakuvastoja, niin heräsi kysymys, onko Delta tässä nyt ainoa oikea jumala, kuin venäläiset katalogitkaan ei sitä "uudemman mallin" hihnaa tunnista motonetin lisäksi?
Kaikkiiin Samaroihin ja 110:een (8V) noiden katalogien mukaan kuuluu jakopäänhihna varaosanumerolla: 2108-1006040-10.
2108:
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=9_915
klikkaa alempaa -> Ремень 2108-1006040-10
2110:
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=12_9610
-> Ремень 2108-1006040-10
Katsoin kaikki noi Samaran ja 110(8V) mallit läpi ja kaikissa sama hihna.
Kaikkiiin Samaroihin ja 110:een (8V) noiden katalogien mukaan kuuluu jakopäänhihna varaosanumerolla: 2108-1006040-10.
2108:
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=9_915
klikkaa alempaa -> Ремень 2108-1006040-10
2110:
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=12_9610
-> Ремень 2108-1006040-10
Katsoin kaikki noi Samaran ja 110(8V) mallit läpi ja kaikissa sama hihna.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
vertasin noita jakopäitä Samaran ja 110:n korjauskirjoista(venäläisistä) keskenään. En löytänyt niitä muuta eroa kuin, että kiristysrullan kiinnitys on erilainen(110:ssa/uudempi Samara epäkeskolla). Hihna on niissäkin sama.Jartsa 67 kirjoitti:Luin jostakin joko alfamerin tai haynesin korjauskäsikirjasta juttua jakopäästä, ja siellä todettiin yksiselitteisesti, että samarassa on kahdenlaista jakopäätä ja näinollen myös hihnaa. Vuosimallit ei nyt muistu mieleen...
Täytyy itsekin tarkistaa, mitä noissa Alfamerin/Haynesin korjauskäsikirjoissa sanotaan tosta hihnasta, kunhan saan ne käsiini.
Tarkoitus ei ole asiasta tehdä mitään väittelyä, vaan selvittää asia perskarvoja myöten, ettei jää epäselvyyksiä itämään. Eli missä vuosimallissa toi hihna on mahdollisesti vaihtunut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jakohihna
Joissain vanhoissa samaroissa on pyöreähampainen hihna, ja hihnapyöräkin. Sen näkee aivan selvästi jos katsoo erilaisten hihnojen tai pyörien hampaita.
Meidän vanhimmassa 88 vuoden varaosa-samarassa on tuollainen pyöreähampainen hihna.
Kaikki varaosakirjat eivät vain tunne kuin yhden mallisia hihnoja, eikä muuten ole eka kerta kun niissä on virheitä.
Kiristimistä tuo hihna ei taida riippua kuitenkaan, ne ovat samanlaisia johkin 2000-vuoteen asti.
Olen kyllä asentanut pyöreähampaisia hihnoja kulmikkaille pyörille ilman ongelmia.
Mutta oikean mallinen hihna pysyy kyllä hampailla uskomattoman hyvin, vesipumpun petettyä hihna oli löysällä kuin lehmän v***u ja kulki aivan vinossa, mutta jako oli täysin kohdallaan kun tarkistettiin vaikka autolla ajettiin monta kilometriä.
Vesipumppu kannattaa muuten vaihtaa kanssa..
Meidän vanhimmassa 88 vuoden varaosa-samarassa on tuollainen pyöreähampainen hihna.
Kaikki varaosakirjat eivät vain tunne kuin yhden mallisia hihnoja, eikä muuten ole eka kerta kun niissä on virheitä.
Kiristimistä tuo hihna ei taida riippua kuitenkaan, ne ovat samanlaisia johkin 2000-vuoteen asti.
Olen kyllä asentanut pyöreähampaisia hihnoja kulmikkaille pyörille ilman ongelmia.
Mutta oikean mallinen hihna pysyy kyllä hampailla uskomattoman hyvin, vesipumpun petettyä hihna oli löysällä kuin lehmän v***u ja kulki aivan vinossa, mutta jako oli täysin kohdallaan kun tarkistettiin vaikka autolla ajettiin monta kilometriä.
Vesipumppu kannattaa muuten vaihtaa kanssa..
samarai kirjoitti:vertasin noita jakopäitä Samaran ja 110:n korjauskirjoista(venäläisistä) keskenään. En löytänyt niitä muuta eroa kuin, että kiristysrullan kiinnitys on erilainen(110:ssa/uudempi Samara epäkeskolla). Hihna on niissäkin sama.Jartsa 67 kirjoitti:Luin jostakin joko alfamerin tai haynesin korjauskäsikirjasta juttua jakopäästä, ja siellä todettiin yksiselitteisesti, että samarassa on kahdenlaista jakopäätä ja näinollen myös hihnaa. Vuosimallit ei nyt muistu mieleen...
Täytyy itsekin tarkistaa, mitä noissa Alfamerin/Haynesin korjauskäsikirjoissa sanotaan tosta hihnasta, kunhan saan ne käsiini.
Tarkoitus ei ole asiasta tehdä mitään väittelyä, vaan selvittää asia perskarvoja myöten, ettei jää epäselvyyksiä itämään. Eli missä vuosimallissa toi hihna on mahdollisesti vaihtunut.
Voipi hyvinkin olla että tuo ero on ainoastaan vanhoissa malleissa, muistaakseni nuo suomenkieliset korjauskäsikirjat ulottuivat vm -91 saakka, eikä näinollen venäläisessä materiaalissa ole enää kuin tuota yhtä mallia. Olis tosiaan hyvä jos löytyis aivan täsmätietoa asiaan, sillä väärän hihnan laittaminen on tosi p***a juttu.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tästä keskusteltiin aiemminkin ja ei kai ihan järkevään tulokseen päästy. mutta olisiko ollut niin, että niissä missä on muovinen kiristin rulla on toisenlainen hihna kuin niissä joissa on metallinen kiristin rulla. molempia on käytetty, mutta en nyt löytänyt myöskään noista kataloogeista sitä muutos ajankohtaa. mun katalogit tunsi myöskin vain yhden mallisen hihnan, oliso toinen vaihtoehto kuitenkin jotain virheellistä tarviketavaraa!?
