Sivu 1/1
Kaasuttimen vaihto 1500S 2105 -91
Lähetetty: 12.1.2004 13:42
Kirjoittaja Spinner
Näin alkuun täytyy kertoa että oon ihan amatööri näissä lada hommissa.
Olen ostamassa yhtä 1500S:ää jossa on kaasari hajalla. Onko tollanen kaasutin vaikea vaihtaa? Mistä kannattaa ostaa ja mitä maksaa? Mikä kaasari tollasessa -91:sessä on? Jos ostaa käytetyn kaasarin, niin onko se vaikea säätää?
Tietääkö joku puljua pääkaupunki seudulla joka vaihtas ladaan kaasarin ja onko yhtään hajua mitä vaihdattaminen maksais?
Lähetetty: 12.1.2004 15:28
Kirjoittaja Bregade
Ainakin joistain Fiateista käy Weber-kaasuttimet kait Ladaan. Se olisi kai paras ratkaisu, kun sillä saa samalla ehkä vähän enemmän velliä koneelle, niin sitämyöten voi vaikka piristyäkin auto. En ole koskaan itse vaihtanut, joten en mene sanomaan kauanko moisen paikalleen heittäminen kestää, tai montako heittoa pitää tehdä..
Ozon-kaasutin taitaapi olla tuossa, ellei sitten jo peräti Axtec (onneksi olkoon).. mutta mikä ikinä siellä olikaan, niin joku Weberin kaasari tilalle kun nyt kerran on hyvä syy vaihtaa

Lähetetty: 12.1.2004 15:51
Kirjoittaja NesteHukka
Siitä weeberi hommasta sen verran, että onko joku tehnyt moisen, ja saanut säilytettyä hyvän kylmäkäynnistyvyyden? Joskus nimittäin kokeilin Mirafiorin kaasaria 1200 Ladassa, ja se ei oikein hyvin lähtenyt kylmänä käymään sillä.
Lähetetty: 12.1.2004 16:24
Kirjoittaja uZu
Jos se sattuu kattivehje olemaan (Axtec) niin ÄLÄ OSTA!
Kaasari on kallis ja muunlaista kaasaria on aika turha koittaa katsastuksessa läpi saada.
Lähetetty: 12.1.2004 18:21
Kirjoittaja Nonnis
uZu kirjoitti:Jos se sattuu kattivehje olemaan (Axtec) niin ÄLÄ OSTA!
Kaasari on kallis ja muunlaista kaasaria on aika turha koittaa katsastuksessa läpi saada.
Jeh, uusi Axtekki maksaa Teltta-autossa 240 euroa!

Lähetetty: 12.1.2004 18:47
Kirjoittaja Jargon
Kannattaisikohan vaihtaa parempi kaasari ja laittaa aina katsastukseen alkuperäinen paikalleen? Autona -94 2105 axtecilla.
Lähetetty: 12.1.2004 19:28
Kirjoittaja uZu
Jargon kirjoitti:Kannattaisikohan vaihtaa parempi kaasari ja laittaa aina katsastukseen alkuperäinen paikalleen? Autona -94 2105 axtecilla.
Kannattaa, mutta ota se kattikin pois kun kaasarin vaihdat.
Lähetetty: 12.1.2004 20:42
Kirjoittaja RTJN65
No itte ostin jus tollasen 1500S ja -95 jossa katti ja kai (en ole tsekannut) astekki. Tosin kaverit Venäjällä kauppas moista (ainakin näköistä) kaasaria suht edukkasti. Jos sitten ne säädöt olis kohdallaan niin siinäpä käypä ratkaisu. Näin muuten kattejakin (tyhmä minä kun en kysynyt heti hintaa).
Lähetetty: 12.1.2004 20:50
Kirjoittaja Nonnis
RTJN65 kirjoitti:No itte ostin jus tollasen 1500S ja -95 jossa katti ja kai (en ole tsekannut) astekki. Tosin kaverit Venäjällä kauppas moista (ainakin näköistä) kaasaria suht edukkasti. Jos sitten ne säädöt olis kohdallaan niin siinäpä käypä ratkaisu. Näin muuten kattejakin (tyhmä minä kun en kysynyt heti hintaa).
No axtekkihan tommosessa katillisessa 1500S:ssä on väkisinkin.
Mitäs tommonen axtekki sitten maksais Venäjällä? Mulle olis kaikki axtek-sälä tarpeen...

Lähetetty: 12.1.2004 22:28
Kirjoittaja Turbiini
Siis mikä siinä axtekissa on niin kamalaa? mun mielestä se on erittäin yksin kertainen ja toimiva ratkaisu jos on oikein säädetty. Ainoa vika mitä olen axtekissa tavannut on se helvetin automaattiryyppy ja sekin vain sen takia että se estää 2kurkkua aukeamasta jos ryyppy on vähänkin päällä tuo vivusto on välillä tosi hankala saada toimimaan, jos varsi on liian lyhyt niin 2kurkku ei aukea ja jos liian pitkä niin kaasuhirttelee kiinni. Suurin osa vikavalon palamisista johtuu väärin säädetystä perus seoksesta, ei siis viasta.
[edit] lisätään nyt vielä että omassa turbo koneessa käytän axtekkia vaikka ei se kattikone olekaan toimii loistavasti poistin koko ryyppy hässäkän ja rakensin aidon saksalaisen solexin kiihdytys pumpun itse tehdyllä vivustolla suudin ongelma oli suuttimien saaminen oikean kokoisiksi turbo kone vaatii paljon bensaa ettei männät sula.[/edit]
Lähetetty: 13.1.2004 14:49
Kirjoittaja uZu
Turbiini kirjoitti:Siis mikä siinä axtekissa on niin kamalaa?
Ei se kamala ole, mutta varmasti joku peruskaasari olisi kivempi käytössä. Henkilökohtasesti mua hitsit se, että katti levisi.
Kaasari, katti ja afr-laatikko ovat kaikki suht kalliita osia. Perusvehkeessä ei tarvitsisi pelätä niiden hajoamista. Kaikki viatkin noissa on todella mutkikkaita, eli niitä ei kaikkia ihan kotipihassa tavallinen mattimeikäläinen korjaa.
Ja kaiken toimiessa on toi automaattiryyppy tosiaan aika ärsyttävä. Joskus tulee kaikkia kivoja läheltäpiti-tilanteita kun auto ei kylmänä liikukkaan kun kaasua painaa.
Silti, vaikka kattivehje onkin (olikin

), on tuo ollut kaiken sen rahan arvoinen auto.
...niin ja sitten vielä se, että katti raapii maata kuoppaisilla metsäteillä.
