Lada 2107 projekti, myyty!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kiertokangen pultit siitä yhdestä kohtaa mikä avattiin kiristetty. Öljypohja asennettu ja sitä ennen pesty. Uusi tiiviste ja iso kasa tiivisteliimaa meni. Huomenna taas tiedossa koneen kokoamista ja lauantaina olis tarkotus ottaa savut ulos taas. :P Se on tämän hetkinen tavoite. Keskiviikko on tavoitteena koneen paikalle tiputukselle. :wink: Mitäs veikkaatte?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Koneen takaisin tiputus on vähän ikävä homma kytkinakselin kannalta. Saa aika tarkkaan sihdata jos laittaa konetta laatikkoonpäin, mutta kyllä se sinne menee kun tarkasti tekee. Muista se kytkinkopan suojapelti siinä koneen takareunassa, se jää helposti väärälle puolelle sitä ohjaustankoa ja vääntyy rullalle jos liikaa temuaa (nimim. 2x tarvittiin pihtejä..).
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:Koneen takaisin tiputus on vähän ikävä homma kytkinakselin kannalta. Saa aika tarkkaan sihdata jos laittaa konetta laatikkoonpäin, mutta kyllä se sinne menee kun tarkasti tekee. Muista se kytkinkopan suojapelti siinä koneen takareunassa, se jää helposti väärälle puolelle sitä ohjaustankoa ja vääntyy rullalle jos liikaa temuaa (nimim. 2x tarvittiin pihtejä..).
Homma pihvi. Kiitos vinkistä. Toi pelti on nyt jo vähän vääntynyt kun on konetta pyöritelty ja vaikka mitä tossa trukkilavalla.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Vesipumppu on nyt paikallaan. Lohkon ja pumpun välinen tiiviste uusittu ja pumpun oma välitiiviste uusittu. Torstaina tulee pari kipaletta noita korinaluslevyjä niin saa kikkailtua niistä nokan päähän ja tohon toiseen ketjupyörään sen lukkoprikan. Edistyy pikkuhiljaa.

Ja vähän muuta asiaa, liittyen kaksitahtisiin ja sellaisen valoihin. Mitä tapahtuu jos maalaan mustaksi vilkkujen heijastinpohjat? Kuvut oranssit, tummennetut sellaiset.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

AAARGH! Pitäis varmaan katto maalata :lol: Pitäiskö tohon kattoluukku viritellä? :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Turhia semmoset luukut, panosta koneeseen ennemmin niin tulee mukavempi ajella.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Helvetti kun tekis mieli ostaa oikeen kilpiprojetiks toinen Lada. :roll: Tarttisko alkaa ehdottaa porukoille, eivät kyllä mun anna sillon kun kortin saan ni alkaa ajaa sellasella. :( hitsi :!: Kyllä mä ne ympäri puhun että saan rakentaa edes ja vaikka myydä pois tai sitte ajaa ensiks ennenku ostan paremman auton (lue melko uusi BMW, ei voi mitää kun niistä pidän. Mut kyllä Lada on silti aina sydämessäni :P ). Sanokaas mikä malli olis hyvä ja mitä hintaluokkaa kun haluun jonkun missä on tekemistäkin? Hitsaamista saa olla tai paremminkin täytyy olla. :lol: Päätin nyt tänne tänkin laittaa. :)
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Eivät anna sun ajaa ladalla?




:roll:



Unoha ne biimerit vaan ja larssilla ajelet, on sitten varaa bensaankin.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Midi^ kirjoitti:Eivät anna sun ajaa ladalla?




:roll:



Unoha ne biimerit vaan ja larssilla ajelet, on sitten varaa bensaankin.
Eivät ei.. Ja kyllä se on niin että ei noi bimmerit hevillä unohdu, koko ikä on kyydissä istuttu eikä mitää paskaa sanottavaa noista uudemmista mitä meillä on ollut niin ole. Mut kyllä tollanen Large ekaks menopeliks olis kiva, vaikka sillä ajais vain vähän aikaa kortin saatuaan ja sitte ostais bimmerin ja kyllä toin Ladan sitte silti vois pitää.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Nyt pitää valita kuinka paljon sitä haluaa rakennella. Itse ehdottaisin sinulle pyöreälamppuista koska se on haluttu ja menee siksi helpolla kaupaksi tulevaisuudessa. Onhan sillä itsekin kiva ajella kun on "oikean" mallin lada. Vuosimalli sitten päästörajojen mukaan, ehdottomasti katiton niin pääset halvemmalla ja virityskin luonnistuu eri tavalla. Jos ne päästörajat tiukentui siinä 87 vuoden paikkeilla niin vuosimalli joko sitä ennen tai sitten 77 (päästöjä ei mitata) tai vielä vanhempi. Tekniikka näissä on kaikissa sama joten senkään puolesta vuodella ei ole niin merkitystä, mitä nyt jarrutehostin ja näissä uudemmissa ruisku/aztec-koneet ovat eroina.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tässä nyt taas se, että Ladat on yksilöitä ja mallin valinta menee omien mieltymysten, rahojen ja saatavuuden kanssa käsi kädessä. Omastani maksoin sen yhden kolminumeroisen setelin verran, ja on kyllä kaukana huonosta, tosin muutama kohta voisi olla paremminkin. Laskin että varsinaiseen korjailuun on menny pohjan hitsauksineen noin 250€..plus tietysti huolto-osat yms. kaikki mahdollinen muu mitä tuossa on.

Tosin useimpien mielestä tuon olis varmaan voinut ajaa paaliin kun nokkakettinki päätti löystyä ja kone kuulosti vetävän viimisiään.

Ja kannattaa tietenkin kattella sellanen peli, että ei nyt jokaista kopan peltiä joutuisi vaihtamaan. Mikäs siinä tosin pieniä paikkoja hitsaillessa, mutta kun ei ole taitoa eikä vehkeitä.

Ja mitä tulee porukoihin niin minun mielestäni on tiukkapiposta touhua että ei saa edes ajella autolla josta tykkää. Onneksi ei itsellä tätä ongelmaa ole ikinä ollut, kun perheessä on ollut Lada pitkään ja siitä pidetään enemmän kuin paljon :) Muiden nälvimisiä on kyllä saanut kuunnella, mutta paskat välitän niistä.

Mutta ennen kuin sulla on kortti taskussa nin siihen on helevetin pitkä aika vielä, joten turha murehtia :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Joo pitkä aika on vielä mutta olis jotain tekemistä! Bemari kun on vähän kallis hankkia nyt jo, porukat kyllä saattais kustantaa siitä ison osan mutta ei ole sellasta mallia minkä haluaisin niin vielä niin halvalla ja kun ostan varmaan heidän vanhan BMW:n kortin saadessani.

Pyöreelamppunen se varmaan olis minkä ostaisin. Rakentelu painottuu sekä koriin että koneeseen.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Taas ihan tähän itse nykyiseen Ladaan.

Noitten "levikkeiden" ja vakiolokasuojien välissä on "tyhjää", millä se olis parhain vetästä umpeen?
Ja entäs mistä roiskeläpiksi kelpaavaa muovia tms.?


Konepelti pitäis hioa että sais maalattua. Vakio tulee nyt sittenkin. 2105:sta etsitään varaosabiiliksi isoksi osaksi juuri tuon pellin takia. Joka nurkasta tapeilla ja sokilla kiinni ja siihen sitte jonkunnäkönen pienehkö scooppi. :roll: Ei vaan oikeen tahdo noita mistä löytyä sellaseen sopivaan varaosa-autohintaan ja jos löytyy niin on jossain kaukana. :(
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuraläppäkumia saa ainakin Teollisuus-Etolasta hyvinkin edukkaasti ja oli vielä 5 ja 6 mm paksuista valittavana...otin jälkimmäistä, niin eivät ihan holtitta lepata :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Jokari kirjoitti:Kuraläppäkumia saa ainakin Teollisuus-Etolasta hyvinkin edukkaasti ja oli vielä 5 ja 6 mm paksuista valittavana...otin jälkimmäistä, niin eivät ihan holtitta lepata :D
Mitä olis about hintaa sellasella palalla mikä riittäis etupäähän? :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Lukittu