Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
jta
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Meillä on tuota samaa vikaa mitsun pumpussa (FD-25VA) ja on suunnilleen samaa ikäluokkaakin. Kesällä taas vastaavasti jäähdytyksellä ei lopeta kylmän puhaltamista vaikka nostaisi lämpötilan korkeammaksi. I-see toimintokaan ei tuohon ongelmaan vaikuta. Pumpun sisäkennokin putsattu imurilla puhaltamalla ja suodattimet putsailtu aika ajoin. Olisi kiva tietää itekkin että mikä tuon aiheuttaa. Ainakun jostain foorumilta on kyselly niin vastaus on vain että lue manuaali vaan ei sieltä paljon ole apua tuohon löytyny.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Onko erillinen termostaattiyksikkö ja minkälaiset elkot siellä on?? Joissain lämpötila säätimissä (termostaattiyksiköissä) on muutama huono elko joiden takia alkaa temppuilemaan.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuota en ole tutkinut. En edes tiedä missä kyseinen osa tuossa pumpussa sijaitsee. Mutta kiitokset vinkistä, pitää tutkia jossain välissä.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Soitin firmaan, mistä silloin pumppu ostettiin ja asennettiin. Kerroin ongelmasta ja asiantuntija sanoi, että kylmäainetta liian vähän ja lisäsi, että + keleillä pumppu minunkin tapauksessa toimii normaalisti. Kun mennään pakkaskeleille, niin oireet alkavat. Sanoin, sillai se just tekee. Kerroin, et minulla yksi tuttu(pekka) yrittäjä, joka myy, asentaa näitä laitteita ja tämä Pekka on kerran aikaisemmin lisännyt kylmäainetta, tais olla 2 vuotta sitten.
Mies sanoi, pyydä Pekkaa tulemaan ja lisäämään kylmäainetta. Teidän pumpun jossain liitoksessa on pienen pieni vuoto ja siitä johtuu kylmäaineen hiljalleen vuotaminen.

Silloin 2011 uuden pumpun hinta asennettuna maksoi 1850e. Nyt saa 1690e hintaan. Erikoista, kun yleensä kaikki hinnat vaan nousee.
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Miten on Tietäjät ja Kansanmiehet... Onko tullut Uusia Päätöksiä Auton Ikkunoiden tummennoksille. Kun Tuossa oli Teini Mersu jossa vain Etuikkuna oli Kirkas. sivuikkunoista ei mitään näkynyt, Oli kuin Jossakin Azerbaitsanilaisissa Mersuissa... Mietin vain seuraavaa Katsastusta.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eipä ole mun tietääkseni säännökset tuon osalta muuttuneet.

Tuota lakia saisi kyllä sen verran muokata että maksimissaan joku 70-80% tummennus sallittaisiin kalvoilla etulaseihin eli käytännössä kevyt sävytys. Kesällä olisi hyötyä kun ei niin ottaisi aurinko silmiin ja nuo kalvot kun suodattaa aika hyvin uv-säteilyäkin niin ei olisi niin kuuma sisältäkään auto. Ja tuollainen kevyt sävytys kun ei taas vastaavasti olisi talvellakaan haitaksi. Keväälläkin olisi kivempi kun ei hanki heijastelisi niin pahasti.
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kevyet tummennukset vois olla poikaa..
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Niinpä. Jos siitä haittaa olisi niin tuskin uudemmissakaan autoissa sitä sävytystä käytettäisiin.
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

jta kirjoitti:Niinpä. Jos siitä haittaa olisi niin tuskin uudemmissakaan autoissa sitä sävytystä käytettäisiin.
No eipä se sävytys siinä virkavaltaa kismitä vaan se kalvon "harmaus".
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lada Scandinavia

Minä alkanut tietokonetta käyttämään kesällä 2005. Windows XP käyttöjärjestelmällä. Sitä oppi käyttämään yllättävän nopeasti ja oli helppo käyttää. Nykyisessä pöytäkoneessa(acer) on Windows 10 ja tehty selkeästi vaikeemmaksi käyttää.
Tämä ei ole tuulesta temmattu asia, kun olen pyytänyt poikaani jelppaamaan jossain ongelmassa, niin ei hänkään ongelmassa pystynyt aina heti selvittämään. Myöskin monet tutut ovat myöntäneet, että vaikeammaksi on mennyt.
10v päästä ei tietokonettakaan osaa enää käyttää tavallinen kansalainen, vaan tarvitaan koulutus.
Autojen osalta ollaan samaan suuntaan menossa, tai ollaan jo pitkällä.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Minä aloitin "nollasta" v. 1996 Windows 95:llä, ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta tietokoneesta. Siinä oli jo kaikki ne mitä tarvitsen ja helppo käyttää. Nyt on vanhassa kannettavassa Ubuntu, kun XP loppui. Tabletissa Windows 8, enkä ajanut 10:ä, vaikka melkein väkisin sitä koko ajan tarjottiin.

Ihan turhaa krääsää näissä autoissakin nykyään minun tarpeisiini. Onneksi niitä ei ole sentään vielä pakko hankkia. :)

Moottoripyörä mulla on vm.2000. Ihastuin siihen siksi, että siinä ei ollut katalysaattoria, lambdaa eikä ABS - jarruja, mitkä on jo veljen vastaavassa vm. 1998 pyörässä. Polttoaineen kulutus on mitättömän vähän suurempi tuohon lambda versioon verrattuna, että senkin merkitys on käytännössä lähinnä vain psykologinen, ainakin tässä tapauksessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Minusta tämä Kymppi on paras Windows. Olen käynyt läpi lähes kaikki versiot alkaen Windows 3.1:stä lähtien.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Minusta tämä Kymppi on paras Windows. Olen käynyt läpi lähes kaikki versiot alkaen Windows 3.1:stä lähtien.

Se voi olla hyväkin jossain koneessa ja jollain joka sitä tykkää käyttää. :)

Veli latasi sen 10 päivityksen koneelleen, mutta se tahmasi siinä jostain syystä pahasti, vaikka oli vasta vajaa kaksi vuotta vanha kone kyseessä. Niinpä siirtyi takaisin 8:iin, siinä päivityksessä kun sekin oli onneksi myös mahdollista.

Itse olen tykästynyt Ubuntuun, se pelittää myös vanhemmissa laitteissa. Itse kun olen periaatteessa aina kaiken uuden ostoa vastaan. En ollut huolissani edes uusien autojen kaupan tyssäämisestä kuten Ville Niinistö. Vihreä aate onkin eri asia kuin "ikivihreä"- aate. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Juu hyvä se on kymppi ainakin tekeen asiat ominpäin. Ei paljon lupia kysele päivityshetkille ja omassa läppärissä kun tuo valitettavasti on kun jäi palauttamatta aikoinaan takas seiskaksi niin nyt ei toimi hiiren vieritys ollenkaan. Ei auta vaikka kokeilee eri ajureitakin. Anniversary päivityskin jäänyt jumiin eli ei suostu asentuun vaan jää aina kesken. Jos saisi tuon laskutus/jäsenrekisteri ohjelman pelaan linuxilla niin olisin jo tuon läppärin osalta siirtyny ubuntuun. En tosin nyt muista että oliko se tuo vai joku toinen läppäri missä taas ei wifi suostunu toimiin linuxilla vaan piti mokkulaa käyttää.
Lada Scandinavia

Katsastus asemien kilpailu jatkuu. Nyt Turussa voi katsastaa auton ympäri vuorokauden.
http://www.katsastus-turku.fi/
Onko muualla tullut tälläistä palvelua?
Vastaa Viestiin