Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lainasin pesevän imurin ja sillä olen sisustaa kotterosta pessyt. On muuten uskomaton määrä likaa mikä irtoaa "puhtaista" penkeistä. Hidasta touhua, mutta palkitsevaa.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Taas saatiin tuota 2105 projektia potkastua käyntiin vaan tokihan se taas sitten loppuikin heti alkuunsa. Väärät jarruputken päät tullu ostettua niin ei kiristy putki paikoilleen. Kierre on oikea vaan liian lyhyt tuo pää. Sen siitä saa kun ei ota mallia mukaan niin vääräthän ne tulee kun ulkomuistista ostaa. Ja hyvä ettei ollu kerinny tekeen jarruja se edellinen omistaja loppuun asti. Kun oli jatkanu noita jarruputkia niin ne jatkopalat toki väärän kokosilla jenkuilla niin vääntäny ne väkisten paikoilleen. Eipä ollu nekään kiristyny. Ois saanu joka tapauksessa tehdä kaikki uusiksi kun vuotanuhhan nuo ois. Samalla kun laittelin uutta jarrupääsylinteriä niin maalailin mustaksi sen ja hiekkapuhaltelin tuon jarrupaineensäätimen kiinnitysraudan ja maalailin senkin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Jta: -jatkanut jarruputkia. . . Mitähän olis katsastusmiehensetä sanonut, vaikka jatkokset olis pitäneetkin ?
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Todennäköisesti laittanu hylkyyn. Oli nuo putket jo jatkonkin kohdalta sen näköiset että vaihtaa olisi saanut suosiolla.

Ei paljoa tarvinu taivuttaa kun katkesi tuo putki.

Ei paljoa tarvinu taivuttaa kun katkesi tuo putki.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Älä ole milläsikään Jta. Se se vasta miestä söi, kun Vetelin Räyringin Ahonkylään toi velipoika antamani mitan mukaan Kokkolasta jarruputken. 5 cm lyhyt, eikä mahollisuuksia oikoa mutkia. Ja sokeri pohjalla: Kiirastorstain ilta, viikkokausia lämmitetty vosu lupautuneena pääsiäiskokolle.
Olen kenties tapani mukaan jälleen ymmärtänyt väärin. Ei kai jarruputkeen saa tehä "ylimääräisiä" jatkoksia.
Olen kenties tapani mukaan jälleen ymmärtänyt väärin. Ei kai jarruputkeen saa tehä "ylimääräisiä" jatkoksia.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Jarruputket pitää olla yhtenäiset, ellei tehdas ole tehnyt jatkosta valmiiksi. Juuri hiljattain www.lannenautokatsastus.fi katsastusmiehen kanssa ihailtiin hevosauton alla jatkettuja putkia. Kaikki liittimet ja putket oli samaa kelta-viher passivoitua ja autolla ikää yksi vuosi niin todettiin tehtaan tekemiksi, koska rungossa mahdollisuus eri akseliväleille. Kun akseliväli vaihtuu niin vain takapään putket vaihtuu sen mukaan.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Fiat Ducatossa sama tilanne, ei tarvinnut vaihtaa kuin 7 metriä putkea kun oli liitoskappale välissä. 
Putki tehtiin itse Bilteman laatutyökaluilla.
Asiasta toiseen, Pösö 309:ssä näyttäis olevan kaikki jarruputket kupariseosteisia, tehty siltä osin Suomen oloihin kestäväksi.

Putki tehtiin itse Bilteman laatutyökaluilla.
Asiasta toiseen, Pösö 309:ssä näyttäis olevan kaikki jarruputket kupariseosteisia, tehty siltä osin Suomen oloihin kestäväksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kylä se kupariseosputkikin mätänee suolan vaikutuksesta, niitäkin on joutunut uusimaan.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kaikkihan vanhenee aikanaan, kuitenkin katsastusmies kehaisi jarruputkia jotka tietääkseni on alkuperäiset. Harvoin 20 vuotias "auto" kyseisestä asiasta kehuja ansaitsee
Lähes ikuiset putkethan tulisi 6mm haponkestävästä putkesta, liittimetkin käynee sylintereihin ja letkuihin. Mutten tiedä onko se katsarin mielestä hyväksyttävää. Ja hintaakin tulisi jos ei jostain työsuhde-etuna tarvikkeita saisi.

Lähes ikuiset putkethan tulisi 6mm haponkestävästä putkesta, liittimetkin käynee sylintereihin ja letkuihin. Mutten tiedä onko se katsarin mielestä hyväksyttävää. Ja hintaakin tulisi jos ei jostain työsuhde-etuna tarvikkeita saisi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Bilteman työkalu mullakin on noiden päiden tekoon. Ja samasta putiikista jarruputkikin. Kuparinikkeli seosta. Eiköhän nuo toiset 24 vuotta taas kestä.äölkjhgf kirjoitti:Fiat Ducatossa sama tilanne, ei tarvinnut vaihtaa kuin 7 metriä putkea kun oli liitoskappale välissä.
Putki tehtiin itse Bilteman laatutyökaluilla.
Asiasta toiseen, Pösö 309:ssä näyttäis olevan kaikki jarruputket kupariseosteisia, tehty siltä osin Suomen oloihin kestäväksi.

Tuohon rosteriseen putkeen niin määritteleekö muuten laki tuota jarruputken materiaalia mitenkään?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Taitaa mennä perä vaihtoon tuosta 2105:sta. Siihen malliin kurisee tasauspyörästö kun vetarin laipoista pyörittelee. Tuntee käsissäkin sen rohinan.
Öljykin oli melkein mustaa ja oli jotain aivan järkyttävän hajuista. Enemmän tuli teräketjuöljy mieleen tuosta kuin peräöljy. Pudottelin sitten taka-akseliston kokonaan pois kun on niin julmetun ruosteinen tuo. Onneksi tuossa purku nappiksessa on aika siistin näköinen ja vähempi kengitetty perä. Välityskin pitäisi noissa olla sama.

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tänään päästiin taas projektien kimppuun. Isoin homma oli melkeinpä tuossa kun siirti tuon varaosa nappiksen tuolta pihan perältä tähän etupihalle maston sun muiden esteiden takaa. Ilmaa renkaisiin ja lekaa vanteisiin ensin että saatiin yleensä nappis liikuteltavaan kuntoon. Mutta en olisi uskonut että ois noin siisti pohjasta tuo vaikka kerkesi monta vuotta heinikossa seistä. Taka-akseliston irrotuksessakaan mennyt kuin vähän päälle tunti kaikkinensa. Lähti yllättävän hyvin kaikki pultitkin auki. Tuossa 2105 Ladassa taas joka pultti vastusti enemmän tai vähemmän. No nyt ei muutakuin ajaan rälläkällä taka-akseli puhtaaksi, hiekkapuhaltaa se ja maalata hyväksi. Samoiten hiekkapuhaltaa nuo tukivarret ja laitella nuo nacon toimittamat uretaanipuslat paikoilleen. Vielä kun saisi tuon vaihdelaatikon puotettua tuosta valkosesta kanttilampusta niin saisi senkin vaihdettua tuohon projekti 2105:seen kun kerta tuolla alla työskennellään.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
21013 1500 16v Turbo rojekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Pakosarjan jatkeessa oli reikiä, joten pistin uutta putkea tilalle. Tuli sitten poistettua myös laipassa olleet hitsausnöölit, jotka peitti aika hyvin tuon pienen putken. Putki on 32mm ja se nööli oli jopa 15mm
Melkein puolet. Ei tullut silloin otettua kuvaa siitä, kun oli kiire saada ne pois...
http://aijaa.com/0071010588168
Siinä putki kokonaisuudessaan
http://aijaa.com/0085010588169
Siinä laippa työn jälkeen
Tuli myös laitettua pakosarjan jälkeinen pätkä 48mm putkella(vakio noin 40mm), jos vaikka pistäis koko putkiston uusiks...

http://aijaa.com/0071010588168
Siinä putki kokonaisuudessaan
http://aijaa.com/0085010588169
Siinä laippa työn jälkeen
Tuli myös laitettua pakosarjan jälkeinen pätkä 48mm putkella(vakio noin 40mm), jos vaikka pistäis koko putkiston uusiks...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kottikärrystä alkoi pari vuotta vanhat pakkelit rapista irti pyöränkaarista joten hieroin niitä vähän uusix ja vähän vannehopeeta ja teutoranttimassaa


Ei o enää ihan niin purkukuntosen näkönen.



Ei o enää ihan niin purkukuntosen näkönen.
