Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
vazrider kirjoitti: Mersun kuski sanoi, jotta tuokaa meille Veholle korjattavaksi.
Tuollainen pitäisi sattua mullekin. Ei nimittäin kelvannut katsastussetälle kun oli liikaa ruostetta pelkääjän puolen pohjassa, helman vieressä. Menisi Vehon piikkiin... Huomenna pitäisi ajella Helsinkiin ja takaisin, pitää olla tarkkana...
Ertzu kirjoitti:Toissa viikonloppuna ajoin kaverin volvolla kotkassa kolarin. Taisi olla vähän molemmissa vikaa, itse tulin kyllä kolmion takaa, mutta toinen osapuoli tuli bussin takaa aikamoista haipakkaa ja ohitti suojatien edessä olevan bussin pysähtymättä...
Tuo suojatien kohdalla ohittaminen on kyllä niin woihan wanha wihtahousu yleistä. Täällä Turussakin on noita nelikaistaisia katuja ja sitten ku joku haluaa ylittää kadun niin se sitten jääkin vieressä ajavan alle.
Todella rasittavaa ja väärin!
Alkutalvella lähestyin Kouvolassa punaisia ja edessä oli jo melkein korttelin pituinen jono. Pysäytin jo edellistä risteystä ennen suojatien eteen. Tässä riseyksessä ei ole valoja. Ajatuksena oli, että päästän suojatien reunassa olevan jalankulkijan yli ja sivutieltä pyrkivät pari autoa. Siinä kohdassa kun on hankala tulla ruuhka-aikana kolmion takaa. Niin eikös neljä mulkkua aja pysähtymättä ohi ja vasta viides älyää pysäyttää. Hyvin oli valistunut jalankulkija, kun ei edes lähtenyt yrittämään ylitystä ennen, kun molemmilla kaistoilla oli pysähtynyt auto.
On jalankulkija ollut ennenkin liikkeellä. Tienny, ettei ne kuitenkaan pysähdy.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Mä kanssa pysähdyin suojatien eteen eilen, kun tielle oli lähtenyt toiselta kaistalta jalankulkija. Itse ajoin vasemmanpuoleista kaistaa. No eikös mun oikeelta tullut auto vauhdilla ohi, soitin torvee, mutta tuli vielä toinenkin. Soitin torvee pitkään ja hartaasti ja vilkuttelin vielä valoja perään. Onneksi jalankulkija odotti mun Ladan kohdalla turvallista väliä.
Tuo suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen pysähtymättä on jalankulkijan kannalta erittäin vaarallista. Ja kaiken lisäksi laitonta ja muistaakseni siintä saa kohtuullisen kovat sakotkin, mikäli poliisi näkee/puuttuu asiaan. Ongelmaan pitäisi kyllä puuttua, vaikkapa viikon/kuukauden kestävällä tehovalvonnalla.
Itse pysähdyn aina suojatien eteen pysähtyneen auton viereen, ellen sitten ajatuksissani en huomaa tilannetta.
Jaakkima kirjoitti:Tuo suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen pysähtymättä on jalankulkijan kannalta erittäin vaarallista. Ja kaiken lisäksi laitonta ja muistaakseni siintä saa kohtuullisen kovat sakotkin, mikäli poliisi näkee/puuttuu asiaan. Ongelmaan pitäisi kyllä puuttua, vaikkapa viikon/kuukauden kestävällä tehovalvonnalla.
Itse pysähdyn aina suojatien eteen pysähtyneen auton viereen, ellen sitten ajatuksissani en huomaa tilannetta.
Niinpä, jos liikennevalvontaa jossain joskus olisikin! Helvetti ku tossa meidän lähellä on koulu jonka edessä on hidastetöyssyä ja varoitusmerkkiä yms ja jengi ajaa siitä aina vähintään kuuttakymppiä ellei lujempaakin! Murr!
Menisivät moottoritielle kaahaamaan... aijoo, siellä voi ajaa tutkaan
Turussa varsinkin autoilijat käyttäytyy tosi törpösti. Jalankulkijat liikkuu usein henkensä kaupalla. Autoilijat ei vain jätä pysähtymättä suojatien kohdalla tai jalankulkijan ylittäessä tietä, vaan usein painaa kaasuakin. Ite oon yrittänyt antaa jalankulkijoille tietä, kun ajan ja muut autoilijat katsoo usein tosi pahasti. Oon kait tien tukkeena.
Noihin havereihin vielä: Uran ensimmäinen sattui faijan -72 tuhatkaksisatasella Ladalla, kun olin vasta kortin saatuani ajelemassa öiseen aikaan Helsingin liepeillä.
No, enhän minä ollut joka paikassa autolla käynyt, ja oli aika jännää kierrellä pikkuteitä. Niinpä tuli sitten ensimmäinen umpikuja vastaan, ja lähdin kääntämään autoa peruuttamalla jonkun omakotitalon pihaan. Eikös siitä ollut sade syönyt maata asvaltin reunasta, ja kun tuohon aikaan ei Ladassa ollut peruutusvaloja, en pimeässä nähnyt koko asiaa, takapyörät tipahtivat reunalta ja jäin mahasta kiinni tyhjän päälle.
Ei ketään missään ja kello jotain kaksi yöllä. Ei tehnyt mieli mennä oikein siihen aikaan koputtelemaan talon ovellekaan. Työntäminen ei tietenkään auttanut mitään, mutta keksin ruveta junttaamaan lantiolla autoa takapäästä. Aikani siinä taklailtuani pyörät tapasivat taas asvaltin reunaan, ja yllätyksekseni auto nousi yrittäessäni takaisin tielle. Selvittiin säikähdyksellä ja kipeällä lonkalla. Kelju taklattava tuommoinen tonnin painoinen vastustaja...
Joo kyllä tuohon suojatien eteen pysähtyneen auton ohitukseen pitäisi saada joku valvontajuttu aikaseks, siinä yleensä käy väärin jos jalankulkija ei tajua tilannetta...
Hanna kirjoitti:Turussa varsinkin autoilijat käyttäytyy tosi törpösti. Jalankulkijat liikkuu usein henkensä kaupalla. Autoilijat ei vain jätä pysähtymättä suojatien kohdalla tai jalankulkijan ylittäessä tietä, vaan usein painaa kaasuakin. Ite oon yrittänyt antaa jalankulkijoille tietä, kun ajan ja muut autoilijat katsoo usein tosi pahasti. Oon kait tien tukkeena.
Nykypäivänä kanssaihmisten huomioiminen ei ole muutenkaan enää pop, ei liikenteessä, eikä muuallakaan, valitettavasti.
R-J
ksl kirjoitti:Noihin havereihin vielä: Uran ensimmäinen sattui faijan -72 tuhatkaksisatasella Ladalla, kun olin vasta kortin saatuani ajelemassa öiseen aikaan Helsingin liepeillä.
No, enhän minä ollut joka paikassa autolla käynyt, ja oli aika jännää kierrellä pikkuteitä. Niinpä tuli sitten ensimmäinen umpikuja vastaan, ja lähdin kääntämään autoa peruuttamalla jonkun omakotitalon pihaan. Eikös siitä ollut sade syönyt maata asvaltin reunasta, ja kun tuohon aikaan ei Ladassa ollut peruutusvaloja, en pimeässä nähnyt koko asiaa, takapyörät tipahtivat reunalta ja jäin mahasta kiinni tyhjän päälle.
Ei ketään missään ja kello jotain kaksi yöllä. Ei tehnyt mieli mennä oikein siihen aikaan koputtelemaan talon ovellekaan. Työntäminen ei tietenkään auttanut mitään, mutta keksin ruveta junttaamaan lantiolla autoa takapäästä. Aikani siinä taklailtuani pyörät tapasivat taas asvaltin reunaan, ja yllätyksekseni auto nousi yrittäessäni takaisin tielle. Selvittiin säikähdyksellä ja kipeällä lonkalla. Kelju taklattava tuommoinen tonnin painoinen vastustaja...
Kyllä tuollainen muutamaa kuntosalikeikkaa vastaa.
R-J
Tuli aivan toisenlainen suojatiekokemus mieleen. Pari vuotta sitten olimme Vaimon kanssa Norjassa lomalla. Lillehammerin kaupungissa olimme jalan pysätyneenä yhteen risteykseen miettimään, mihinkäs nyt mennään. Siinä oli tietysti myös suojatie. Melkoisen jyrkkään ylämäkeen ajoi kuorma-auto ja pysähtyi suojatien eteen. Kyllä hävetti ja piti ylittää se suojatie, jotta kuormuri ei olisi pysähtynyt turhaan.
Lillehammer on suhteellisen pieni maaseutukaupunki, mutta kyllä Oslossakin näytettiin kadun ylittäjälle tietä annettavan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone