Sivu 7/7

Lähetetty: 6.3.2006 20:24
Kirjoittaja arpati
Laitetaan tämänhetken tilanteesta taas kuvia...


Kuva

Kuva

Kuva



Uudet valot on kyllä komeet

Kuva

Lähetetty: 14.3.2006 0:37
Kirjoittaja arpati
Viimeviikkoista nysväystä...

Kuva

Kuva

Tänään liimasin palan peltiä toisesta luukusta tohon rekkarivalohimmelin ja pyyhkimen paikalle...

Lähetetty: 14.3.2006 14:05
Kirjoittaja Esto_r
Onko noi muka pakoputket tossa takana? :shock:

Lähetetty: 14.3.2006 20:54
Kirjoittaja arpati
Esto_r kirjoitti:Onko noi muka pakoputket tossa takana? :shock:
:lol:

Ei mutta noihin sisälle pitäis tulla 2" putket pakoputkiksi... Nää 3" pätkät hitsataan tohon peräpeltiin tasalle kunhan saadaan uusi Venäjältä... Vanha pelti oli niin kuopparuosteessa sisäpinnalta että päätin että sitä ei tartte enää käyttää... Noi 3" putket on jo avattu tuolta sisäpuolelta 2" 90 asteen pätkille ja taitaa reikä hiukan näkyäkin tossa ylemmässä kuvassa

Lähetetty: 14.4.2006 19:25
Kirjoittaja RussianTUNER
mites nää voivat? :wink:

Lähetetty: 14.4.2006 20:18
Kirjoittaja destor
Voi olla että olet jo jossakin tarkemmin kertunut minkälainen härveli tuosta on tulossa, mutta jos jaksat niin kerropa uudestaan mitä oikein rakennat? Vaikuttaa hyvinkin kiinnostavalta, taitaa tulla melko urheilullinen farkku tuosta.

Lähetetty: 14.4.2006 22:38
Kirjoittaja arpati
RUSKITUNAAJA - Rojektille ei nyt pariin viikkoon ole juuri mitään tapahtunut...

Syitä on ollut sitkeä tauti eli päänsärkyä ja kuumeilua (alkaa olla ohi), muutto Valkeakoskelta Punkalaitumelle, ym saamattomuus märkä ja synkkä keli ei ole huvittanut jne jne. Nyt sitten viikko sitten selvisi että tää kotitilan tuotanto ajetaan alas ja sitten on hoideltu näitä tilan ja perikunnan asioita eli oltu puhelimessa ym...

Tai silleen lyhyemmin että olen ollut kipeenä + on ollut muuta tekemistä...



DESTOR - Joo no lyhyesti Lada 2104 1700 TD IC -86 pakettiauto ja liikenteeseen siis...

Tekniikka: 1714 Fiat diesel, 5V Fiat vaihteisto, turbo tai kaksi jne

Lähetetty: 6.1.2007 1:59
Kirjoittaja arpati
Vaihtelin 2102 moottoriöljyt ja suodattimen... Taitaa olla pian vuosi täynnä kun tuon motin asensin farkun keulille. Taitaapi olla 230 000 moottorilla kilometrejä takanaan eikä huohottele ylenpalttisesti tai muutenkaan tunnu että mitenkään alkaisi puhti hiipua eikä öljyäkään kamalasti vie :wink: Muistaakseni auton mittarissa oli jotain 94 000 km ja nyt noin 15 000 joten reilut parikymppiä on taas vuoden aikana ajeltu.

Nyt vaihdoin kyllä eri öljyt eli Neste 1 5W50 kun sain töihin tilattua tarjouspaketin 4 purkkia... Katotaan ny pysyykö huonommin sisällä kuin Esso Ultron 5W 40, mitä tähän asti on vaihdeltu kerran vuodessa.

Laittelin keulalle myös Hella Comet 500 lisäpitkät (jo aiemmin käytössä olleet) ja vaihdoin ajovaloumpiot Hella merkkisiin kun sattui pari melko hyvää eli vähän käytettyä olemaan nurkissa... On nuo kelit niin pimeitä kun ei ole lunta että kun nyt ehti väsätä johdotukset niin oli pakko nuo lisärit laittaa keulaan... Asennus tuli samoin kuin ekassa 2102 -76 johon nuo väänsin syylärin eteen riippumaan. Tarttee tähän vehkeeseen vaan koittaa rakentaa toisesta (lue huonommasta) ritilämaskista joku palasteltu versio kun ed omistaja oli tuon apparin puolelle akun kohdalle silponut ilmanottoreiän ja se ei ole niin nätti kattella :? Lamput on myös hiukan hassun näköisesti säädetty eli harittavat että näkis penkoille paremmin, lähinnä noita hirvielukoita koitan vältellä ja jos tuo hiukan auttais... :lol: No näkee noilla nyt huomattavasti paremmin, vielä kun sais noi lähivalot kahdentaa, mutkun ei saa näin uuteen (-84) :evil:

Lähetetty: 24.3.2007 21:41
Kirjoittaja Lada-Mies
Mites Arpatin projektit edistyy?

Re: Projektipäiväkirja 2104 & 2102 & 2102

Lähetetty: 26.2.2008 21:55
Kirjoittaja arpati
Jaa täällä on joku jotain kysynytkin... :lol: Juu ei edisty tällä hetkellä mikään...

Ajopeli 2102 vaihdoin viikko sitten taas ölpät ja kone pelaa edelleen ihan hyvin... Kilometrimäärää en tiedä kun ei tullut edelliskerralla kirjattua kilometrejä mutta varmaan joku 240 000 on moottorilla takana kun vuotuinen ajomäärä on ehkä hiukan vähentynyt...

Kaasaria sain viimein aikaiseksi säätää ja tässä tietoa...

Axtec josta nypitty sähköt irti ja solenoidisuuttimista neulat pois.

I kurkun suuttimet nyt:

Pääsuutin 110

Ilma 135 ja hajotusputki I kurkun alkuperäinen (ilma kait alunperin tuo 165)

II kurkku

Pääsuutin 130 (porattu)

Ilma 165 ja hajotusputki II kurkun orkkis (ilma kait alunperin 135)

Nyt kulkee jo nykimättä osakaasullakin (97.5 oli liian pieni I kurkulla ajettaessa tuossa 3000 nurkilla). Kakkoskurkulla saa vähän lisää kulkua kun tarvii...

Toi osakaasu tms suutin tuolla toisessa solenoidisuuttimessa sais vielä olla karvan pienempi mutta kun en sellaista ole löytänyt... Nyt siellä on 39... No jaksaapahan lähteä liikkeelle helposti.