Lohdullista kuulla että muillakin on samoja ongelmia. Tuosta huomaa kyllä laitteen italialaisen alkuperän. Onkohan 2103/06 ja Nivan takaluukussa sama ongelma, lukkohan on samanlainen?Jaakkima kirjoitti:Tuo combin takaluukun lukko on kyllä yks "insinööritaidon" esimerkki. Kaikesta rasvauksesta huolimatta lukko on aina jäässä.
VAZ 21013 -87 Lempi Harrasteauto
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Minun jääongelmat katosivat kun vaihdoin CRC:t ja aseöljyt tuollaiseen vähän sitkeämpään rasvaan. CRC:n tuote sekin on, mutta on ihan eri planeetalta kuin nuo ohuet irroitusöljyt ja 5-56 yms. Suihkutettuna se on sinertävää ja haalistuu iän myötä vähitellen, kaasukin muuttui herkemmäksi tuolla ja tosiaan lukot eivät ole enää jäässä. Muut aineet auttoi aina hetken ja sitten vaikutus katosi, tämä on pysynyt jo pitkään kun on niin sitkeän tahmeata ettei pääse huuhtoutumaan tai valumaan pois.
Tänään sain jo aikaisemmin tilaamani 2107:n tuning-peilit. Se mikä noista tekee tuninkia on se että peili on sininertävä.
Nopeat käyttökokomukset:
- pimeällä hyvät, koska ei häikäise takana ajavien valot sivupeilien kautta
- mukava nähdä sivupeileistäkin taakse
- rupesi suhisemaan peilien kohdalta, täytyy ensi viikolla tutkia jäikö joku tiiviste huonosti.
Nopeat käyttökokomukset:
- pimeällä hyvät, koska ei häikäise takana ajavien valot sivupeilien kautta
- mukava nähdä sivupeileistäkin taakse
- rupesi suhisemaan peilien kohdalta, täytyy ensi viikolla tutkia jäikö joku tiiviste huonosti.
Minun nivassa lukko ei ole ollut muistaakseni koskaan jäässä. Tosin öljyän sen suht' usein.AI kirjoitti:Lohdullista kuulla että muillakin on samoja ongelmia. Tuosta huomaa kyllä laitteen italialaisen alkuperän. Onkohan 2103/06 ja Nivan takaluukussa sama ongelma, lukkohan on samanlainen?Jaakkima kirjoitti:Tuo combin takaluukun lukko on kyllä yks "insinööritaidon" esimerkki. Kaikesta rasvauksesta huolimatta lukko on aina jäässä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Eipä ole vähään aikaan ollut mitään kerrottavaa, koska Lempi majailee edelleen säilössä ja Sepessä taasen ei ole ollut mitään vikaa. Nyt kuitenkin hieman huonoja uutisia Sepestä, nimittäin vuotaa pakoputki heti katin jälkeen. Rupesin ihmettelemään että miksi auto on paljon äänekkäämpi kiihdytyksissä kuin ennen ja syykin löytyi kun kurkkasi auton alle. Eipä tuo paljoa haittaa, koska kohta olisin sen 2" putken kuitenkin rakentanut. Jos oikein äityy vuotamaan, niin pitää tehdä paikkaus ennen uutta putkea.
Muutakin kerrottavaa on, mutta nyt mennään jo tuuningin puolelle. Tänään väsäsin varastossa olevista ajovaloista kokonaan kirkkaat eli poistin sen keltaisen muovin umpion sisältä. Homma eteni hieman Bretagen neuvoista poiketen. Otin nimittäin ensin puukolla kaiken ylimääräisen liiman/tiivisteen pois kylmänä ja sen jälkeen uuniin lämpiämään, jolloin lasi lähti todella helposti irti. Etenkin kun nuossa Cibien lisenssi umpioissa ei ollut metallisia kiinnitimiä lasin kiinnipitämiseen, sekä täysin erilainen myös heijastin vilkussa.
Kuvat kertovat parhaiten
Sisus lasi irroitettuna

Vilkun heijastin edestä ja takaa


Umpio ilman vilkun heijastinta

Sekä valmis lopputuote

Koska tuo vilkunheijastimen kiinnitys oli samoilla ruuveilla kuin keltainen lasi, kiinnitin heijastimet samalla mömmöllä pohjaan kuin liimasin lasin takaisin umpioon.
Nyt vain odottamaan ensi viikonloppua, jolloin ruuvaan nuo ja kirkkaat sivuvilkut paikoilleen, sekä vaihdan samalla kesärenkaat alle.
Muutakin kerrottavaa on, mutta nyt mennään jo tuuningin puolelle. Tänään väsäsin varastossa olevista ajovaloista kokonaan kirkkaat eli poistin sen keltaisen muovin umpion sisältä. Homma eteni hieman Bretagen neuvoista poiketen. Otin nimittäin ensin puukolla kaiken ylimääräisen liiman/tiivisteen pois kylmänä ja sen jälkeen uuniin lämpiämään, jolloin lasi lähti todella helposti irti. Etenkin kun nuossa Cibien lisenssi umpioissa ei ollut metallisia kiinnitimiä lasin kiinnipitämiseen, sekä täysin erilainen myös heijastin vilkussa.
Kuvat kertovat parhaiten
Sisus lasi irroitettuna

Vilkun heijastin edestä ja takaa


Umpio ilman vilkun heijastinta

Sekä valmis lopputuote

Koska tuo vilkunheijastimen kiinnitys oli samoilla ruuveilla kuin keltainen lasi, kiinnitin heijastimet samalla mömmöllä pohjaan kuin liimasin lasin takaisin umpioon.
Nyt vain odottamaan ensi viikonloppua, jolloin ruuvaan nuo ja kirkkaat sivuvilkut paikoilleen, sekä vaihdan samalla kesärenkaat alle.
No eipä tullut viikonloopuna tehtyä autolle mitään paitsi ajettua. Mutta eilen ja tänään sitten päästiin auton kimppuun.
Eileen päivä aloitettiin pesemällä ja vahaamalla alut, jonka jälkeen auto tunkattiin ylöe pukeille ja ruvettiin hommiin. Hommat aloitettiin poistamalla lisävalot keulalta kesäksi. Etupäässä puoli kerrallaan vaihtamalla sivuvilkut valkoisiin ja viime kesänä vaihdetut kitisevät venäläiset jarrupalat Lucasin tekemiin paloihin. Kolme palaa lähti vetämällä irti, mutta kuskin puolelta sisemmän palan kanssa sai tehä töitä. Satulatkaan eivät olleet jumissa, tosin ne on kanssa viime vuonna vaihdettu uusiin ja nesteinä silikonijarrunesteet. Paloja irroittaessa ilmeni yllätys, palat nimittäin olivat lohkeilleet ja halkeilleet. Tässä kuva paloista
Etupään tullessa kuntoon siirryttiin oikeaan takanurkkaan ja vaihdettiin vuotava sylinteri uuteen. Kengät putsattiin ja hiottiin jarrunesteistä. Myös jarrurumpu pestiin niin sisältä kuin ulkoa.
Mutta sitten tulikin kiire, kun olin onnellisesti unohtanut erään sovitun menon, äkkiä alut alle ja auto alas ja menoksi.
Tälle päivälle siis jäi umpioiden vaihto sekä radionantennin vaihto. Molemmat meni hyvin, mitä nyt pikkasen joutu tappelemaan korkeuden säädön kanssa. Tuntuu että ei ne ole vieläkään napsahtanut paikoilleen, mutta säätö kuitenkin pelaa moitettomasti. Olkoon näin, huomenna säädetään valot näyttämään oikein. Antenni vaihtui tuulilasiin liimattavaan malliin, kun tuo edellinen oli ihan tavallinen antenni, mutta auton sisäpuolella. En tuotakaan koria viitsinyt ruveta poraamaan, kun tuosta antennityypistä on jo kolmen kappaleen verran hyviä kokeuksia.
Eli tälläinen siintä tuli näillä tuunauksilla. Etukulma, sama toisesta kuvakulmasta, keula ja kylki. Viimeisessä näkyy paremmin nuo ikkunoiden tummennukset. Itse tykkään tuosta uudistuneesta keulasta, mielestäni paremman näköinen kirkkailla vilkuilla, samoin valkoiset sivuvilkut parantivat ulkonäköä. Nyt enään muutama ruostepaikka ja pelkääjän ovi kuntoon, niin tuohan nätti kuin sika pienenä, ainakin omasta mielestä. Tosin mielessä myös siintää kuva kaksipäisestä kotkasta konepeltiin...
Eileen päivä aloitettiin pesemällä ja vahaamalla alut, jonka jälkeen auto tunkattiin ylöe pukeille ja ruvettiin hommiin. Hommat aloitettiin poistamalla lisävalot keulalta kesäksi. Etupäässä puoli kerrallaan vaihtamalla sivuvilkut valkoisiin ja viime kesänä vaihdetut kitisevät venäläiset jarrupalat Lucasin tekemiin paloihin. Kolme palaa lähti vetämällä irti, mutta kuskin puolelta sisemmän palan kanssa sai tehä töitä. Satulatkaan eivät olleet jumissa, tosin ne on kanssa viime vuonna vaihdettu uusiin ja nesteinä silikonijarrunesteet. Paloja irroittaessa ilmeni yllätys, palat nimittäin olivat lohkeilleet ja halkeilleet. Tässä kuva paloista
Etupään tullessa kuntoon siirryttiin oikeaan takanurkkaan ja vaihdettiin vuotava sylinteri uuteen. Kengät putsattiin ja hiottiin jarrunesteistä. Myös jarrurumpu pestiin niin sisältä kuin ulkoa.
Mutta sitten tulikin kiire, kun olin onnellisesti unohtanut erään sovitun menon, äkkiä alut alle ja auto alas ja menoksi.
Tälle päivälle siis jäi umpioiden vaihto sekä radionantennin vaihto. Molemmat meni hyvin, mitä nyt pikkasen joutu tappelemaan korkeuden säädön kanssa. Tuntuu että ei ne ole vieläkään napsahtanut paikoilleen, mutta säätö kuitenkin pelaa moitettomasti. Olkoon näin, huomenna säädetään valot näyttämään oikein. Antenni vaihtui tuulilasiin liimattavaan malliin, kun tuo edellinen oli ihan tavallinen antenni, mutta auton sisäpuolella. En tuotakaan koria viitsinyt ruveta poraamaan, kun tuosta antennityypistä on jo kolmen kappaleen verran hyviä kokeuksia.
Eli tälläinen siintä tuli näillä tuunauksilla. Etukulma, sama toisesta kuvakulmasta, keula ja kylki. Viimeisessä näkyy paremmin nuo ikkunoiden tummennukset. Itse tykkään tuosta uudistuneesta keulasta, mielestäni paremman näköinen kirkkailla vilkuilla, samoin valkoiset sivuvilkut parantivat ulkonäköä. Nyt enään muutama ruostepaikka ja pelkääjän ovi kuntoon, niin tuohan nätti kuin sika pienenä, ainakin omasta mielestä. Tosin mielessä myös siintää kuva kaksipäisestä kotkasta konepeltiin...
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Nonneeh, sehän on älyttömän hyvännäkönen kartanovaunu, vielä kun peltiseppä suorii sen apukuskin oven kauhean lommon
Kateeksi kyllä käy...
Häviskös kitinät kokonaan palojen vaihdolla? Prkl kun tuossa omassakin on varmaan jotkut venäjän palat, eräs edellisistä omistajista siellä kuulemma kävi aina ostelemassa kaikkea...vinkuvat kyllä pirun ilkeästi kevyessä jarrutuksessa
Häviskös kitinät kokonaan palojen vaihdolla? Prkl kun tuossa omassakin on varmaan jotkut venäjän palat, eräs edellisistä omistajista siellä kuulemma kävi aina ostelemassa kaikkea...vinkuvat kyllä pirun ilkeästi kevyessä jarrutuksessa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ajoin eileen Kotkasta Hyvinkäälle Sepellä, ja nyt kun peilien suhinat olivat poissa, niin tuohan on aika hiljainen auto loppupeleissa, vaikka putki vuotaakin katin jälkeen. Jopa radiota pystyi kuuntelemaan noilla paskoilla 3" etukaiuttimilla. Saas nähä kuinka paljon hiljenee kesällä vaiihdettaessa matkustamon äänieristykset.
Niin ja on tuolla 1700i:llä mukava ajella kun voimaa riittää ohituksiin ja mittarin mukaan 140 km/h kulkee ihan pelkällä pintakaasulla.
Niin ja on tuolla 1700i:llä mukava ajella kun voimaa riittää ohituksiin ja mittarin mukaan 140 km/h kulkee ihan pelkällä pintakaasulla.