Sivu 7/14
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.10.2014 16:37
Kirjoittaja t tulppu
Ehkä tarvitsee vanhasta laatikosta kaivella nivelosa tai siitten tanko ehkä vaihtaa uudemmasta mallista,
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.10.2014 16:44
Kirjoittaja mush
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -03-08.jpg
Kuten tuossa kuvassa, ainakin näissä meidän vehkeissä nivelen vaihdekepin pää tulee kiinni pannalla, samalla siitä säätyy että vaihteet on kohdillaan. Eli kepiltä tuleva putki menee nivelen akselin päälle. Vaihteiston puoli nivelestä sitten kuvailemallasi ruuvilla.
Onko sinun autossasi kepiltä tuleva tanko jotenkin erilainen? Ei ole itselle sattunut tämän ikäistä kohdalle, mutta koska jo Samarassa on samanlainen, niin en jaksaisi uskoa että alkupään 110 olisi niin paljon erilainen.
Onko nivel laatikon mukana tullut vai auton? Voitko käyttää alkuperäisen laatikon mukana tullutta niveltä?
Niin ja siellähän on kaksi tankoa, toinen on se joka vaihtaa vaihteet ja toinen tukitanko.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.10.2014 20:10
Kirjoittaja TsarBomba
Näyttäisi olevan hiukan erilainen... vanhassa laatikossa, laatikosta tuleva tanko on sileä ja siinä on reikä kyljessä. Tässä taas mikä nyt on paikoillaan on laatikosta tuleva tanko urainen eikä reikää näy.
Kepiltä tulevan tangon päässä on kiinni sillä pannalla jatke (traktorin nivelakselin päätä muistuttava kiinnike) , tämä jatke työnnettiin laatikolta tulevaan tankoon. Sitten kun reikä tuli kohilleen niin kiinnitys ruuvilla tangon läpi.
Nyt alkaakin kolmen päivän vapaa niin joutaisi tätä arvoitusta ratkomaan.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.10.2014 20:33
Kirjoittaja TsarBomba
Voiskohan olla että ne on vai irroitettu erilailla. Elikkä minä irroitin syvemmältä sillä ruuvilla lemmareineen kaikkineen koko roskan. Tässä taas mikä on nyt paikoillaan niin se olisi siitä lemmari kohdasta irroitettu??? Siksi nyt urainen pää vastassa.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.10.2014 21:34
Kirjoittaja mush
Tuli sama mieleen, jos se kumisuojus on ehjä vaihteiston päässä, nivel on aika hyvin piilossa. Ei tule ihan ensimmäiseksi avattua sieltä nivelen vaihteiston puolelta, vaan se panta on paremmin tyrkyllä.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 5.10.2014 16:14
Kirjoittaja TsarBomba
Asia oli juuri niin kuin aateltiin. Nyt on nekin tangot paikoillaan ja muutenkin laatikko on kiinni mutta vetonivelet eivät ole vielä paikoillaan kun niitä c- sokkia odottelen. Vaihdoin tähän myös ilmasuodattimen ja polttoainesuodattimen, sitten vielä innostuin pitemmästäkin vetonivelestä vasaroimaa päätyniveltä irti kun tuli muutama ylimääräinen kumi tilattua. Helppo homma kun nyt tietää miten vasaroida.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 5.10.2014 16:30
Kirjoittaja t tulppu
Hyvä homma. Hienoa että edistyy..
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 21.10.2014 14:35
Kirjoittaja TsarBomba
Pikkuhijaa etenee.. niveletkin paikoillaan ja öljyt laatikossa. Meinaa tallissa olla holotna kun on ilmat kylmenneet. Yhden alapallonivelenkin uusin. Nyt alkaisi vapaa niin ehkä kerkeää enemmän.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 24.10.2014 18:38
Kirjoittaja TsarBomba
Uudet sdelano Russia kuramatot laitoin autoon tänään kun entiset oli kadonneet. Vaihdekepin ja suojapussin vaihto yllättävän haasteellista lähinnä sen vuoksi että kuminen keppiosa ei lähtenyt kuin vain väkivalloin irti. Aikani yritin kiskoa ja sitten meni hermot.... rälläkällä halkaisin entisen kumiosan niin sitten lähti.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 24.10.2014 18:49
Kirjoittaja TsarBomba
Siitä nopeusanturista kysyisin kun olen hommannut uuden semmoisen gm version, että kun pyöritetään anturi laatikkoon kiinni niin ei löydy osoitetta anturista lähtevälle liitos osalle... missä vastakappaleen pitäisi olla? Omassa 112ssa, ilmeisesti bosch versio.. Niin siinä nopeus anturiin tulee erilainen pistoke jonka johdot menevä paksun letkun sisään missä kulkee piuhaa jos jonkinlaista. Liekkö gm ssä samanlailla?? Uupuu vain liitoskappale...
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 24.10.2014 23:44
Kirjoittaja samarai
Tuli vaan mieleen, että onkohan sitä olemassakaan? Omassa Samarassakin on muistaakseni jo se nopeusanturin paikka mutta tulpattu vain jollakin peltipalalla.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 25.10.2014 17:54
Kirjoittaja mush
Kyllä kai se sielläkin jossain lähettyvillä johtonipussa pitäisi olla. Taitaa olle GM-110 sen verran harvinainen, että suoraa vastausta on vaikea saada. Veikkaisin kuitenkin että melkolailla samantyyliset johtosarjat molemmissa.
Kyllähän ruisku nopeustiedon tarvitsee, eli kyllä se johto siellä jossain on, ellei sille mitään vahinkoa ole käynyt (=irroitettu vanha anturi sivuleikkureita apuna käyttäen).
EDIT:
Luntattuna anturin johtojen värit:
pinkki-musta, vihreä ja ruskea
http://chipdiagnost.narod.ru/images/gm102.jpg
Nro 18
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 25.10.2014 20:12
Kirjoittaja samarai
Niin kyllä se nopeusanturin johto varmaan jossain onkin, mutta ei se nopeusanturi tuossa GM-Samarassa samalla lailla ollut kuin Bosch 110 Ladassa, kun sitä joskus veljen 110:stä pälyilin ja on sellainen Bosch-nopeusanturi varallakin. Jossain muussa paikassa se omassa Samarassa oli. Tällainen on ainakin muistiin jostain syystä jäänyt.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 25.10.2014 21:11
Kirjoittaja mush
Molemmissa se tulee siihen nopusmittarin vaijerin paikkaan vaihteiston päälle.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 25.10.2014 21:27
Kirjoittaja TsarBomba
Pitää yrittää joku kyhäelmä rakentaa. "Savun hälvettyä tarkastan kytkennät".