VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Ehkä tarvitsee vanhasta laatikosta kaivella nivelosa tai siitten tanko ehkä vaihtaa uudemmasta mallista,
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -03-08.jpg
Kuten tuossa kuvassa, ainakin näissä meidän vehkeissä nivelen vaihdekepin pää tulee kiinni pannalla, samalla siitä säätyy että vaihteet on kohdillaan. Eli kepiltä tuleva putki menee nivelen akselin päälle. Vaihteiston puoli nivelestä sitten kuvailemallasi ruuvilla.
Onko sinun autossasi kepiltä tuleva tanko jotenkin erilainen? Ei ole itselle sattunut tämän ikäistä kohdalle, mutta koska jo Samarassa on samanlainen, niin en jaksaisi uskoa että alkupään 110 olisi niin paljon erilainen.
Onko nivel laatikon mukana tullut vai auton? Voitko käyttää alkuperäisen laatikon mukana tullutta niveltä?
Niin ja siellähän on kaksi tankoa, toinen on se joka vaihtaa vaihteet ja toinen tukitanko.
Kuten tuossa kuvassa, ainakin näissä meidän vehkeissä nivelen vaihdekepin pää tulee kiinni pannalla, samalla siitä säätyy että vaihteet on kohdillaan. Eli kepiltä tuleva putki menee nivelen akselin päälle. Vaihteiston puoli nivelestä sitten kuvailemallasi ruuvilla.
Onko sinun autossasi kepiltä tuleva tanko jotenkin erilainen? Ei ole itselle sattunut tämän ikäistä kohdalle, mutta koska jo Samarassa on samanlainen, niin en jaksaisi uskoa että alkupään 110 olisi niin paljon erilainen.
Onko nivel laatikon mukana tullut vai auton? Voitko käyttää alkuperäisen laatikon mukana tullutta niveltä?
Niin ja siellähän on kaksi tankoa, toinen on se joka vaihtaa vaihteet ja toinen tukitanko.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Näyttäisi olevan hiukan erilainen... vanhassa laatikossa, laatikosta tuleva tanko on sileä ja siinä on reikä kyljessä. Tässä taas mikä nyt on paikoillaan on laatikosta tuleva tanko urainen eikä reikää näy.
Kepiltä tulevan tangon päässä on kiinni sillä pannalla jatke (traktorin nivelakselin päätä muistuttava kiinnike) , tämä jatke työnnettiin laatikolta tulevaan tankoon. Sitten kun reikä tuli kohilleen niin kiinnitys ruuvilla tangon läpi.
Nyt alkaakin kolmen päivän vapaa niin joutaisi tätä arvoitusta ratkomaan.
Kepiltä tulevan tangon päässä on kiinni sillä pannalla jatke (traktorin nivelakselin päätä muistuttava kiinnike) , tämä jatke työnnettiin laatikolta tulevaan tankoon. Sitten kun reikä tuli kohilleen niin kiinnitys ruuvilla tangon läpi.
Nyt alkaakin kolmen päivän vapaa niin joutaisi tätä arvoitusta ratkomaan.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Voiskohan olla että ne on vai irroitettu erilailla. Elikkä minä irroitin syvemmältä sillä ruuvilla lemmareineen kaikkineen koko roskan. Tässä taas mikä on nyt paikoillaan niin se olisi siitä lemmari kohdasta irroitettu??? Siksi nyt urainen pää vastassa.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Tuli sama mieleen, jos se kumisuojus on ehjä vaihteiston päässä, nivel on aika hyvin piilossa. Ei tule ihan ensimmäiseksi avattua sieltä nivelen vaihteiston puolelta, vaan se panta on paremmin tyrkyllä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Asia oli juuri niin kuin aateltiin. Nyt on nekin tangot paikoillaan ja muutenkin laatikko on kiinni mutta vetonivelet eivät ole vielä paikoillaan kun niitä c- sokkia odottelen. Vaihdoin tähän myös ilmasuodattimen ja polttoainesuodattimen, sitten vielä innostuin pitemmästäkin vetonivelestä vasaroimaa päätyniveltä irti kun tuli muutama ylimääräinen kumi tilattua. Helppo homma kun nyt tietää miten vasaroida.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Hyvä homma. Hienoa että edistyy..
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Pikkuhijaa etenee.. niveletkin paikoillaan ja öljyt laatikossa. Meinaa tallissa olla holotna kun on ilmat kylmenneet. Yhden alapallonivelenkin uusin. Nyt alkaisi vapaa niin ehkä kerkeää enemmän.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Uudet sdelano Russia kuramatot laitoin autoon tänään kun entiset oli kadonneet. Vaihdekepin ja suojapussin vaihto yllättävän haasteellista lähinnä sen vuoksi että kuminen keppiosa ei lähtenyt kuin vain väkivalloin irti. Aikani yritin kiskoa ja sitten meni hermot.... rälläkällä halkaisin entisen kumiosan niin sitten lähti.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Siitä nopeusanturista kysyisin kun olen hommannut uuden semmoisen gm version, että kun pyöritetään anturi laatikkoon kiinni niin ei löydy osoitetta anturista lähtevälle liitos osalle... missä vastakappaleen pitäisi olla? Omassa 112ssa, ilmeisesti bosch versio.. Niin siinä nopeus anturiin tulee erilainen pistoke jonka johdot menevä paksun letkun sisään missä kulkee piuhaa jos jonkinlaista. Liekkö gm ssä samanlailla?? Uupuu vain liitoskappale...
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Tuli vaan mieleen, että onkohan sitä olemassakaan? Omassa Samarassakin on muistaakseni jo se nopeusanturin paikka mutta tulpattu vain jollakin peltipalalla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Kyllä kai se sielläkin jossain lähettyvillä johtonipussa pitäisi olla. Taitaa olle GM-110 sen verran harvinainen, että suoraa vastausta on vaikea saada. Veikkaisin kuitenkin että melkolailla samantyyliset johtosarjat molemmissa.
Kyllähän ruisku nopeustiedon tarvitsee, eli kyllä se johto siellä jossain on, ellei sille mitään vahinkoa ole käynyt (=irroitettu vanha anturi sivuleikkureita apuna käyttäen).
EDIT:
Luntattuna anturin johtojen värit:
pinkki-musta, vihreä ja ruskea
http://chipdiagnost.narod.ru/images/gm102.jpg
Nro 18
Kyllähän ruisku nopeustiedon tarvitsee, eli kyllä se johto siellä jossain on, ellei sille mitään vahinkoa ole käynyt (=irroitettu vanha anturi sivuleikkureita apuna käyttäen).
EDIT:
Luntattuna anturin johtojen värit:
pinkki-musta, vihreä ja ruskea
http://chipdiagnost.narod.ru/images/gm102.jpg
Nro 18
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Niin kyllä se nopeusanturin johto varmaan jossain onkin, mutta ei se nopeusanturi tuossa GM-Samarassa samalla lailla ollut kuin Bosch 110 Ladassa, kun sitä joskus veljen 110:stä pälyilin ja on sellainen Bosch-nopeusanturi varallakin. Jossain muussa paikassa se omassa Samarassa oli. Tällainen on ainakin muistiin jostain syystä jäänyt.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Molemmissa se tulee siihen nopusmittarin vaijerin paikkaan vaihteiston päälle.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Pitää yrittää joku kyhäelmä rakentaa. "Savun hälvettyä tarkastan kytkennät".