Sivu 7/13
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 23.1.2015 12:27
Kirjoittaja O_Onappis
Nyt on ehkä tarpeeksi tukevat
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 23.1.2015 19:09
Kirjoittaja O_Onappis
No nyt pätkähti uusi visio koska puskurien kävyt eivät sovi paikalleen

eli puskurit otan vielä pois ja liimailen ne puskurien läpivientikumit paikalleen. Sisustaan tulee kojelauta ovipahvit kuppipenkit takapenkit toistaiseksi. Ja pohjan maalaan sisältä valkoiseksi. Vanteet ajattelin maalata tai maalauttaa subarun kultasävyisellä.. Pulttikaaret jossain välissä kunhan löytyy sopivat tai sovitettavissa olevat. Kohtuu budjetilla siitä onkin ostoilmo tuolla

tehään sittenki hiukan enempi race henkinen vaikka alkuun meinasin mahdollisimman orkkista

saas taas nähdä miten mieli muuttuu ja ideat elävät

lopputulos voi olla jotain ihan muuta..
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 23.1.2015 20:23
Kirjoittaja Stuba
Aina ne projektit lähtee vähän lapasesta...
Itekkin mietin että omaan laittais kunnon kaaret ja tekis sen vaan kaksi paikkaiseksi. Mutta onhan takapenkit hyvä olla ja sit menee vähän toi "sleeper" lookki pieleen.

Jos sitä jotkut hyvät ja mukavat puolikupit vaan eteen laittais jossakin vaiheessa.
Mielenkiinnolla seurataan sun projektin etenemistä.

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 24.1.2015 11:13
Kirjoittaja O_Onappis
Täytyy yrittää ottaa kuvaa tänään ku oon menossa tallille luultavasti maalaan auton lattian sisäpuolelta tänään

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 24.1.2015 11:16
Kirjoittaja O_Onappis
Ainiin ja itel on tosiaa kippaavat kuppijakkarat fk merkiltään. Pitäis olla kohtuu hintaiset ja ihan ookoo istuttavat

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 25.1.2015 8:20
Kirjoittaja O_Onappis
Visot muuttu jo nyt sillä värkkäilin lattiaverhoilun terassimatosta

Eli kaaret unohdettu tälläkertaa mutta jos vielä joskus sellaset laittaisin kunhan budjetti kohtaa kohtuu hyväkuntoiset kaaret
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 28.1.2015 18:08
Kirjoittaja O_Onappis
kuvaaaaa
http://aijaa.com/OmXsBc siinä se wilwoodin takajarrulinjan takaiskuventtiili
http://aijaa.com/IycA1b penkkien kiinnikeiden runkoja 60x30 profiilia ja 60x4 latikat päissä rumat mutta toimii....
http://aijaa.com/IZ80IY lattiaverhoilua jälleen ruma enkä tiedä onkohan toimivakaan.. mallia terassimatto ilmankos alkaakin
tehdä olutta mieli takapenkillä..
http://aijaa.com/TbXphQ penkeistä.
http://aijaa.com/e5tHjm verhoilua..
http://aijaa.com/WKZCCa keskikonsoli suunnittelua
http://aijaa.com/vfxOjI keskikonsoli suht valmiina
http://aijaa.com/ivJzor takapään johtosarjan kartoittelua ÄLKÄÄ OTTAKO MALLIA.. suattaapi olla väärinkin.
http://aijaa.com/DVa4vi lada edellisellä omistajallaan joskus.. on ollut lohduton
http://aijaa.com/lqhnBd kuvaa edelliseltä omistajalta myöskin.
http://aijaa.com/Bm32hX fiilistelykuvaa keulasta.
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 28.1.2015 18:27
Kirjoittaja O_Onappis
jos meinaatte tehdä lattiamaton terassimatosta niin varatkaa Monta mattopuukonterää. itselläni meni osittain senkin johdosta homma reisille kun oli huono terä. ja uusikin menee todella nopeasti tylsäksi tuossa hommassa itselläni meni 4 neliötä terassimattoa tuohon oliskohan maksanu vajaat 60e Hong Kongista. sauman tein etupenkkien alle mihin jää osittain piiloon..
nyt oon alkanut tekemään sähköjä taas ja tuntuu todella vaikealta kun en todella ole mikään ekspertti mutta jos en saa tehtyä niin on kyllä taustajoukoissa joku kun osaa.. toivottavasti.. nauroin itseni tärviölle kun katsoin googlen kääntäjällä ladan sähkökaaviota oliskohan ollut laite numero 32.. "kytkin SÄHKÖKIUAS" on yhtäkuin puhaltimen katkaisia. juuu juu kyl siin saattaa olla perää meinaan on lada sen verran lämmin härveli.
hiukan ihmettelen että miksiköhän on vedetty laturin heräte katkasian kautta mut täytyypä tarkastella asiaa tarkemmin vielä mm sähköflektin virta on varastettu laturilta ja sitä ohjataan maalla jossa on myöskin katkaisia välissä. bensapumppu on kyllä virtalukolta releentakana kuten myös startin heräte tulee samasta paikasta virtalukon takaa kuin myös se laturin heräte jossa on se katkaisia välissä oliskohan ollut liittimestä 50 en nyt ole ihan satavarma että tällasta jos selviän tästä jotenkin etten saa koko laitetta oikoseen on tosi kova ihme. voi olla kannattavaa jättää vielä moottorinohjauksen purkki pois paikaltaan ennen kun saan nuo perustoiminnot autoon kasailtua mm valot vilkut startti lataus.. keskikonsoliin asesin päävirtakatkaisian mistä pimenee tosiaan kaikki ihan Justin Case.
sähköjen jälkeen bensalinjat ja kytkinputki pakoputkisto nesteet viime kiristelyt ja varmistelu jonka jälkeen käännetään avaimesta. toivottavasti alkukesästä.. jos sitten pääsis jonnekki tapahtumaankin.
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 28.1.2015 19:44
Kirjoittaja Stuba
Mä tein hanskalokerosta niinsanotun ladan "sähkökeskuksen". Eli siellä pääkytkin + valtaosa konehuoneen sähköistä. On onneksi kyynärnojallinen boksi penkkien välissä niin ei haittaa tuo menetetty hanskaloota.
Täytyys vielä joku muovinen peitelevy väsäillä ettei sähköt loista sieltä kun joku utelias kuitenkin kurkkii hanskalaatiikkoon.

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 28.1.2015 21:19
Kirjoittaja O_Onappis
Juu mullaki toimii hanskalokero osittain sähkökeskusksena kolme relettä yms sulakerasioita. Mm päävirta tulee hanskalokeroon keskikonsolin päävirtakatkaisian kautta josta se sit kulkeutuu laturiin ja starttiin

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 29.1.2015 23:27
Kirjoittaja jaketech racinteam
miten tämmönen ventiili toimii ku sehä jättää paineen satuloille, nyt ku jarru hiihtää päällä ni palat lämpenee ja neste alkaa laajentua, venttiilin takia ei pääse enää purkautuu säiliöön päin ni jarrut menee koko ajan enemän päälle.
mulle jäi kerran hytikkäkässärissä männänvälys liian pieneksi ja neste ei pääsyt virtaamaan tarpeeksi nopeesti säiliöön päin, tulos=> palo takaa kaikki, levyt,palat,satulankumit,stefat vetareista ja yms.
ihmettelin vaan yhessä vaiheessa miten tä näin jäykästi kulkee mutta sitte se alko kulkee normaalisti ku palat loppu ja rauta alko hinkaa levyjä

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 30.1.2015 16:58
Kirjoittaja veli samara
No tämähän näyttää omaperäiseltä, siis hyvässä mielessä. Lisää tälläistä innovaatiota

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 1.2.2015 16:00
Kirjoittaja saquzi
On kyllä hienosti cuuleri sovitettu. Heti ei ees erottanut muusta maskista.
Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 5.2.2015 8:37
Kirjoittaja O_Onappis
Juuu tuota se wikwoodin takaisku pitää niin pieneen paineen siellä että en nyt,ainakaan itse edes huomaa sen olemassa oloa. Jarrut toimii nyt luultavasti ilman sitäkin joten olen aika varma että poistan sen vielä. Juu ja cooleri istuu ihan kivasti

jos maalais mustaksi esim niin ei erottuis senkään vertaa

nyt on vähän sähkö ropleeemaa projektissa tällä hetkellä mutta selkeäämään päin jo

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti
Lähetetty: 15.2.2015 10:21
Kirjoittaja O_Onappis
Sähköhommia edelleen.....
On muute aikaa vievää hommaa
Nyt on revitty ylimääräsiä piuhoja irti noin puolimuovikassillista.niin alkaa selkenemään jo tämä sähkö labyrintti. Nyt on uudet piuhat etuvaloilla parkeilla ja etuvilkuilla. Samalla muutettu etuvilkut ledeiksi taakse menevä johtosarja uusittu sulakerasialta takavaloille ja vilkuille. Ainut paska homma että kun laitoin ledi vilkut eteen niin joudun laittamaan lisää "vastusta vikkupiiriin ku räpsyttää pikavauhtia. Kävin hakemassa tällaiseen modifikaatioon tarkoitetun vastuksen paikallisesta varaosaliikkeestä mutta eipäs vörkkiny joten kokeilin laittaa h1 polttimon väliin nii johan rauhottu. Mittasin h1:sen yleismittarilla niin vastus oli 3 ohmia. Eli tällane vastus jostaki nii ei tarvi koteloida noita h1 siä minnekkää. Bensapumppu saa virtansa releenkautta virtalukolta.
Konttorilta kävin kyselemässä noita pakollisia valoja niin hätävilkut eivät olleet pakolliset kuulemma tuossa mun härvelissä kun on niin vanha mutta sitten taas parkit ja pakkivalo olivat. Vilkkuunkin on määritetty taajuus 60-120 kertaa minuutissa
Enää tarttus laittaa vaihdelaatikkoon piuhat pakkivaloja varten ja laittaa johdot takaisin jarruvalokatkaisialle kun nyt on katraisiana jonkun ooppelin takalasinlämmittimen katkaisia
Projekti jatkuu ja kelit lämpenee
