Sivu 7/9

Re: super rock nappis

Lähetetty: 8.4.2014 21:12
Kirjoittaja START
parina iltana koittanut kääntövarsia rakentaa yhteen sopiviks escortin hammastangon kanssa
kahta versiota kokeillut, mutta ei vielä ole osunut kohalleen. ensiyritys oli kohtuullisen lähellä mutta kun siirsin päätä vajaa 10mm vielä ulommas (niin että raide pää on niin lähellä jarrulevyä kun vain voi) niin meni oikeastaan vaan huonompaan suuntaan. no nyt pääsen laittaa rikkaa väliin niin pääsee takasin päin.
vähän tuntus siltä että tarvii hammastangon päähän tehä epäkeskonen kiinnitys piste sisänivelelle, niin että saa tuotua raide tankoa lähemmäs akselia. ongelmana on että raidetanko ei ole ihan linjassaan hammastangon kanssa. tällähetkellä tulee moottori vastaan niin ei voi hammastankoa siirtää taemmaks
kun ei ole 3d suunnittelu ohjelmaa auton rakentamista varten, niin joutuu ihan käytännössä kokeilemaan kun ei aivot riitä teoriassa pähkäilyyn

Re: super rock nappis

Lähetetty: 9.4.2014 9:13
Kirjoittaja jaketech racinteam
START kirjoitti:parina iltana koittanut kääntövarsia rakentaa yhteen sopiviks escortin hammastangon kanssa
kahta versiota kokeillut, mutta ei vielä ole osunut kohalleen. ensiyritys oli kohtuullisen lähellä mutta kun siirsin päätä vajaa 10mm vielä ulommas (niin että raide pää on niin lähellä jarrulevyä kun vain voi) niin meni oikeastaan vaan huonompaan suuntaan. no nyt pääsen laittaa rikkaa väliin niin pääsee takasin päin.
vähän tuntus siltä että tarvii hammastangon päähän tehä epäkeskonen kiinnitys piste sisänivelelle, niin että saa tuotua raide tankoa lähemmäs akselia. ongelmana on että raidetanko ei ole ihan linjassaan hammastangon kanssa. tällähetkellä tulee moottori vastaan niin ei voi hammastankoa siirtää taemmaks
kun ei ole 3d suunnittelu ohjelmaa auton rakentamista varten, niin joutuu ihan käytännössä kokeilemaan kun ei aivot riitä teoriassa pähkäilyyn
onko sulla takaveto escortin hammastanko? onko se moottoripalkin taka vai etupuolella?

Re: super rock nappis

Lähetetty: 9.4.2014 19:06
Kirjoittaja START
juu mk2 peräsin
etupuolella tietty, kun ei ole oikeakätisestä lähtösin
ongelmanahan on että menee auraukselle kun kääntää -> puskee. hieman käyttötarkotus on auki että yritetäänkö saada nollille vai harituksen puolelle käännettäessä. eli ajaakko suoraan vaiko kylkiedellä

Re: super rock nappis

Lähetetty: 9.4.2014 23:49
Kirjoittaja veli samara
Kylki edellä ajaminen on oikeeta motorsporttia 8)

Re: super rock nappis

Lähetetty: 10.4.2014 10:05
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti:Kylki edellä ajaminen on oikeeta motorsporttia 8)
mutta ei ole nopein tapa edetä kisassa. ittekki alku aikoinna vetelin pitkiä luisuja, heti ku muutti ajotapaa ni alko näkyy kellossa tulos ja alko räniköitä kertymää :lol:

Re: super rock nappis

Lähetetty: 10.4.2014 10:39
Kirjoittaja START
mut jos lasketaankin ajan sijaan tyylipisteitä.
mulla on hyvä jigi tehä kääntövarsia, voin tehä vaikka viidet erillaiset tähän, niin voi sit laittaa mistä tykkää

Re: super rock nappis

Lähetetty: 10.4.2014 18:16
Kirjoittaja START
kyllä ne raidetankojen sisänivelten kiinnitys nyt meni suurennus lasin alle.
eli niinkö tässä kuvassa https://imageshack.com/i/2o0hp4j näkyy, toi hammastangon ja raidetangon sisäpään välissä oleva palikka muuttaa epäkeskoks, niin että siirtyy 30mm palkkiin päin toi raidetanko. hiukan tarvii tilaa veistää myös palkista
hyvässä lykysä saan alumiini mutkia huomenna niin pääsee viikonloppuna ahtoputki askareisiin. tai ens viikolla viimistään

Re: super rock nappis

Lähetetty: 11.4.2014 22:08
Kirjoittaja START
tulihan niitä mutkia vihdoin
ensin tein ilman putsarin putken hahmolleen

Kuva Kuva

ja sit turbolta cuuleriin

Kuva Kuva Kuva

vielä kun toisen puolen putken saan tehtyä ja hitsattua kokonaan niin pääsee nostaan koneen pois ja tekeen korityöt loppuun

Re: super rock nappis

Lähetetty: 14.4.2014 15:14
Kirjoittaja START
ahtoputket olis dumpin paikkaa lukuunottamatta valmiit. dumppi kun on vielä hankinta listalla. mahdollisesti vastaava kun tossa toisessa, eli v-band laipallinen, minkä vasta holkki sit hitsataan tohon ahtoputkeen. no myöhemmin näkee mimmonen sattuu tuleen.

Kuva Kuva Kuva

muutama silikooni letkun pätkä ja supiste tarvii noihin jatkoksiin hankkia ja tietty kunnon klemmareita. samoten ahtoputkiin tarvii noihin päihin hitsata pienet nöökelit niin vois pysyä kasassa vielä paineillakin

seuraavaks saiskin sit purkaa tekniikan pois, tehä viimiset kori työt ja etupalkin muutokset niin saa nakata maalarille. sillävälin saiskin sit öljypohjan modata ja kytkinlevy simmata ja kasata paikoilleen

Re: super rock nappis

Lähetetty: 15.4.2014 9:26
Kirjoittaja speedy
Mitä olit väriksi ajatellut?

Re: super rock nappis

Lähetetty: 15.4.2014 14:10
Kirjoittaja START
joku jykin punanen todennäkösesti.
punanen kuitenkin. tarkotus maalata kaikki muu paitsi pintapellit. sit kun saa auton liikkumaan omin avuin niin sit yli maalaa korin (ei jaksa nähä vaivaa hioo noita miranoleja pois ja tehä pohjia, kun ei se vaikuta kulkuun)

Re: super rock nappis

Lähetetty: 20.4.2014 23:21
Kirjoittaja START
tekniikka purettiin ja sehän olis etupalkin ja ohjaus vehkeitten viimehetken muutoksia vaille maalaus kunnossa
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Re: super rock nappis

Lähetetty: 28.4.2014 20:53
Kirjoittaja matomaukka
Jäätävä auto tulossa :) kiva lukea tätä

Re: super rock nappis

Lähetetty: 16.6.2014 18:35
Kirjoittaja START
kappas. onpas siitä aikaa kun viimeksi on mitään päivitetty..
mennyt aika töitten ja muitten laitteiden parissa. tää odottaa maalausta vieläkin. lähinnä sitä että joku vaivautuu viemään sen maalarille. kesälomalla jos ehtis paremmin, mitä ny talli työmaalta ehtii.

Re: super rock nappis

Lähetetty: 17.6.2014 10:07
Kirjoittaja ladaani_
On varmaan lukenut aikaisemminkin, mutta mitkä noi etutolpat ovat? Gaz vai Spax? Saisko udella mittoja ja mallinumeroa? Onko RallyRacelta vai muualta?