Sivu 7/56
Lähetetty: 1.12.2004 14:52
Kirjoittaja Hellraiser
menee niinku IHAN poikittain mut silti ei pyörähdä
Aaaaasiaaa (ei aasia vaan asiaa)
Lähetetty: 2.12.2004 9:58
Kirjoittaja LamaAjanElvis
niin se tuppaa tekemään. ja yllättävän hyvin pystyy sompailemaan tolla vakio valtamerilaivan ruorilla...
Lähetetty: 2.12.2004 10:34
Kirjoittaja Hellraiser
nimenomaa... Mut on kyl tulos ralliratti et sit sitä vast viedää

Lähetetty: 2.12.2004 14:06
Kirjoittaja Tiige
2105:sen ratilla mikä on mallia linja-auto, ei saa kun vekkejä käsiin. Ehdottomasti joku ralliruori, niin on monta kertaa helpompi vetää.
edit: Tai ehkä sillä vakiollakin pystyy jos hommaa urakkanupin.

Lähetetty: 2.12.2004 14:15
Kirjoittaja LamaAjanElvis
liukkaalla tiellä pyörii ladankin ratti yhden käden kämmenellä...
Lähetetty: 2.12.2004 14:29
Kirjoittaja Hellraiser
niin toki pyöriikin mutta ralliratin pienemmän kehän ansiosta käsi joutuu tekee vähemmän liikettä (liikkeen voi sitte säästellä illemmalle) joten ladahan menee kuin itsestään...
ja sitten kun on vielä tuo köyhän miehen cruise niin matka taittuu lähes vaivatta

Lähetetty: 3.12.2004 17:01
Kirjoittaja LamaAjanElvis
oon melko pitkään ihmetellyt miks ei kuskin puolen ilmasuuttimesta tule mitään ja ikkuna huurtuu/jäätyy ja muutenkaan ei ole niin lämmintä ollut mitä ladoista yleensä hehkutetaan. noh... laitoin sen raittiin ilman säätimen päälle jota en ole koko alkutalvesta kokeillu ja rupes hönkimään niin helvetisti kuumaa ilmaa että kärsis vaikka t-paidassa ajaa tuolla 20asteen pakkasessa. ja jo pelkän ajoviiman voimalla pysyy ikkunat sulana ja kabiini lämpimänä kun on aluks vähän aikaa puhallinta on pitänyt.
Lähetetty: 4.12.2004 16:53
Kirjoittaja Hellraiser
joo mul oli ihan sama juttu et tos alkutalvest kirosin että ei tää lada kyl nyt niin lämmin ole mitä sanotaa... Mut sit just ku laitoin minäki sen raitis ilma suuttimen auki asentoon niin ohhoh... Alko naurattaa ku säätää säätimet kylmälle niin tulee kuumaa ja kun laittaa kuumalle niin ei tule mitään.
-Ylin vipu,eli kuuma=ei vaikutusta vaikka mihin säätää.
-Keskimmäinen vipu,eli kylmä=vasemmalla OFF, oikealla ON (vain kuumaa ilmaa)
-Alin vipu (tuulilasille/ehkä sivuikkunoille)=kovalla teholla tuulilasille tai hieman hiljempaa tuulilasille.
-Puhallin katkaisija, eli se 3 lovinen siinä vasemmalla=saa äänet käyttöön, ei muuta vaikutusta.
toivottavasti ymmärsitte ton... Siinä on miten mulla puhallin toimii...

Lähetetty: 4.12.2004 18:37
Kirjoittaja LamaAjanElvis
minä otin ne tuulilasi/sivulasi säätöläpät pois sieltä lämppäristä. nyt tulee kaikista kunnon paine.
Lähetetty: 5.12.2004 18:26
Kirjoittaja Mosse-Aksu
TakavetoLadassa ja Samarassa on se vanhemmanaikainen lämmitysjärjestelmä, jossa lämmitetään kaikki autoon tuleva ilma johtamalla se lämmityslaitteen kennon läpi. Kennon lämpötilaa muutetaan säätämällä hanan avulla veden virtausta kennossa.
Sillä sinisellä säädetään ilman määrä, joka tulee lämmityslaitteen kennoon. Ja punaisella säädetään veden määrä joka tulee sinne kennoon, joka sitten taas lämmittää sen kennon läpi tulevan ilman. 2107:ssa on suulakkeet myös pelkälle kylmälle ilmalle, joka johdetaan lämmityslaitteen ohi. Eli jos sininen on kiinni, autossa ei vaihdu ilma ollenkaan.
Nykyisinhän autojen lämpötila säädetään siten, että sekoitetaan sekä kylmää että lämmintä ilmaa. Vain lämmin johdetaan kennon läpi, eikä kennon veden virtaamaa säädetä laisinkaan.
Lähetetty: 6.12.2004 9:25
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada 110:ssä kyllä huomaa kun ilmansäätöläppä jää ulkoilma-asentoon.Moni japsin omistaja on unohtanut ilmaläpän sisäkiertoasentoon.Auto kyllä lämpeni nopeasti,mutta huurtui laseista.Fiateissa ja japseissa pystyi sekoittamaan kylmää ja kuumaa toisistaan riippumatta.Kylmäsuuttimet oli kojelaudan päissä.Ladoissa on aina ollut ongelmana ilman poistuminen ja sen myötä huurtuminen.
Lähetetty: 6.12.2004 10:13
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Sisäkiertohan kytketään erillesellä painikkeella. Sulkeeko tämä sitten jonkun muun kuin sekoitusläpän? Näin ainakin kuvittelen asian olevan, koska sisäkierrossahan kuitenkin ilmat sekoitetaan, eli osa ilmasta kierrätetään kennon kautta, mutta samalla estetään ulkoilman tuleminen auton sisään. Tällä voi yrittää torjua pölyn, hajujen ja ruuhkassa pakokaasujen pääsyä autoon. Koska tällöin ilman vaihtuminen estyy, ei sisäkierron käyttö sovellu kostealla ja kylmällä ilmalla ajoon huurtumisen vuoksi. Eikä sitä kannata muutenkaan käyttää kuin lyhyitä aikoja kerrallaan, jotta auton sisäilma pysyisi hapekkaana.
Kun vaimon Toyotassa kytketään sisäkierto päälle, kasvaa samalla puhaltimen nopeus.
Kun ostin 111 STW:n, ei sen omistajankäsikirjassa ollut mitään mainintaa sisäkierron käytöstä. Ainoastaan painikkeen paikka kojetaulussa oli merkitty. Aiheutti aluksi vanhalle takavetomiehelle arvailua, mikä sen painikkeen tarkoitus on.
Takavedossa voi sanoa olevan myös sisäkierto, kun pitää puhaltimen päällä ja panee sinisen vivun kiinni asentoon.
Lähetetty: 6.12.2004 11:23
Kirjoittaja R-J
Joo. Moinen "sisäkierto-ominaisuus" mainittiin, muistaakseni ihan erikseen, nappiksen omistajan käsikirjassa.
Lähetetty: 14.12.2004 16:11
Kirjoittaja LamaAjanElvis
jaahas näköjään nyt palanut se toinenkin ajovalopolttimo... nyt vois varmaan ruveta pikkuhiljaa vaihtamaan noita kun ei tuolla parkeilla saa rauhassa ajaa kun jokainen valojaan välkyttelee niin että pylvääseenhän siinä ajaa...
Lähetetty: 14.12.2004 23:38
Kirjoittaja R-J
LamaAjanElvis kirjoitti:jaahas näköjään nyt palanut se toinenkin ajovalopolttimo... nyt vois varmaan ruveta pikkuhiljaa vaihtamaan noita kun ei tuolla parkeilla saa rauhassa ajaa kun jokainen valojaan välkyttelee niin että pylvääseenhän siinä ajaa...
Joo ja on se varmaan muutenkin ihan hyvä, jos pimeellä pilistelee. Näkeepähän jotain eteenkinpäin. Onhan taajamassa valaistus, mutta silti. Huomaahan ne muutkin tielläliikkujat sitten paremmin, missä mennään.