muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
- pavlik morozov
- Viesti:
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=1XI ... =endscreen
hieno volga 24 esittelyfilmi v70.
kauppalehti optiossa esiteltiin gaz tehtaan ruotsalaissyntyistä johtajaa, detroit taustainen.
hieno volga 24 esittelyfilmi v70.
kauppalehti optiossa esiteltiin gaz tehtaan ruotsalaissyntyistä johtajaa, detroit taustainen.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Hyvä filmi. Lueksin huussissa 75 vuosimallin tekniikanmaailmaa niin siinä oli sen ajan dieseli vehkeet koeajossa niin volga jäi viimeiseksi indenoir koneellaan ja toyotassakin oli sama mylly suomessa asennettuna..Volga oli halvin testatuista...mersu kallein... Mut voittiko mese testin niin sitä en muista.
Huonoin tai ei kyllä mulle kelpaisi. Tosin ehkä ottaisin bensa version... Vaikka nykyään voi diiselinkin seisottaa ja veroa menee vain sen minkä auto on liikenne käytössä..seisonta ajalta tietääkseni veroa ei mene...
Huonoin tai ei kyllä mulle kelpaisi. Tosin ehkä ottaisin bensa version... Vaikka nykyään voi diiselinkin seisottaa ja veroa menee vain sen minkä auto on liikenne käytössä..seisonta ajalta tietääkseni veroa ei mene...
Diesel Volgan verot vuodessa 727,82 + vakuutus. noin tiedoksi.
Onneksi tieliikennekäytöstä poisto tuo hyvityksen...
- pavlik morozov
- Viesti:
taidan kärrätä 2 takimmaista penkkiriviä varastoon ja leimata pakuks. nissanin 6dsl ja automaatti menossa keulille, työt haittaa leikkimistä ei iltasin paljon saa aikaan.LaDurak kirjoitti:Diesel Volgan verot vuodessa 727,82 + vakuutus. noin tiedoksi.
sopiskohan 124 mersun kromikaaret suoraan 24:een?

- pavlik morozov
- Viesti:
nätisti istuu elcaminosta purettu kone ja automaatti 24volgan keulilla. automaatin shifterillä vähän nirkosesti tilaa...
seuraavaks vastaava mylly m22:een.

seuraavaks vastaava mylly m22:een.

- pavlik morozov
- Viesti:
http://yle.fi/uutiset/nain_sujuu_koeajo ... oplay=true
uaz 469 ei ole kosyreva vaan sen nimen sai gaz m69.
vaikka jutussa mainitaan tosin myös piikkinokka. se on komia peli.
7vanhana ekan kerran kyytissä. seuraavana vuonna jo btr:n kyytissä.
onkos kukaan nähny siviilissä btr:ää kellään (en tarkoita mitään isojenpoikien puuhamaa tapahtumaa)
yks kaveri oli joskus ollu kepöstä ostelemassa ois ollu rahat valmiina mut kotoväki tuli väliin...
uaz 469 ei ole kosyreva vaan sen nimen sai gaz m69.
vaikka jutussa mainitaan tosin myös piikkinokka. se on komia peli.

onkos kukaan nähny siviilissä btr:ää kellään (en tarkoita mitään isojenpoikien puuhamaa tapahtumaa)
yks kaveri oli joskus ollu kepöstä ostelemassa ois ollu rahat valmiina mut kotoväki tuli väliin...

- pavlik morozov
- Viesti:
Wiki taas tietää gaz-69 kyseessä: "Voimanlähteenä ollut nelisylinterinen, nelitahtinen sivuventtiilimoottori oli sama, jota käytettiin Pobedassa. Alkujaan moottorimalli periytyi 1920-luvun Fordeista." eikös tuo ole sama crysler peräinen?
Jokunen Jenkki auton harrastaja ollut täälläpäin hyvin tyytyväinen kun on saanut koneeseensa osat venäjältä .. ja kun tietää mitkä osat sopivia.niin on saanut sopivat varsin edullisesti....ja aika nopeastikun sopiva kävijä on käynyt rajan toisella puolella..
Vaikka kuka nyt Venäläisiä osia jenkkiin haluaa...... sehän on pyhäinhäväistys....Sama kuin mulle tuli Fordin venttiilit niepriin.. että kestää lyijytöntä pensiiniä....mutta niin ne venttiilipajalla suositteli ja halvalla laittoi..samalla kun laittoivat niitä niin katselin jotakin kantta ja sanoin että kallis lasku.... niin sanoi asentajakin että kallis on... kysyin että onko 110 16 venttiilisiä käynyt remontissa sanoi että ei ole näkynyt... siitä nyt noin 5 vuotta tai 7... jokohan ois tullu....vaikka ladaan kansi uusi ei varmaankaan miljoonia maksa..
Vaikka kuka nyt Venäläisiä osia jenkkiin haluaa...... sehän on pyhäinhäväistys....Sama kuin mulle tuli Fordin venttiilit niepriin.. että kestää lyijytöntä pensiiniä....mutta niin ne venttiilipajalla suositteli ja halvalla laittoi..samalla kun laittoivat niitä niin katselin jotakin kantta ja sanoin että kallis lasku.... niin sanoi asentajakin että kallis on... kysyin että onko 110 16 venttiilisiä käynyt remontissa sanoi että ei ole näkynyt... siitä nyt noin 5 vuotta tai 7... jokohan ois tullu....vaikka ladaan kansi uusi ei varmaankaan miljoonia maksa..
Fordin kone oli alkuaan Gaz M1:ssä, mutta myöhemmin vaihdettiin Dodge D5 moottorin kopioon (tuumamitoista vaihdettuna metrimitoitukseen) viimeisiin tuhansiin valmistuneisiin M1:siin (Gaz-11), D5:n pohjalta Liphart kehitti 4-sylinterisen version, mikä tuli Gaz-69:ään ja Pobedaan. Tuota D5 pohjaista 6-sylinteristä kaavailtiin aluksi myös Pobedaan, mutta Stalin mieltyi enemmän 4-sylinteriseen.
Tästä löytyy aika kattava historiikki Pobedasta viroksi:
http://web.zone.ee/pobeda/?id=ajalugu
moottorista tarkemmin ym. tekniikka:
http://web.zone.ee/pobeda/?id=tech
Tästä löytyy aika kattava historiikki Pobedasta viroksi:
http://web.zone.ee/pobeda/?id=ajalugu
moottorista tarkemmin ym. tekniikka:
http://web.zone.ee/pobeda/?id=tech
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- pavlik morozov
- Viesti:
hohhoijaa toveri tulppu
tuntuu moni etenkin savokarjalainen ym saavan näppyjä siitä kun olen kertonut vaihtaneeni muutamaan jenkkirautaan (pakettiautoihin pieni dsl vero) japanilaisen 6dsl:n automaatilla.(esimerkiksi camaropickup tuolla tekniikalla on aika lupsakka peli ja sehän menee valmiisiin paikkoihin kun onhan se kopioitu paremmaksi moparin slanttikutosta ja gm ohc kutosta tarkkaan tutkimalla ja kestää 1,5miljkm avaamatta. )
näiden itämaantietäjien mielestä olisi ollut parempi kun olisi romutettu koko auto särkyneen moottorin takia. omituinen metsäläis-taikauskoajattelu että autossa olisi muka henki
jota pitäisi lepytellä ostamalla osat vaan merkkiliikkeestä ja alkuperäispaketeista.
ja se itäauto länsiauto ajattelu tuntuu myös tänäpänä vieraalta kun kuitenkin servolettia tulee koreasta ja ladanivan keulalla oli sama vinoristi yhteenaikaan. mersuja tehdään puolassa ja venäjällä. usasta tulee japanilaisautoja jotka on vaan koottu siellä, mitsuja matstoja susukeja ym. ois aika vaihtaa vähän kuivempia puruja vintille tuossakin asiassa.
kädettömät noita valmistusmaa asioita puuhastelee. eihän neukkulassa merimiestuonti jenkkirautojakaan säälitty, mustangiin volgan kone ja puskurit, mitä nyt käteen sattuu ja kun itte tekee niin jälki on aina priimaa. niinkun pohjalaiset sanoo...
minä ainakin sekoittelen erimaalaisten autojen osia minkä kerkiän noissa puuhakeksinnöissäni. jeepissä mulla oli fiatin 3.5L susimoottorin tilalle laitettu 2.8japsidsl jossa automaatin kopasta sovitettu kytkinkoppa nissanin asetelma mersun kytkinlevy viilattu jeepin lootan boorille ja volkkarin kytkinhaarukka. välilevy oli fiatin kytkinkopan perästä johon olin automaatin osilla keskittäny ensin lootan väliplootuineen suoraan ja kytkinkopan samaan linjaan ja 10kpl 10mm pultit hitsattu pystyyn plootuun. ei ravistanu kytkin. saa nähdä mitä nyt keksii kun jeeppi tulee viikonloppuna takasin mulle savosta...
tuntuu moni etenkin savokarjalainen ym saavan näppyjä siitä kun olen kertonut vaihtaneeni muutamaan jenkkirautaan (pakettiautoihin pieni dsl vero) japanilaisen 6dsl:n automaatilla.(esimerkiksi camaropickup tuolla tekniikalla on aika lupsakka peli ja sehän menee valmiisiin paikkoihin kun onhan se kopioitu paremmaksi moparin slanttikutosta ja gm ohc kutosta tarkkaan tutkimalla ja kestää 1,5miljkm avaamatta. )
näiden itämaantietäjien mielestä olisi ollut parempi kun olisi romutettu koko auto särkyneen moottorin takia. omituinen metsäläis-taikauskoajattelu että autossa olisi muka henki

minä ainakin sekoittelen erimaalaisten autojen osia minkä kerkiän noissa puuhakeksinnöissäni. jeepissä mulla oli fiatin 3.5L susimoottorin tilalle laitettu 2.8japsidsl jossa automaatin kopasta sovitettu kytkinkoppa nissanin asetelma mersun kytkinlevy viilattu jeepin lootan boorille ja volkkarin kytkinhaarukka. välilevy oli fiatin kytkinkopan perästä johon olin automaatin osilla keskittäny ensin lootan väliplootuineen suoraan ja kytkinkopan samaan linjaan ja 10kpl 10mm pultit hitsattu pystyyn plootuun. ei ravistanu kytkin. saa nähdä mitä nyt keksii kun jeeppi tulee viikonloppuna takasin mulle savosta...
Tehtaat tekee missä halvimmalla saavat tehtyä.. Rahalla ei oo isänmaata..se tehdään missä halvimmalla saadaan. Kuten nyt Dasiaa marokossa.. Suomestakin monta tehdasta siirretty ulkomaille ja ollaan niin isänmaallista.. Mitä sanoo tehtaasta pois potkittu lapselleen.. Tänä jouluna ei tule lahjoja. Hyvä jos puuroa saadaan..
Tuskin sinunkaan jenkkipeli. Museoidaan..tuolla diiselillä.. Ei sinun sitten kannata Popedaankaan orkkis alustaa laittaa voit laittaa ihan minkä tikapuu rungon tahansa.. Sama mikä on kuhan toimii ja sillä pääsee eteen ja taakse päin.. Volkaankin voi kartaani jarrun laittaa vaikka volvon levystä.... Niin minäkin teen vene rojektissani tai teissani.. Sieltä mistä halvimmallani saan..
Tuskin sinunkaan jenkkipeli. Museoidaan..tuolla diiselillä.. Ei sinun sitten kannata Popedaankaan orkkis alustaa laittaa voit laittaa ihan minkä tikapuu rungon tahansa.. Sama mikä on kuhan toimii ja sillä pääsee eteen ja taakse päin.. Volkaankin voi kartaani jarrun laittaa vaikka volvon levystä.... Niin minäkin teen vene rojektissani tai teissani.. Sieltä mistä halvimmallani saan..
- pavlik morozov
- Viesti:

Korkea biili. Urkki joko polvillaan tai muuten.... Urkki kuitenkin aika pitkä mies.
- pavlik morozov
- Viesti:
tällä kertaa tshaika on pukilla.t tulppu kirjoitti:Korkea biili. Urkki joko polvillaan tai muuten.... Urkki kuitenkin aika pitkä mies.
Auto tunnistettu zsaiga pukilla.