Sivu 7/11
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 28.12.2013 23:27
Kirjoittaja kappa12
Mä en yritä sanoa että mun tekemiset on ainoa totuus, enkä mä yritä pissata kenenkään muroihin, mutta mä myös toivon ettei mun tekemisiä mollattaisi periaatteella turhaa touhua jos se ei sitä oo... Jokaisella on oikeus lueskella mun tekemisistä tai olla lukematta, ihan oman maun ja mielenkiinnon mukaan...
No joo, eiköhän täs nyt oo jauhettu ihan riittävästi koneistusten tarpeellisuudesta...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 29.12.2013 2:42
Kirjoittaja Smoppi
No kahden millin pois höylääminen on joka tapauksessa typerää.

Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 29.12.2013 9:48
Kirjoittaja kappa12
Smoppi kirjoitti:No kahden millin pois höylääminen on joka tapauksessa typerää.
Eikö oikaisu yleensä oo joitain kymppejä, millit menee jo virittelyn puolelle ja sellaiselle on sitten toiset vehkeet...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 29.12.2013 16:56
Kirjoittaja jta
Smoppi kirjoitti:No kahden millin pois höylääminen on joka tapauksessa typerää.
Ihan vain mielenkiinnosta niin missä vaiheessa kappa12 on sanonutkaan että kannesta oltaisiin tuollaisia siivuja pois ottamassa... Oikaisustahan tuossa on kokoajan puhuttu ja siinä ei yleensä oteta kuin sen verran että tulee tasainen puhdas jälki kanteen mikä nyt ei mun mielestä ainakaan ole typerää. Saadaan varmasti suora, tasainen ja puhdas pinta mikä ei varmasti vuoda.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 7.1.2014 7:25
Kirjoittaja kappa12
Kanteen olis nyt venttiilit läpättynä ja ohjurien kumit vaihdettuna... Kylläpä se olikin melkoisesti kussu öljyä palotiloihin tuolta venttiilien varsista...
Tekemisen puuttees hioin ja maalasin ilmanputsarinkotelon kannen, tuo tarra alkaa olla vähä jo huonos mallis, saakohan noita uusia mistään vai pitääkö tuollaisia ruveta teettämään...?
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 5.2.2014 9:26
Kirjoittaja kappa12
Nyt olis viimeinkin kansi valmiina nostettavaksi takaisin paikoilleen, jos vain joskus ehtis senkin tehdä...
Eiköhän tämäkin tästä pikkuhiljaa kun muut kiireet alkaa helpottamaan...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 12.2.2014 6:58
Kirjoittaja kappa12
Pikkuhiljaa...

Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 28.2.2014 6:49
Kirjoittaja kappa12
Pikkuhiljaa reikien peittelyäkin aloitettu... Sitämukaa kun edellisiä tekee niin lisää paikattavaa tulee... Huomaattehan että saumana on oikeaoppista pulun paskaa, mutta pikkuhiljaa alkoi sekin parantumaan kun homma eteni ja osat alkoi sopia paremmin paikoilleen...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 7.3.2014 7:11
Kirjoittaja kappa12
Pikkuhiljaa alkais pysymään tankkikin piilos...
Siirryin sitten pyöränkoteloon, pyöränkoteloshan oli päänkokoinen reikä kotelon ulkoreunalla, keskellä koteloa... Siispä rälläkkä käteen ja puolikas koteloa pois sieltä... Sitten sovittelemaan korjauspelliä paikoilleen, eihän se sinne sopinu ihan tuskattomasti, mutta jotenkin kuitenkin... Samas koitin paikkailla kotelosta paria pienempää reikää, ja samalla meinasin epähuomios polttaa takapenkin...
Löytyi myös lisää reikää, se torni, johon panhard tanko tulee korin pääs kiinni, on kans aika rapia... Yläreunastaan se oli korista siitä pyöränkotelon reunasta puhki, sehän nyt on nätty homma korjata, mutta löytyi sitten toinenkin reikä sieltä takajousen puoleiselta reunalta, elikkä taka-aksila alas ja paikkaamaan... Ei ainakaan tekeminen lopu kesken...

Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 7.3.2014 9:14
Kirjoittaja Smoppi
Johan tuossa olisi sama irroittaa kaikki mikä vain on pulteilla kiinni ja hitsailla kori täysin muista osista irtaallaan tiptopkuntoon. Tulee ainakin kaikki ruosteet siinä näkyville.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 7.3.2014 9:23
Kirjoittaja kappa12
Smoppi kirjoitti:Johan tuossa olisi sama irroittaa kaikki mikä vain on pulteilla kiinni ja hitsailla kori täysin muista osista irtaallaan tiptopkuntoon. Tulee ainakin kaikki ruosteet siinä näkyville.
Se on totta että hyväähän tuosta ei saa kun purkamalla ja puhaltamalla... Mutta pieni pelko persees että talli menee alta kesän/syksyn aikana niin tuo on pakko saada valmiiksi ja pois tuolta... Tehdään sitten tarkempi museoentisöinti aikanaan... Kuitenkin ikää on vasta 25v tuolla autolla niin tuo on vähä väliin putoaja harrasteautona...
Paikkaillaan nyt leimakuntoon ja tehdään sitten aikanaan tarkemmin ja paremmin...
Ja tuo on sitten viimeinen auto mitä mä mätähitsaan ilman korigrilliä... Pitää koota grilli loppuun että saa sitten seuraavan projektin siinä paikkailla...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 7.3.2014 19:59
Kirjoittaja jta
kappa12 kirjoitti:
Samas koitin paikkailla kotelosta paria pienempää reikää, ja samalla meinasin epähuomios polttaa takapenkin...
Sulla kävi parempi tuuri kuin naapurilla. Paloi auto ja lähellä oli ettei menny talokin samalla. Onneksi palokunta melkein vieressä niin tulivat nopeasti. Talo selvisi savuvaurioilla ja lievillä vesivahingoilla.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 8.3.2014 19:24
Kirjoittaja JLaines
Tuo meikäläisen paja missä touhuillaan on siporexiä joten ei luultavasti mene aivan kasaan vaikka hairaasiskin valkian.
Mun työpaikka vaihtaa osotteen kauhavalta tikkakoskelle vuoden loppuun mennes ja mä mukana tietty kans. Annetaan
kappan siis duunata auto niin hyväksi kuin voi ja kannustetaan me muut niin maan perkuleesti
Kellään perse kestä pitää tupaa ja hallia pohojammaalla ja toista keski-suolessa.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 14.3.2014 6:49
Kirjoittaja kappa12
Tinaamista jatkettu, täytyy todeta että sutta ja paskaa syntyy kun insinööri päästetään sekaantumaan työntekoon... Ei tuo jälki oo edes kelvollista, mutta apukuskin puolen takapyöränkotelo olis paikattuna...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Lähetetty: 20.3.2014 6:44
Kirjoittaja kappa12
Hommia taas jatkettu... Apukuskin puolen saumoja koitin vähä siistiä ja laittelin niihin pohjamaalia...
Kuskinpuolella elättelin toiveita että olis vähä edes ehjempää, pyöränkotelo oli ehjempi, sitä ei tarvi kokonaan vaihtaa vaikka mätääkin on... Varapyörän kotelokin näytti paremmalta, hetken tutkimisen ja ruuvimensselillä tökkimisen jälkeen totesin että rälläkkä laulamaan ja kaikki pois... Korjauspellihän ei riittänyt mihinkään, sen sai vähä edestä ja takaa vielä kiinni, sivuihin piti vielä rakennella korjauspaloja... Tuli taas niin hienoa ettei viittiny kuvaa ottaa...
Vielä olis kuskin puolen takapyörän kotelon paikkaaminen, ja pohjan kunnon tutkiminen... Piru kun tuo vappu lähestyy vauhdilla...