VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Tänään saatiin sitten sovittua tavaratoimituksesta. ViatonPiika saa melkoisen paketin varmaankin jossain vaiheessa tarpeellisia osia.
Matkaan lähtee:
-2x puola
-vedenlämpöanturi
-imuilmanlämpöanturi
-ilmamassamittari
-kampiakselin asentoanturi
-tulpanjohdot
SuurKiitos vielä nimimerkille mush
Josko sitä kävisi sitten tällä viikolla katsomassa, mitä noille syttykatkoille tai nylkytykselle voi tehdä. Ja mennään ohjekirjanmukaisessa järjestyksessä niin ei tule huttaa.
Matkaan lähtee:
-2x puola
-vedenlämpöanturi
-imuilmanlämpöanturi
-ilmamassamittari
-kampiakselin asentoanturi
-tulpanjohdot
SuurKiitos vielä nimimerkille mush
Josko sitä kävisi sitten tällä viikolla katsomassa, mitä noille syttykatkoille tai nylkytykselle voi tehdä. Ja mennään ohjekirjanmukaisessa järjestyksessä niin ei tule huttaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Tässä jakajaa ei pysty kääntämään. Se tulee kiinni kahdella ruuvilla ja siinä on vielä kohdistusviivat. Jakajan kansikin kohdistetaan kahden viivan avulla.
Eli kuten korjausoppaassa sanotaan: ADY tyyppisen moottorin sytytystä ei pysty säätämään. Säädön hoitaa moottorinohjausyksikkö erilaisten anturien välittämien tietojen perusteella.
Eli kuten korjausoppaassa sanotaan: ADY tyyppisen moottorin sytytystä ei pysty säätämään. Säädön hoitaa moottorinohjausyksikkö erilaisten anturien välittämien tietojen perusteella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Paperiasia on edennyt ja selvinnyt. IF -vakuutusksen Joensuun konttorissa paperit olivat "menneet" väärään pinoon ja lähteneet Trafiaan johonkin muualle kuin rekisteröitävien autojen tietoihin. Myöskään rekisteröintiä ei oltu muistettu kirjata tietokantoihin konttorissa.
Nyt Trafia oli löytänyt paperit jostin arkistosta, faksannut niistä kopion Joensuuhun, jossa rekisteröinti on tehty asianmukaisesti uudelleen. Trafiassa tiedot ovat nyt oikein eikä auto ole milloinkaan ollutkaan Ajokiellossa.
Tiedot ovat lähteneet Postiin vai mikä tuo nyt nykyään on nimeltään. Siellähän nämä asiakirjat vasta tulostuvat ja ilmoitusosaan saadaan uusi tarkastusnumero. Lienevät paperit sitten minulla tällä viikolla.
Luvattu 7vuorokautta uusien autoasiakirjojen saamisesta muuttui näin reilusti yli 2viikoksi. Parempi myöhään jos nyt sittenkään. Eihän tässä muuta ongelmaa ole kuin se, että en ole päässyt käymään rakkaassa naapurimaassamme. Toivottavasti tämä pelasti minut joltain katastrofilta.
Nyt Trafia oli löytänyt paperit jostin arkistosta, faksannut niistä kopion Joensuuhun, jossa rekisteröinti on tehty asianmukaisesti uudelleen. Trafiassa tiedot ovat nyt oikein eikä auto ole milloinkaan ollutkaan Ajokiellossa.
Tiedot ovat lähteneet Postiin vai mikä tuo nyt nykyään on nimeltään. Siellähän nämä asiakirjat vasta tulostuvat ja ilmoitusosaan saadaan uusi tarkastusnumero. Lienevät paperit sitten minulla tällä viikolla.
Luvattu 7vuorokautta uusien autoasiakirjojen saamisesta muuttui näin reilusti yli 2viikoksi. Parempi myöhään jos nyt sittenkään. Eihän tässä muuta ongelmaa ole kuin se, että en ole päässyt käymään rakkaassa naapurimaassamme. Toivottavasti tämä pelasti minut joltain katastrofilta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
^ Miten voikin yhdellä ihmisellä olla autoilussa noin huono tuuri. Jos ei itse auto vastusta niin sitten kaikki muut autoiluun liittyvät asiat. Koitahan jaksaa
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Melekeen ois parempi jos Pöyhönen rupeis sotkemaan kamelilla. Mahtaa vaan olla usseesti kettinki poikki tai kummi puhki. 

Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Toissatalvenhan poljeskelin. Nytkin mahdollisimman paljon hoidan Joensuun sisäisestä liikenteestä putkikamelilla. Onhan niissäkin ollut vastuksia. Toisesta kummit puhkeilivat juuri toissatalvena siten, että ei paljon huvittanut. Kävelin. Sitten toisesta menivät polkimen kierteet. Kesti aikansa kun sain sen hitsattua kiinni. Sitten taas parit rengasrikot, mutta nyt on pelannut. Toistaiseksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Paperiasiat saatu varmuudella reilaan. Otteet tulossa Joensuuhun. Sotku oli tapahtunut aiemmin kuvaillulla tavalla. Eivät muistaneet vakuutusyhtiössä toista samanlaista tapausta.
Sain hyvät bonukset sählingin johdosta. Ja vieläpä pysyvät. Kotivakuutuksesta ja osakaskosta -20%. Kannattaa muidenkin yrittää saada sekaannuksia aikaan omien vakuutuksiensa kanssa, jos näin hyvin käy.
Tänään tuli paketti postissa. Sisältänee jos jonkinlaista anturia ja muuta moottorin toimintaan vaikuttavaa nappulaa. Täytynee iltasella availla. Joulua voi viettää tässäkin vaiheessa vuotta, vaikka VenäläinenJoulukin on jo ohi.
Sain hyvät bonukset sählingin johdosta. Ja vieläpä pysyvät. Kotivakuutuksesta ja osakaskosta -20%. Kannattaa muidenkin yrittää saada sekaannuksia aikaan omien vakuutuksiensa kanssa, jos näin hyvin käy.
Tänään tuli paketti postissa. Sisältänee jos jonkinlaista anturia ja muuta moottorin toimintaan vaikuttavaa nappulaa. Täytynee iltasella availla. Joulua voi viettää tässäkin vaiheessa vuotta, vaikka VenäläinenJoulukin on jo ohi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Kävin sitten tänään Inksasta hakemassa kierroksen talvikumeja vanteineen vararengastarkoitukseen. Ja voitte heti kertoa miten huonoa kamaa ostin.
Nokian Hakkapeliitta10 185 Made in Finland. En katsonut miltä vuosisadalta ne ovat. Renkaat ovat käytännössä uudet. Ne vain ovat seisoneet varastossa ties sitten alusta asti. Saattaa niillä olla ajettukin. Eipä väliä. Vanteina lähes uuden veroiset VW peltiset alkuperäisvanteet. Hopeamaalilla. Tiedä sitten menikö sijoutus hukkaan, mutta ei noista montaa kymppiä kappaleelta tarvinnut maksaa. Vai sanotaanko mieluummin että jokunen kymppi.
Jätänpä 2Kuusaalle ja 2 vien Joensuuhun. Nämähän ostettiin lähinnä Venäjän rengasrikkojen varalle. Niitä hiekoitussoran kiviä ja jäätyneitä könttejä osaa jo varoa, mutta tuhoja voi silti tulla.
Nokian Hakkapeliitta10 185 Made in Finland. En katsonut miltä vuosisadalta ne ovat. Renkaat ovat käytännössä uudet. Ne vain ovat seisoneet varastossa ties sitten alusta asti. Saattaa niillä olla ajettukin. Eipä väliä. Vanteina lähes uuden veroiset VW peltiset alkuperäisvanteet. Hopeamaalilla. Tiedä sitten menikö sijoutus hukkaan, mutta ei noista montaa kymppiä kappaleelta tarvinnut maksaa. Vai sanotaanko mieluummin että jokunen kymppi.
Jätänpä 2Kuusaalle ja 2 vien Joensuuhun. Nämähän ostettiin lähinnä Venäjän rengasrikkojen varalle. Niitä hiekoitussoran kiviä ja jäätyneitä könttejä osaa jo varoa, mutta tuhoja voi silti tulla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
No en usko että huono sijoitus on. Tietty jos ovat seisseet pitemmän aikaa niin voivat olla jo hivenen kovat ne renkaat. Mutta uskoisin että ainakin vanteet ovat ihan käyttökelpoiset.
Ja ne renkaat jotka itse ostin syksyllä ovat ihan täyttä kuraa lumisilla teillä. Kuivalla asfaltilla ovat ihan elementissään, mutta täyttä sontaa jos tiellä on irto lunta.
Ja ne renkaat jotka itse ostin syksyllä ovat ihan täyttä kuraa lumisilla teillä. Kuivalla asfaltilla ovat ihan elementissään, mutta täyttä sontaa jos tiellä on irto lunta.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Meninpä sitten rengasretken jälkeen Kuusaan Kiltatien Nesteen TI -halliin. Tarkoituksena oli vaihtaa kampiakselin asentotunnistin kokeeksi niiden käyntihäiriöiden tai syttykatkojen takia. Samalla tarkastaisin Akvaarion ja raitisilmasuodattimen.
Ilmanottokaukalon suojamuovien irrottaminen ei onnistunut korjausoppaassa kerrotulla tavalla. Tässä olikin alusnatsa ja sen päällä kiristäjänä pyöreä muovinen ruuvi, jonka kanta on leveä, jotta se peittää kiinnitysaukon. Eihän ne ruuvit niillä muovikierteillä mihinkään liikkuneet. Väkivalloin ne oli nypättävä pois alusnatsoineen. Eivät kuitenkaan hajonneet onneksi. Tuulilasinpyyhkimetkin oli otettava pois, että sai suojamuovit kokonaan pois.
Ja vaikka on kuinka nätisti pidetty ja autotalleissa sekä katoksessa ollut auto niin kamaa on kaukalossa. Muut kuin kasviperäistä ei ollut kuin kaksi mutteria. Mutta eliperäistä siis on. Vasemmassa takakulmassa oli jonkinmoinen komposti. Eli siellä on vesi lillunut. Vedenpoistoaukko ei ollut kokonaan sentään tukossa, kuten joskus Ladojen akvaariossa, joissa on multaa ihan kukkaruukullinen. Oikealla puolella, jossa näissä on ilman sisäänmeno ja raitisilmasuodin, oli paljon lehtiä ja muuta mössöä. Siellä ei kuitenkaan ollut kompostia, vaan kaikki kama oli kuivaa. Raitisilmasuodattimessa ei ollut kovinkaan paljon kamaa, mutta olihan sitä tarpeeksi. Raitisilmasuodatinasetelman ympäristö se sijaan oli aivan täynnä. Myös moottorinohjausyksikön ympärystä oli aivan täynnä. Ensin kaivelin kaikki mahdolliset röskat pois ja annoin kaukalossa olevan kaman sulaa. Raitisilmasuodattimen heittelin nurkkaan.
Sittenpä ihmettelemään jakopäätä. Jakopään suojakoppa on 2klipsillä kiinni, mutta sitä ei suuraan saa irti. Muutamaa letkua on vähän taivutettava, mutta ilmanimukanavaan menvä huohotinputki on irrotettava ja venttiilikopassa oleva huohotin liittymä siirrettävä sivuun sen kiinnityskopan poistamisen jälkeen.
Olin lueskellut ohjekirjasta kaikkea mahdollista mitä nyt oli jaksanut. Silti en jostain syytä löytänyt kampiakselin asentotunnistimen sijaintia mistään kuvasta tai kuvauksesta. Enkä sitä ole löytänyt vieläkään. Yläkautta ei ollut mitään mahdollisuutta päästä käsiksi anturiin eikä sitä kunnolla voinut nähdä.
Kiltatien Nesteen TI -halli on jo pitkään ollut pelkässä pesukäytössä. Nosturit olivat paikallaan vielä vuosi sitten, mutteivät tainneet olla enää käytössä. Nyt halli on remontoitu. Se on hieno, lämmin ja siisti, mutta nostureista ei ole tietoakaan. Halli on vain pesuja varten. Edes paineilmaa ei ole. Siispä kampparitunnistimeen ei nyt sitten päässyt käsiksi.
Laittelin leluja takaisin kiinni. Pesin kyllä akvaarion täysin puhtaaksi ja puhdistin raitisilmasuodattimen niin hyvin kuin mahdollista. Jäi vain mietityttämään että en kai vain laittanut raitisilmasuodatin asetelmaa väärin päin. Ainakaan se ei kunnolla mennyt paikalleen. Toinen muovikiinnike vielä tietysti katkesi. Täytyy katsoa josko se pitää vielä tarkastaa. En usko että se suodatin pääsee siitä menemään esim. puhallinta häiritsemään.
Huohotinputkea kiinnittäessäni kaasuläppärunkoon menevä ilmaputki irtosi rungosta. HÄH! kiinnitys on erittäin tiukka. Takaisin tuota putkea ei saanut suoraan millään. Jousipantaa puristamalla, sain putken kunnolla paikalleen ja panta kiristi sen tiukasti kiinni eikä tuntunut että se voisi siitä millään väännöllä lähteä irti. Lieko ollut huonosti paikoillaan. Tässähän voi olla syy käyntihäiriöihin. Ilmahan on ohittanut ainakin 2anturia, jos se tuosta on päässyt hörimään.
Jakokoppakin meni sitten helposti takaisin, vaikka epäilin sitä kun pois otto oli ollut niin hankalaa. Akvaarion suojamuovien kanssa meni vähän ihmetellessä, eivätkä kiinnikenatsat enää tuntuneet menevän niin tiukasti kuin olivat olleet. Täytyy katsoa toisen kerran uudelleen. Kyllä ne muovit siinä pysyvät.
Sitä minä ihmettelen, että ViatonPiika ei ilmaise ongelmistaan millään Check Engine tai Moottorin läpi lyövällä salama -kuvalla. En löydä mistään moista vikavaloa eikä se hehku kun virrat laitetaan päälle. Ei siitä kyllä puhuta missään ohjekirjassakaan mitään. Ihmettelen tätä suuresti.
Sittenpä huuhdottiin hieman ovilistojen, takaluukun saumojen ja puskurien välien kökköjä pois. Siellähän sitä kaikkea muhii, vaikka olisi muuten pestyn näköistä pintaa. Mitä lie mennyt puuhastellessa, mutta suurin ihmetys tuli kassassa. Rouva sanoi että olit vähän yli puoli tuntia, joten pannaan se puoli tuntia. 6,60e!!!
Lähemmä 2 tuntia se räpellys oli kuin 1tunti.
Huomenna sitten kohti Joensuuta. Nähdäänpä se ainakin, että vaikuttiko tuo ilmaputken parempi kiinnitys pätkimiseen. Tulpat ja tulpanjohdot olivat sen verran hyväkuntoisen näköiset, etten niitä sitten enempää räpeltänyt. Täytyy strobottaa ne johdot sitten Joensuussa. Virranjakajallekaan en viitsinyt sitten edes tehdä vilkaisua. Parempi tehdä nuo sitten jos on tarvetta mennä nosturille Joensuussa.
Ilmanottokaukalon suojamuovien irrottaminen ei onnistunut korjausoppaassa kerrotulla tavalla. Tässä olikin alusnatsa ja sen päällä kiristäjänä pyöreä muovinen ruuvi, jonka kanta on leveä, jotta se peittää kiinnitysaukon. Eihän ne ruuvit niillä muovikierteillä mihinkään liikkuneet. Väkivalloin ne oli nypättävä pois alusnatsoineen. Eivät kuitenkaan hajonneet onneksi. Tuulilasinpyyhkimetkin oli otettava pois, että sai suojamuovit kokonaan pois.
Ja vaikka on kuinka nätisti pidetty ja autotalleissa sekä katoksessa ollut auto niin kamaa on kaukalossa. Muut kuin kasviperäistä ei ollut kuin kaksi mutteria. Mutta eliperäistä siis on. Vasemmassa takakulmassa oli jonkinmoinen komposti. Eli siellä on vesi lillunut. Vedenpoistoaukko ei ollut kokonaan sentään tukossa, kuten joskus Ladojen akvaariossa, joissa on multaa ihan kukkaruukullinen. Oikealla puolella, jossa näissä on ilman sisäänmeno ja raitisilmasuodin, oli paljon lehtiä ja muuta mössöä. Siellä ei kuitenkaan ollut kompostia, vaan kaikki kama oli kuivaa. Raitisilmasuodattimessa ei ollut kovinkaan paljon kamaa, mutta olihan sitä tarpeeksi. Raitisilmasuodatinasetelman ympäristö se sijaan oli aivan täynnä. Myös moottorinohjausyksikön ympärystä oli aivan täynnä. Ensin kaivelin kaikki mahdolliset röskat pois ja annoin kaukalossa olevan kaman sulaa. Raitisilmasuodattimen heittelin nurkkaan.
Sittenpä ihmettelemään jakopäätä. Jakopään suojakoppa on 2klipsillä kiinni, mutta sitä ei suuraan saa irti. Muutamaa letkua on vähän taivutettava, mutta ilmanimukanavaan menvä huohotinputki on irrotettava ja venttiilikopassa oleva huohotin liittymä siirrettävä sivuun sen kiinnityskopan poistamisen jälkeen.
Olin lueskellut ohjekirjasta kaikkea mahdollista mitä nyt oli jaksanut. Silti en jostain syytä löytänyt kampiakselin asentotunnistimen sijaintia mistään kuvasta tai kuvauksesta. Enkä sitä ole löytänyt vieläkään. Yläkautta ei ollut mitään mahdollisuutta päästä käsiksi anturiin eikä sitä kunnolla voinut nähdä.
Kiltatien Nesteen TI -halli on jo pitkään ollut pelkässä pesukäytössä. Nosturit olivat paikallaan vielä vuosi sitten, mutteivät tainneet olla enää käytössä. Nyt halli on remontoitu. Se on hieno, lämmin ja siisti, mutta nostureista ei ole tietoakaan. Halli on vain pesuja varten. Edes paineilmaa ei ole. Siispä kampparitunnistimeen ei nyt sitten päässyt käsiksi.
Laittelin leluja takaisin kiinni. Pesin kyllä akvaarion täysin puhtaaksi ja puhdistin raitisilmasuodattimen niin hyvin kuin mahdollista. Jäi vain mietityttämään että en kai vain laittanut raitisilmasuodatin asetelmaa väärin päin. Ainakaan se ei kunnolla mennyt paikalleen. Toinen muovikiinnike vielä tietysti katkesi. Täytyy katsoa josko se pitää vielä tarkastaa. En usko että se suodatin pääsee siitä menemään esim. puhallinta häiritsemään.
Huohotinputkea kiinnittäessäni kaasuläppärunkoon menevä ilmaputki irtosi rungosta. HÄH! kiinnitys on erittäin tiukka. Takaisin tuota putkea ei saanut suoraan millään. Jousipantaa puristamalla, sain putken kunnolla paikalleen ja panta kiristi sen tiukasti kiinni eikä tuntunut että se voisi siitä millään väännöllä lähteä irti. Lieko ollut huonosti paikoillaan. Tässähän voi olla syy käyntihäiriöihin. Ilmahan on ohittanut ainakin 2anturia, jos se tuosta on päässyt hörimään.
Jakokoppakin meni sitten helposti takaisin, vaikka epäilin sitä kun pois otto oli ollut niin hankalaa. Akvaarion suojamuovien kanssa meni vähän ihmetellessä, eivätkä kiinnikenatsat enää tuntuneet menevän niin tiukasti kuin olivat olleet. Täytyy katsoa toisen kerran uudelleen. Kyllä ne muovit siinä pysyvät.
Sitä minä ihmettelen, että ViatonPiika ei ilmaise ongelmistaan millään Check Engine tai Moottorin läpi lyövällä salama -kuvalla. En löydä mistään moista vikavaloa eikä se hehku kun virrat laitetaan päälle. Ei siitä kyllä puhuta missään ohjekirjassakaan mitään. Ihmettelen tätä suuresti.
Sittenpä huuhdottiin hieman ovilistojen, takaluukun saumojen ja puskurien välien kökköjä pois. Siellähän sitä kaikkea muhii, vaikka olisi muuten pestyn näköistä pintaa. Mitä lie mennyt puuhastellessa, mutta suurin ihmetys tuli kassassa. Rouva sanoi että olit vähän yli puoli tuntia, joten pannaan se puoli tuntia. 6,60e!!!

Huomenna sitten kohti Joensuuta. Nähdäänpä se ainakin, että vaikuttiko tuo ilmaputken parempi kiinnitys pätkimiseen. Tulpat ja tulpanjohdot olivat sen verran hyväkuntoisen näköiset, etten niitä sitten enempää räpeltänyt. Täytyy strobottaa ne johdot sitten Joensuussa. Virranjakajallekaan en viitsinyt sitten edes tehdä vilkaisua. Parempi tehdä nuo sitten jos on tarvetta mennä nosturille Joensuussa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Ihmettelen miten ruostumaton teräsnasta muuttuu liukkaaksi jäisellä pnnalla ikääntyessäänLattarauta kirjoitti:Hakkapeliitta 10 on jostain viime vuosituhannelta? En kyllä sellasia menisi missään tapauksessa ostamaan arkiajoon, lienevät hirveät koppurat, paskat ajaa ja liukkaat vaikka kaikki nastat olisivatkin tallella(?)PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kävin sitten tänään Inksasta hakemassa kierroksen talvikumeja vanteineen vararengastarkoitukseen. Ja voitte heti kertoa miten huonoa kamaa ostin.
Nokian Hakkapeliitta10 185 Made in Finland. En katsonut miltä vuosisadalta ne ovat.
Tietty jos vanteiden mukana tulivat...


Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Eihän Jaska se nasta liukkaammaksi muutu, mutta kumiseos taitaa koppuroitua.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Pitänee lämmittää gummeja vaikka nuotiossa. Vai olisiko parempi suorittaa Burn Out, kuten kovia pitoja vaativissa lajeissa? Tohokin kai tulisi kysymykseen hätätapauksissa.
Mutta tosiaan vararenkaiksi ja tuohon hintaan niin eiköhän nuo ole ihan hyvät nakit.
Mutta tosiaan vararenkaiksi ja tuohon hintaan niin eiköhän nuo ole ihan hyvät nakit.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
On todella ikävässä kolossa moottorinkannakkeen (ainakin Passatissa siinä) ja öljyfiltterin takana. Melkeinpä molemmat pitää irrotella että sen helposti vaihtaa. Juuri ja juuri sen pystyy yläkautta näkemään.PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Silti en jostain syytä löytänyt kampiakselin asentotunnistimen sijaintia mistään kuvasta tai kuvauksesta. Enkä sitä ole löytänyt vieläkään. Yläkautta ei ollut mitään mahdollisuutta päästä käsiksi anturiin eikä sitä kunnolla voinut nähdä.
Ei taida olla niin sivistynyt tuo ruisku vielä. Passattikin sammui useita kertoja kesken ajon, eikä startannut uudelleen kuin pitkien sahausten jälkeen. Silti vikamuisti oli täysin puhdas, ei mitään koodeja.PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Sitä minä ihmettelen, että ViatonPiika ei ilmaise ongelmistaan millään Check Engine tai Moottorin läpi lyövällä salama -kuvalla. En löydä mistään moista vikavaloa eikä se hehku kun virrat laitetaan päälle. Ei siitä kyllä puhuta missään ohjekirjassakaan mitään. Ihmettelen tätä suuresti.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Jos nyt ihan vain ajelet niillä. Kyllä ne pehmenevät siinä sen verran että alkaa pitoa löytyä. Mutta jos ne vararenkaiksi on hankittu, niin tuskinpa kannattaa sitten alkaa ressailemaan.