Sivu 7/10

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 13.2.2011 22:40
Kirjoittaja 1500i
Tosiaan mitä ne siellä asti eestävät missä vakio paikat on?? Omassanikin kuten näkemäni perusteella muissakin läppät on pantu siihen lokariin kiinni.
Kerkkesit vastata jo.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 13.2.2011 22:57
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Alkuperäiset läpät ja niiden paikka on Venäjän oloja varten eli turvaamassa takaa tulevaa kiviryöpyiltä.

Samaran heikoin kohta on takapuskurin sisällä pyörien takana. Sieltä ovat puhki lähes kaikki vanhemmat Samarat, jos kuraläppiä ei ole asennettu pyöräkoteloiden takareunaan. Tutkikaapa. Sinne kun sorkkiin niin sieltä ropisee alas sellaiset määrät kaikkea mössöä että harvempi uskoo.

Orkkisläpät ovat tosin liian kapeat ja liian pitkät siihen pyörän taakse asennettuina. Pituudesta ei ole mitään hyötyä tuon puskurin sisuksen pitämiseksi puhtaana. Ja ne taittuvat varmasti sitä rengasta vasten kun joskus peruuttaa vaikka lumipöppöröön. Samahan se on TakaPotkuissa.

Itse laitoin tuohon kohtaan TakaPotkun läpät. Myös Kalinan etukuraläpät ovat todella hyvät tuohon paikkaan.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 14.2.2011 8:09
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Totta Pöyhöin puhuu, multa hitsattiin juuri se vasen takakulma kun oli ruostunut reilulta alueelta tavaratilaan asti.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 14.2.2011 8:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Näitä ruostumakohtia kannattaa vilkuilla silloin tällöin. Näihin pääsee helposti käsiksi takaluukun kautta. Sen takakulmista voi vilkuilla ruosteen etenemistä.

Puskurin sisus kannattaa kopistella välillä tyhjäksi, jos sitä ei halua huuhtoa vedellä. Kepillä tai muulla muovilla kolistellaan puskuria sivusta, kulmasta ja takaa. Ja jos tätä ei ole tehnyt, niin varmasti ropisee kamaa enämpivähempi. Yleensä enämpi.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 14.2.2011 9:35
Kirjoittaja 1500i
Eipä ole tullut kopisteltua mitänyt tuossa kerran, kun lumisella tiellä ajoin niin koko perä oli lumen/jään peitossa. Sillon kopistelin josko siellä puskurin takanakin kovinkin paljon on muttei siellä minusta niin paljoa lunta tullut että kannattaisi ottaa tavaksi.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 14.2.2011 10:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Lumi, jää ja suolasohjo ei tule sieltä aivan helposti pois. Kesälläkin sinne kertyy vaikka mitä vaikkei uskoisi. Varsinkin jos niitä kuraläppiä ei ole siinä pyöräkotelon takaosassa. Kokemukseni perustuu sekä Sedaniin että HässiPäkkiin.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 17.2.2011 21:16
Kirjoittaja mikko853
Otimpa tänään lämpömittarin Samaran kyytiin kun tuo kabiinin kylmyys ihmetyttää edelleen.

Työmatka on Kotka - Kouvola, 2km 50km/h, 52km moottoritietä, 2km 50km/h.

Kouvolasta lähtiessä pakkasta 25 astetta. Lämpö täysillä, puhallus täysillä, suunnattuna jalkatilaan ja tuulilasille, lämpömittari apparin penkillä. 5km ajon jälkeen moottori oli saavuttanut täyden lämmön. Maski on tukittu ja puskurin reiät on tukittu.

Kotipihassa katsoin lämpömittaria, +4c! Kotkan päässä pakkastakaan ei ollut kuin 22 astetta.

Ilmankos tuo siis on viileältä tuntunut :?

Niin ja kaikki ilmaräppänät ja kaukalot on puhdistettu lehdistä ym. ja puhaltimen ilmanpaine on hyvä. Puhallin myös puhaltaa mielestäni lämmintä hyvin, näillä säädöillä jalat tarkenevat kyllä hyvin, muualla on vain kylmä..

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 17.2.2011 22:07
Kirjoittaja 1500i
Tuo kuulostaa jo aika huonolta jos ei tuon enempää lämpeä tuolla matkaa :shock: Vaikka vanhallehan nämä ei vedä vertoja, mutta ei omanikaan sentään tuollainen jääkaappi ole vaikka kylmänä sitä pidänkin :lol:
Eikä toinna alkaa selostamaan mistään kanavan tai kennon putsauksesta :evil:

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 17.2.2011 22:40
Kirjoittaja mikko853
Pitänee uusia oviaukkojen ja paksin tiivisteet, kun tuo kuitenkin lämmintä ihan kunnolla puhaltaa niin jostainhan tuon lämmön täytyy mennä harakoille kun ei koppi lämpene. :?

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 17.2.2011 22:43
Kirjoittaja 1500i
Paljonko sillä on ajettu? Onhan tuo tuoreempi, kun omani enkä ole kyllä pistänyt siinä tiivisteiden painumista/kuoleutumista merkille.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 17.2.2011 22:54
Kirjoittaja mikko853
1500i kirjoitti:Paljonko sillä on ajettu? Onhan tuo tuoreempi, kun omani enkä ole kyllä pistänyt siinä tiivisteiden painumista/kuoleutumista merkille.
73tkm pyörähti juuri mittariin. Jäähdytysnesteet voisi myös vaihtaa, nykyiset nesteet taitaa olla aika väkevät.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 18.2.2011 9:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Näistä GM -matalakojelautaisen ja Bosch -korkeakojelautaisen lämpimyyseroistahan on täällä kirjoitettu miljoona palstamillimetriä.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 18.2.2011 9:13
Kirjoittaja Jouska
mikko853 kirjoitti:Otimpa tänään lämpömittarin Samaran kyytiin kun tuo kabiinin kylmyys ihmetyttää edelleen.

Työmatka on Kotka - Kouvola, 2km 50km/h, 52km moottoritietä, 2km 50km/h.

Kouvolasta lähtiessä pakkasta 25 astetta. Lämpö täysillä, puhallus täysillä, suunnattuna jalkatilaan ja tuulilasille, lämpömittari apparin penkillä. 5km ajon jälkeen moottori oli saavuttanut täyden lämmön. Maski on tukittu ja puskurin reiät on tukittu.

Kotipihassa katsoin lämpömittaria, +4c! Kotkan päässä pakkastakaan ei ollut kuin 22 astetta.

Ilmankos tuo siis on viileältä tuntunut :?

Niin ja kaikki ilmaräppänät ja kaukalot on puhdistettu lehdistä ym. ja puhaltimen ilmanpaine on hyvä. Puhallin myös puhaltaa mielestäni lämmintä hyvin, näillä säädöillä jalat tarkenevat kyllä hyvin, muualla on vain kylmä..
Moi,

Ulkona noin -23 astetta, mulla GM versio lämpiää kaupunkiajossa (vain 40-50 km/h) 7 km työmatkalla jo ihan kunnolla. Uusin pari viikkoa sitten oven tiivisteet ja kyllähän ne paremmin ottavat vastaan ja tiivistävät kuin vanhat, mutta eivät taida ratkaista lämpenemisongelmaa.

En ole käyttänyt jäähdyttimen edessä mitään pahvia tai vastaavaa, mutta viikonloppuna taidan laittaa.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 18.2.2011 9:38
Kirjoittaja Pavlovits
Painelepa ovien tiivisteet niin että se korin huullos on tiukasti tiivisteen uran pohjassa. Minulla molemmissa Samaroissa jäi alareunaan noin viiden sentin tyhjä kohta, eli tiivisteet olivat kutistuneet. Tuohon tyhjään kohtaan kun laittoi vastaavan pätkän metritavaraa, niin tiivisteet pysyivät paikoillaan.
Ennen tuota operaatiota neliovisen takaovesta pystyi melkein tyrkäämään pikkusormen oven raosta.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 18.2.2011 18:42
Kirjoittaja 1500i
Katsoin mitä itselläni sisälämpötilamittari näytti ja parinkympin pintaan se näkyi olevan. Tosin ajo sisälti myös kaupunki pyörimistä, mutta lämpö pysyi kyllä matkaajon ajankin ihan mukavissa lukemissa 8)