Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Vanja-enon kuvauksesta tuli mieleen Samaran bensiinimittarin varoitusvalo. :lol:
Itsellä alkaa palaa heti, kun pinta menee jonkin verran alle maksimin. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10462
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mersussa vilkkuu valo = ominaisuus.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Eihän tuo nyt ihan järkevää ole että kun öljyä on juuri maksimimerkkiin asti että valo palaa!!! Mutta palakoon nyt kevääseen asti, tai ainakin niin kauan kun pakkaset hellittää että pääsee tutkimaan asiaa. Ja ihan tasaisella maantielläkin tuo saattaa syttyä hetkeksi, ei vaadi mitään mutkaa tai kiihdytystä. Kuulunee samaan kategoriaan tuon vilkun häiriön kanssa (jota ei enää ole ilmennyt).
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

pressa kirjoitti:Mersussa vilkkuu valo = ominaisuus.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
...jos vilkut toimii niin ei kait se missään merkissä ole vika?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

pressa kirjoitti:Mersussa vilkkuu valo = ominaisuus.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
Mulla on ollut molempia, että Mersuja ja Ladoja. Kummassakaan merkissä ei ole ollut mitään vikoja, vain ominaisuuksia. 8)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Eilen töissä sisällä tarkastin jäähdytysnesteen määrän kylmänä, sentin verran oli laskenut pinta. Lisäilin noin pari desiä. Moottorin pohjapellillä ei ollut nyt enää lammikkoa eli suurin vuoto oli siinä letkun yläpäässä jonka klemmaria kiristin. Pitäisi muistaa ottaa töihin mukaan lyhyt ruuvimeisseli jolla varmaan tuon alapään klemmarinkin saisi kiristettyä.

Kotiin tullessa oli joku viitisentoista astetta pakkasta. Kiihdytin reippaanlaisesti risteyksestä liikenteen sekaan, melkoisen miehekäs savupilvi pöllähti kun kone oli mittarin mukaan 60-asteinen! Parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen toistin saman, ei ollenkaan niin paljon savua tullut.

Öljymäärän merkkivalo elää omaa elämäänsä, syttyy pariksi sekunniksi, sammuu joksikin aikaa, syttyy ja palaa kymmenen sekuntia, sammuu, syttyy minuutiksi, sammuu, syttyy sekunniksi... Ainakin pimeällä alkaa ottamaan pattiin. Pitäisi kai korjata... (eli kytkeä koko härpäke pois)
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Aamusta neljän aikaan näkyi olevan 28,4 digitaalimittarissa pakkasta, vielä yhdeksän aikaan oli noin 25 kun laitoin lohkolämmittimen johdon paikoilleen. Kahden ja puolen tunnin päästä käynnistämään. Hehkutuksessa kuuluu kova ininä/sirinä jota olen ennenkin ihmetellyt, mitä kylmempi niin sen kovempi ääni. Mistä lie kuuluu? Starttaus ja lähti heti käymään mutta virtalukkopa ei palautunut vaan se piti käsin kääntää takaisin, taisi sekunnin verran startti pyöriä mukana. Vähiä lumia putsatessa ja autoa lämmittäessä huomio kiinnittyi siihen ettei lämmitettynä savuta käytännössä lainkaan. Muutaman minuutin käytyään lähdin liikkeelle, ei mitään outoa ennen kuin mittariin tuli 70 km/h jolloin se alkoi ääntelemään, hetken ihmettelin että mikä ihmeen ääni. Lakkasi kun hiljensi 60 km/h ja alkoi taas kun kiihdytti. Pari kilometriä mittari ropisi kunnes hiljeni. Lämmityslaitteen puhallinhan tässä myös kitisee ja kolisee pienillä puhallusnopeuksilla, välillä enemmän, välillä vähemmän. Täytynee ensi talveksi investoida uuteen puhaltimen moottoriin, ei taida Viipurista kympillä saada?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Jusu »

AI kirjoitti:mittariin tuli 70 km/h jolloin se alkoi ääntelemään, hetken ihmettelin että mikä ihmeen ääni.
Mulla soi tänä aamuna jo viijessäkympissä melekonen sinfonia... :shock:
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Nythän pahan vian lykkäsi. Otin pysäköintikiekon hanskalokerosta ja laitoin kannen kiinni mutta eipäs mennytkään. Oli ruuvi irronnut. 20 sentin kolikolla käänsin ruuvin takaisin paikoilleen. Tästä muistuikin mieleeni että en ole muistanut haukkua hanskalokeroa joka on aivan surkean pieni!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
kauhanen100

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja kauhanen100 »

latuskapower kirjoitti:itellä ollu muutamia mersuja ja oon kyl sitä mieltä et 124 kestää viimeks oli yli miljoona ajettu 300d ja kävi ihan hienosti ja liikkukin hyvin eli kyl tollanen paljon varmempi käyttöauto on ku nää uudet saksanihmeet. onnea hankinnalle :)
moro joo, mulla tuli juuri 900000km täytee ja hyvin mesu sysää.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Rupesi työreissussa vilkuttelemaan jäähdytysnesteen merkkivaloa. Oli taso vajunut juuri anturin korkeudelle eli puolisen litraa nestettä piti lisätä. Ominaisuus, ei vika siis. Ehkä sen lyhyen ruuvarin muistaa joskus töihin mukaan ottaa että saa sen alavesiletkun alimman klemmarin kiristettyä. Ja öljymäärän merkkivalohan elää omaa elämäänsä koko ajan, vilkut sentään ovat oikein toimineet ettei hätävilkut päällä tarvitse kääntyillä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Tänään heinänhakureissulla pyörähti 5000 km mittariin omaa ajoa. Ihan liian vähänhän näitä dieselille kertyy mutta kun ei oikein enempää kerkiä ajamaan. Ilmeisesti kaupassa ei kovin pahasti huijattu kun noinkin pitkän matkan pahemmin porsimatta on kulkenut, ei kai oikein mikään neljännesvuosisadan ikäinen auto täysin viaton ole? Seuraavat ajot taitaa jäädä perjantaihin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

AI kirjoitti:Tänään heinänhakureissulla pyörähti 5000 km mittariin omaa ajoa. Ihan liian vähänhän näitä dieselille kertyy mutta kun ei oikein enempää kerkiä ajamaan.
Homma tasaantuu kun dieseliltä poistuu käyttövoimavero, niin tuon kokoisella autolla on mukavaa ajella kun kulutus on matka-ajossa alle 6 litran ja sekalisessa ajossakin siinä 7-7,5 ltr:n hujakoilla. Kun käyttövoimavero poistuu niin meilläkin vaihtuu toinennkin käyttöauto diisseliin...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Eihän käyttövoimavero poistumassa ole vaan pienenemässä ja dieselin hintaan tulossa samalla kymmenen sentin korotus. Vähillä ajoilla hyvä mutta paljon ajavat taitaa kovasti tykätä ja varsinkin pakukuskit joilla vero ei laske mutta löpön hinta nousee.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

**tut jostain yksityisestä pakukuskista, mutta mitenkäs raskasliikenne ym., kun hinta nousee kallistuuko kuljetus ym. hinnat luonnollisesti entisestään? :roll: :evil:
Itse ajan ainakin bensa vehkeellä tällä hetkellä ja varmaan tulevaisuudessakin, kun eihän näistä tämän maan vero ja polttoaineen hinta kuuhauksista tiedä mitä ne enää vuoden päästä on eli onko se auto enää sillon kannattava pitää samoille ajuille :?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Vastaa Viestiin