Itsellä alkaa palaa heti, kun pinta menee jonkin verran alle maksimin.
Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Vanja-enon kuvauksesta tuli mieleen Samaran bensiinimittarin varoitusvalo. 
Itsellä alkaa palaa heti, kun pinta menee jonkin verran alle maksimin.
Itsellä alkaa palaa heti, kun pinta menee jonkin verran alle maksimin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Mersussa vilkkuu valo = ominaisuus.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Eihän tuo nyt ihan järkevää ole että kun öljyä on juuri maksimimerkkiin asti että valo palaa!!! Mutta palakoon nyt kevääseen asti, tai ainakin niin kauan kun pakkaset hellittää että pääsee tutkimaan asiaa. Ja ihan tasaisella maantielläkin tuo saattaa syttyä hetkeksi, ei vaadi mitään mutkaa tai kiihdytystä. Kuulunee samaan kategoriaan tuon vilkun häiriön kanssa (jota ei enää ole ilmennyt).
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
...jos vilkut toimii niin ei kait se missään merkissä ole vika?pressa kirjoitti:Mersussa vilkkuu valo = ominaisuus.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Mulla on ollut molempia, että Mersuja ja Ladoja. Kummassakaan merkissä ei ole ollut mitään vikoja, vain ominaisuuksia.pressa kirjoitti:Mersussa vilkkuu valo = ominaisuus.
Ladassa vilkkuu valo = vika.
No se on ihan miten asian haluaa ilmaista. Ladoissa ja muissakin autoissa on paljon ominaisuuksia mitkä ei merkin kannattajat haluaa tulkita vioiksi.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Eilen töissä sisällä tarkastin jäähdytysnesteen määrän kylmänä, sentin verran oli laskenut pinta. Lisäilin noin pari desiä. Moottorin pohjapellillä ei ollut nyt enää lammikkoa eli suurin vuoto oli siinä letkun yläpäässä jonka klemmaria kiristin. Pitäisi muistaa ottaa töihin mukaan lyhyt ruuvimeisseli jolla varmaan tuon alapään klemmarinkin saisi kiristettyä.
Kotiin tullessa oli joku viitisentoista astetta pakkasta. Kiihdytin reippaanlaisesti risteyksestä liikenteen sekaan, melkoisen miehekäs savupilvi pöllähti kun kone oli mittarin mukaan 60-asteinen! Parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen toistin saman, ei ollenkaan niin paljon savua tullut.
Öljymäärän merkkivalo elää omaa elämäänsä, syttyy pariksi sekunniksi, sammuu joksikin aikaa, syttyy ja palaa kymmenen sekuntia, sammuu, syttyy minuutiksi, sammuu, syttyy sekunniksi... Ainakin pimeällä alkaa ottamaan pattiin. Pitäisi kai korjata... (eli kytkeä koko härpäke pois)
Kotiin tullessa oli joku viitisentoista astetta pakkasta. Kiihdytin reippaanlaisesti risteyksestä liikenteen sekaan, melkoisen miehekäs savupilvi pöllähti kun kone oli mittarin mukaan 60-asteinen! Parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen toistin saman, ei ollenkaan niin paljon savua tullut.
Öljymäärän merkkivalo elää omaa elämäänsä, syttyy pariksi sekunniksi, sammuu joksikin aikaa, syttyy ja palaa kymmenen sekuntia, sammuu, syttyy minuutiksi, sammuu, syttyy sekunniksi... Ainakin pimeällä alkaa ottamaan pattiin. Pitäisi kai korjata... (eli kytkeä koko härpäke pois)
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Aamusta neljän aikaan näkyi olevan 28,4 digitaalimittarissa pakkasta, vielä yhdeksän aikaan oli noin 25 kun laitoin lohkolämmittimen johdon paikoilleen. Kahden ja puolen tunnin päästä käynnistämään. Hehkutuksessa kuuluu kova ininä/sirinä jota olen ennenkin ihmetellyt, mitä kylmempi niin sen kovempi ääni. Mistä lie kuuluu? Starttaus ja lähti heti käymään mutta virtalukkopa ei palautunut vaan se piti käsin kääntää takaisin, taisi sekunnin verran startti pyöriä mukana. Vähiä lumia putsatessa ja autoa lämmittäessä huomio kiinnittyi siihen ettei lämmitettynä savuta käytännössä lainkaan. Muutaman minuutin käytyään lähdin liikkeelle, ei mitään outoa ennen kuin mittariin tuli 70 km/h jolloin se alkoi ääntelemään, hetken ihmettelin että mikä ihmeen ääni. Lakkasi kun hiljensi 60 km/h ja alkoi taas kun kiihdytti. Pari kilometriä mittari ropisi kunnes hiljeni. Lämmityslaitteen puhallinhan tässä myös kitisee ja kolisee pienillä puhallusnopeuksilla, välillä enemmän, välillä vähemmän. Täytynee ensi talveksi investoida uuteen puhaltimen moottoriin, ei taida Viipurista kympillä saada?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Mulla soi tänä aamuna jo viijessäkympissä melekonen sinfonia...AI kirjoitti:mittariin tuli 70 km/h jolloin se alkoi ääntelemään, hetken ihmettelin että mikä ihmeen ääni.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Nythän pahan vian lykkäsi. Otin pysäköintikiekon hanskalokerosta ja laitoin kannen kiinni mutta eipäs mennytkään. Oli ruuvi irronnut. 20 sentin kolikolla käänsin ruuvin takaisin paikoilleen. Tästä muistuikin mieleeni että en ole muistanut haukkua hanskalokeroa joka on aivan surkean pieni!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
-
kauhanen100
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
moro joo, mulla tuli juuri 900000km täytee ja hyvin mesu sysää.latuskapower kirjoitti:itellä ollu muutamia mersuja ja oon kyl sitä mieltä et 124 kestää viimeks oli yli miljoona ajettu 300d ja kävi ihan hienosti ja liikkukin hyvin eli kyl tollanen paljon varmempi käyttöauto on ku nää uudet saksanihmeet. onnea hankinnalle
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Rupesi työreissussa vilkuttelemaan jäähdytysnesteen merkkivaloa. Oli taso vajunut juuri anturin korkeudelle eli puolisen litraa nestettä piti lisätä. Ominaisuus, ei vika siis. Ehkä sen lyhyen ruuvarin muistaa joskus töihin mukaan ottaa että saa sen alavesiletkun alimman klemmarin kiristettyä. Ja öljymäärän merkkivalohan elää omaa elämäänsä koko ajan, vilkut sentään ovat oikein toimineet ettei hätävilkut päällä tarvitse kääntyillä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Tänään heinänhakureissulla pyörähti 5000 km mittariin omaa ajoa. Ihan liian vähänhän näitä dieselille kertyy mutta kun ei oikein enempää kerkiä ajamaan. Ilmeisesti kaupassa ei kovin pahasti huijattu kun noinkin pitkän matkan pahemmin porsimatta on kulkenut, ei kai oikein mikään neljännesvuosisadan ikäinen auto täysin viaton ole? Seuraavat ajot taitaa jäädä perjantaihin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Homma tasaantuu kun dieseliltä poistuu käyttövoimavero, niin tuon kokoisella autolla on mukavaa ajella kun kulutus on matka-ajossa alle 6 litran ja sekalisessa ajossakin siinä 7-7,5 ltr:n hujakoilla. Kun käyttövoimavero poistuu niin meilläkin vaihtuu toinennkin käyttöauto diisseliin...AI kirjoitti:Tänään heinänhakureissulla pyörähti 5000 km mittariin omaa ajoa. Ihan liian vähänhän näitä dieselille kertyy mutta kun ei oikein enempää kerkiä ajamaan.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Eihän käyttövoimavero poistumassa ole vaan pienenemässä ja dieselin hintaan tulossa samalla kymmenen sentin korotus. Vähillä ajoilla hyvä mutta paljon ajavat taitaa kovasti tykätä ja varsinkin pakukuskit joilla vero ei laske mutta löpön hinta nousee.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
**tut jostain yksityisestä pakukuskista, mutta mitenkäs raskasliikenne ym., kun hinta nousee kallistuuko kuljetus ym. hinnat luonnollisesti entisestään?
Itse ajan ainakin bensa vehkeellä tällä hetkellä ja varmaan tulevaisuudessakin, kun eihän näistä tämän maan vero ja polttoaineen hinta kuuhauksista tiedä mitä ne enää vuoden päästä on eli onko se auto enää sillon kannattava pitää samoille ajuille
Itse ajan ainakin bensa vehkeellä tällä hetkellä ja varmaan tulevaisuudessakin, kun eihän näistä tämän maan vero ja polttoaineen hinta kuuhauksista tiedä mitä ne enää vuoden päästä on eli onko se auto enää sillon kannattava pitää samoille ajuille
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00