Sivu 7/7
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 10.10.2010 21:08
Kirjoittaja samarai
Tuossa pätkässä tosiaan äkkiä katsottuna näyttäisi olevan ratas ja ketju takapyörään, mutta onkohan se "ketju" kuitenkin takajarrun vaijeri? Näin ainakin voi päätellä tästä kuvasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:MHV_Megola_01.jpg
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 10.10.2010 22:13
Kirjoittaja pvdriver
kyllä mie vielä lentsikan paikallaan pysyvän tähtimoottorin mitenkuten tajuan vaan tuo menee yli hilseen että kampiakseli pysyy paikallaan ja moottori pyörii ympärillä...

Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 16.10.2010 21:42
Kirjoittaja samarai
Saksalainen v. 1938 "Killinger & Freund" - 3-sylinterinen 2T- moottori (ei ole tähtimoottori) etupyörässä.

Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 16.10.2010 22:09
Kirjoittaja mush
pvdriver kirjoitti:kyllä mie vielä lentsikan paikallaan pysyvän tähtimoottorin mitenkuten tajuan vaan tuo menee yli hilseen että kampiakseli pysyy paikallaan ja moottori pyörii ympärillä...

Näitähän oli silloin aikojen alussa:
http://www.youtube.com/watch?v=WfEEmdz7-Fk
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 16.10.2010 22:13
Kirjoittaja Pavlovits
Ovatkohan nuo vanteiden siivet, kuten näyttää, sellaiset, että ne puhaltavat jäähdytysilmaa sylintereille.
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 16.10.2010 22:28
Kirjoittaja samarai
Tässä aletaan olla "aikojen alussa"

- ranskalainen Felix Millet v. 1897, 5-sylinterinen tähtimoottori takapyörässä.

Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 17.10.2010 11:30
Kirjoittaja Pavlovits
Nerokas runko/satula/lokasuojamuotoilu. Tuontapaisia on viritelty vielä nyttemminkin.
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 10.12.2010 18:04
Kirjoittaja Pavlovits
Niksmannipojat istuttivat tähtimoottorin Goggomobiliin.
Teho/painosuhde lienee jonkinmoinen, mutta alusta ei houkuttele hurjasteluun.
http://www.youtube.com/watch?v=UrMRkq6l ... re=related
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 2.2.2011 10:41
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 26.3.2011 12:06
Kirjoittaja Pavlovits
Olikohan missään jo mainittu yhdeksänpyttyistä?
Näissä omatekoisissa miniatyyrimoottoreissa on aika mielenkiintoisia ratkaisuja. Ihailla täytyy tyyppejä, jotka omasta päästä rakentavat tällaisia. Saattaa jokunen työtunti vierähtää.
http://www.youtube.com/watch?v=BBOPyV4B ... re=related
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 29.3.2011 18:39
Kirjoittaja pölkkäri
vois jäädä kyllä tekemättä "teempä tässä ajankuluksi vaikka tähtimoottorin"

Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 17.6.2013 10:10
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Parittomat pytyt
Lähetetty: 19.6.2013 10:19
Kirjoittaja Pavlovits
Parilliset kyllä, mutta kaksitahtinen V4?
"DKW valmisti myös vähemmän tunnetun sarjan takavetoisia autoja (Schwebeklasse ja Sonderklasse) joissa oli V4-kaksitahtimoottori. Näissä moottoreissa oli kaksi ylimääräistä sylinteriä jotka toimivat huuhtelupumppuna, joten moottorit muistuttivat ulkoisesti V6-moottoria ilman sytytystulppia etumaisessa sylinteriparissa."
http://de.wikipedia.org/wiki/DKW_4%3D8