Parittomat pytyt
Re: Parittomat pytyt
Tuossa pätkässä tosiaan äkkiä katsottuna näyttäisi olevan ratas ja ketju takapyörään, mutta onkohan se "ketju" kuitenkin takajarrun vaijeri? Näin ainakin voi päätellä tästä kuvasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:MHV_Megola_01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:MHV_Megola_01.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Parittomat pytyt
kyllä mie vielä lentsikan paikallaan pysyvän tähtimoottorin mitenkuten tajuan vaan tuo menee yli hilseen että kampiakseli pysyy paikallaan ja moottori pyörii ympärillä... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Parittomat pytyt
Saksalainen v. 1938 "Killinger & Freund" - 3-sylinterinen 2T- moottori (ei ole tähtimoottori) etupyörässä.




Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Parittomat pytyt
Näitähän oli silloin aikojen alussa:pvdriver kirjoitti:kyllä mie vielä lentsikan paikallaan pysyvän tähtimoottorin mitenkuten tajuan vaan tuo menee yli hilseen että kampiakseli pysyy paikallaan ja moottori pyörii ympärillä...
http://www.youtube.com/watch?v=WfEEmdz7-Fk
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Parittomat pytyt
Ovatkohan nuo vanteiden siivet, kuten näyttää, sellaiset, että ne puhaltavat jäähdytysilmaa sylintereille.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Tässä aletaan olla "aikojen alussa"
- ranskalainen Felix Millet v. 1897, 5-sylinterinen tähtimoottori takapyörässä.



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Parittomat pytyt
Nerokas runko/satula/lokasuojamuotoilu. Tuontapaisia on viritelty vielä nyttemminkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Niksmannipojat istuttivat tähtimoottorin Goggomobiliin.
Teho/painosuhde lienee jonkinmoinen, mutta alusta ei houkuttele hurjasteluun.
http://www.youtube.com/watch?v=UrMRkq6l ... re=related
Teho/painosuhde lienee jonkinmoinen, mutta alusta ei houkuttele hurjasteluun.
http://www.youtube.com/watch?v=UrMRkq6l ... re=related
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Olikohan missään jo mainittu yhdeksänpyttyistä?
Näissä omatekoisissa miniatyyrimoottoreissa on aika mielenkiintoisia ratkaisuja. Ihailla täytyy tyyppejä, jotka omasta päästä rakentavat tällaisia. Saattaa jokunen työtunti vierähtää.
http://www.youtube.com/watch?v=BBOPyV4B ... re=related
Näissä omatekoisissa miniatyyrimoottoreissa on aika mielenkiintoisia ratkaisuja. Ihailla täytyy tyyppejä, jotka omasta päästä rakentavat tällaisia. Saattaa jokunen työtunti vierähtää.
http://www.youtube.com/watch?v=BBOPyV4B ... re=related
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
vois jäädä kyllä tekemättä "teempä tässä ajankuluksi vaikka tähtimoottorin" 

Re: Parittomat pytyt
Yhdeksänsylinterinen:
http://www.youtube.com/watch?v=fmsSIPcxPDc
http://www.youtube.com/watch?v=fmsSIPcxPDc
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Parilliset kyllä, mutta kaksitahtinen V4?
"DKW valmisti myös vähemmän tunnetun sarjan takavetoisia autoja (Schwebeklasse ja Sonderklasse) joissa oli V4-kaksitahtimoottori. Näissä moottoreissa oli kaksi ylimääräistä sylinteriä jotka toimivat huuhtelupumppuna, joten moottorit muistuttivat ulkoisesti V6-moottoria ilman sytytystulppia etumaisessa sylinteriparissa."
http://de.wikipedia.org/wiki/DKW_4%3D8
"DKW valmisti myös vähemmän tunnetun sarjan takavetoisia autoja (Schwebeklasse ja Sonderklasse) joissa oli V4-kaksitahtimoottori. Näissä moottoreissa oli kaksi ylimääräistä sylinteriä jotka toimivat huuhtelupumppuna, joten moottorit muistuttivat ulkoisesti V6-moottoria ilman sytytystulppia etumaisessa sylinteriparissa."
http://de.wikipedia.org/wiki/DKW_4%3D8
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.