Sivu 7/22

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 19.3.2010 19:48
Kirjoittaja Jokari
Karrppa kirjoitti:Kiitos Jokarille tän topicin luomisesta.
Ei kestä kiittää, tulokset puhuu puolestaan...

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 20.3.2010 8:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Katselin Kaasutinexpertin nettisivuilta,että eihän nuo Weberit ole niin mahdottoman kalliita....Weber 200€,Zenith 300€ :lol:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 20.3.2010 8:37
Kirjoittaja Jokari
No ei ainakaan DGV:tä noin halvalla saa, jonkun muun kyllä.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.3.2010 21:47
Kirjoittaja mantamane
Millasta kaasaria kannattaisi laittaa ton axtecin tilalle vai mikä nyt onkaan tossa 94 kanttilampussa. Löytyykös venäjän markkinoilta noita webereitä tai onko missään autossa vakiona josko kävisi purkaamolta kyselees?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.3.2010 23:14
Kirjoittaja THI-900
No äästekin tilalle laitetaan toimiva äästekki. Saa sen toimimaan peruskaasarillakin, mutta vaatii huolellisen säädön mahdollisuuden käyttää pk-analysaattoria.

Webereitä ei saa venäjän maalta, purkaamolta voi kysellä Ford Caprin kaasareita tai yleensä vastaavan ikäluokan Fordin kaasuttimia. Semmoisessa noita on ollut.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 20:44
Kirjoittaja vaist
Heips kaikille!

Nyt on 2103:een vaihdettu Weber 32 DGV ja hienosti toimii. Ostin kaasarin Kaasutin-expertistä, todella mukava ja asiantunteva ukkeli siellä myymässä. Asennus sujui hienosti, ryyppyvaijeri tuotti ongelmaa mutta jatkettiin sitä sitten ja vähän viritelmä tuli mutta toimii. Pääsuuttimet ovat 145. Tyhkäkäynti toimii hyvin eikä temppuile yhtään. Nyt tuntuu ettei neljä vaihdetta laatikossa riitä kun niin hyökkää!! :lol: Kiitoksia vaan topicin aloittaneelle, neuvoista oli apua.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 20:49
Kirjoittaja Jokari
Jos olet sitten tarkkaan lukenut topikkia, niin tuohon pikkukurkkuiseen ei voi soveltaa noita ensimmäisen viestin säätöjä. Menee muuten liika rikkaalle. 145 ykkösellä voi olla lähellä, riippuen toki ilmasuuttimenkin koosta.
Onko sulla antaa suutinkokokoja sekä tietoja koneesta niin voidaan arvioida jotain.

Vakiona tuo 32 DGR on säädetty kyllä melko ekomielessä liian laihalle, käyttökelvoton 1500 -> koneissa...

Säätökokemuksia tasan 0h tosta 32 DGR:stä Ladan koneessa, vain 32/36 DGV mitä tullut näplättyä riittämiin.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 21:02
Kirjoittaja vaist
Kyseessä siis Weber 32/36 DGV, tuli vähän lyhenneltyä 8) Tuntuu toimivan hyvin 145 suuttimilla.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 21:30
Kirjoittaja Jokari
Ok, siksi kaasarin tarkka malli on tärkeä ilmoittaa.

Kerrohan nyt vielä mitä muita merkittäviä eroja huomasit vakioon verrattuna?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 21:45
Kirjoittaja vaist
No heti asennuksen jälkeen auto lähti hyvin käyntiin (niin myös tosin vakiokin) tyhjäkäynti oli heti kohdillaan noin suurinpiirtein ja jätin auton pyörimään ihan rauhassa, sitten lähdin hallilta kotiin päin ja todella pirteästi vastasi kaasuun ja alakierroksilla ehkä hieman enemmän vääntöä. Motarilla ei yhtään nykinyt ja hienosti kävi koko matkan. Odotan innolla mihin kulutus asettuu koska vanhalla ladan *askalla kaasarilla joka oli ihan jumissa kulutus oli 12l/100km. Motarilla tuntui tosiaan ettei neljävaihteinen laatikko oikein riitä kun nelosellakin lähti vielä vetämään pirteästi. Ylihuomenna tiedossa 400km matka-ajorupeama, toivottavasti kaikki toimii hienosti. :) Suosittelen weberiä kaikille ladan omistajille <3

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 21:48
Kirjoittaja Jokari
Mittaappa kulutus tarkkaan tuolla reissulla niin saadaan vertailudataa (ihan mielenkiinnosta kun näitä tietoja keräilen)

Oliko kone minkä kokoinen, se ei vielä selvinnyt?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 21:53
Kirjoittaja vaist
Kone on 1500cc, vm.75 ja ajettu 53tkm (tästä tosin ei varmuutta, kaikki viittaa kuitenkin vähän ajettuun koneeseen). Mittaan kulutuksen ja kirjoittelen tänne, itseänikin kiinnostaa kovasti. Tankki täyteen lähtiessä ja seuraavalla tankillahan se selviää. Reitti Helsinki-Kuopio.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.3.2010 23:38
Kirjoittaja Jokari
Jos tuohon avatarin kulkineeseen sen laitoit niin niin pussihousujen ja muiden mobilistien raivo on oleva valtava, pyhäinhäväistys, olet raiskannut ladasi yms. :lol: :lol: Sen luokan "rikos" se on täällä...pussihousutukseen kuuluu nykivä kulku ja kehno meno, niitä ei saisi parantaa koska Lada on täydellinen :lol:

Mutta suunta on oikea ja kaasaritkin juuri siellä missä pitääkin. Eli Weberi pellin alla ja originaali toivottavasti lähimmässä vesistössä.

Jos btw. matkassa tuntuu hentoistakaan epäröintiä maantievauhdeissa kiihdyttäessä tai tasakaasulla on vaikea pitää tasaista nopeutta ilman kaasun jatkuvaa painelua, niin päivitä 1.kurkun suuttimet aloituspostauksessa mainittuihin. Ne on AJAN ja RAHAN kanssa testattu, mietitty ja hyväksi koettu.
Eräs 1500cc kone vei noilla säädöillä pienimmillään jotain matalaa seiskaa matkassa.. :lol:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 30.3.2010 0:37
Kirjoittaja vaist
Juu siis kyllä voi heittää vesilintua entisellä kaasarilla. Ulkonäköön ei vaikuta, voi vaan ajella entistä enemmän hymyssä suin tuolla vehkeellä. :) Tuota ennen oli 2105 1500 Axtec kaasarilla ja sen kaa meni hermot mutta ku sille ei oikein voinut mitää muuta ky myydä pois 8) Pitää katsoa miten motarilla kulkee ja vaihtaa sitten ne suuttimet jos tuntuu siltä.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 1.4.2010 20:03
Kirjoittaja Karrppa
Tänään tuli vaihdettua kahteen ladaan weberin dgv:t ja ei voi moittia. Toisessa ladassa pintakaasulla ilmenee nykimistä, mutta muuten vetoja tuli huomattavasti kumpaankin. Pitää tilailla suuttimia ja jatkaa säätöä. Toinen 1500 ja toinen 1600 koneella.