nestehukkaa...
Lähetetty: 15.11.2004 21:26
Ostin puoli litraa jarrunestettä kun merkkivalo pruukasi vilkahdella silloin tällöin ja ajattelin sen vaientaa. Vuotoa en havainnut vaikka nojailin hetken raskaasti jarrupolkimeen. Liekö neste kutistunut lämpötilan laskemisen johdosta, vai onkohan järjestelmässä lymyilevä ilma noussut säiliöön? Mene ja tiedä.
Säiliön korkki oli joka tapauksessa imenyt niin kiinni että tulpan kumimosselo jäi paikoilleen ja merkkivalon mekanismi purkui tulppaa avatessani. Yksinkertaisen mekaanisen laitteen kyseessäollessa sen voi näemmä purkaa aivan atomeiksi, sillä kohon akselilla on pieni sokka jolla siitä lähtee irti virran yhdistävä metallilevy. Mitään ei mennyt onneksi rikki joten kuivailin ja putsin osat ja laitoin kaikki paikoilleen.
Kytkinnesteenkin tarkistin ja se on aika kuraa joten täytyy vaihtaa se jossain välissä, ettei tule mitään merkillisiä oireita.
Jäähdytysnestettäkin oli huvennut toista litraa ja paisuntasäiliökin oli tyhjä.
Tarkistin lämppärin hanan ympäristön, kun hana pitää joskus jotain kummallista naputusta. Ei siellä märkää tuntunut olevan, täytyy kokeilla vielä joskus moottorin käydessä. Mihinkähän tuo aine on kadonnut? En ole tosin tarkistanut nesteitä sen jälkeen kun sekoittelin sinne pakkasnesteet...
Pressutallintekeleenkin saimme isäukon kanssa aikaiseksi, mutta ukko kitupiikkinä aloitti tekemään siitä liian kapean, joten auto täytyy ajaa aivan laitaan että mahtuu ovesta ulos.
Pituutta taitaa olla noin viisi metriä joten kyllä sinne Lada mahtuu mutta juuri mitään siellä ei voi sille tehdä. Juuri tuollaisia pikku tarkistuksia ja huoltoja ehkä, jos autoa ei tarvitse kiertää. Pimeällä katos on siitä näppärä että sinne voi ripustaa valon.
Kalliiksi tuo hökötys ei tosiaan tullut, puutavaraa oli omasta takaa ja pressut taisivat maksaa yhteensä vähän toista kymppiä. Kestääköhän tuo talven yli...

Säiliön korkki oli joka tapauksessa imenyt niin kiinni että tulpan kumimosselo jäi paikoilleen ja merkkivalon mekanismi purkui tulppaa avatessani. Yksinkertaisen mekaanisen laitteen kyseessäollessa sen voi näemmä purkaa aivan atomeiksi, sillä kohon akselilla on pieni sokka jolla siitä lähtee irti virran yhdistävä metallilevy. Mitään ei mennyt onneksi rikki joten kuivailin ja putsin osat ja laitoin kaikki paikoilleen.

Kytkinnesteenkin tarkistin ja se on aika kuraa joten täytyy vaihtaa se jossain välissä, ettei tule mitään merkillisiä oireita.

Jäähdytysnestettäkin oli huvennut toista litraa ja paisuntasäiliökin oli tyhjä.

Pressutallintekeleenkin saimme isäukon kanssa aikaiseksi, mutta ukko kitupiikkinä aloitti tekemään siitä liian kapean, joten auto täytyy ajaa aivan laitaan että mahtuu ovesta ulos.

Kalliiksi tuo hökötys ei tosiaan tullut, puutavaraa oli omasta takaa ja pressut taisivat maksaa yhteensä vähän toista kymppiä. Kestääköhän tuo talven yli...
