1500 Combi DeLuxe case closed

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

nestehukkaa...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ostin puoli litraa jarrunestettä kun merkkivalo pruukasi vilkahdella silloin tällöin ja ajattelin sen vaientaa. Vuotoa en havainnut vaikka nojailin hetken raskaasti jarrupolkimeen. Liekö neste kutistunut lämpötilan laskemisen johdosta, vai onkohan järjestelmässä lymyilevä ilma noussut säiliöön? Mene ja tiedä. :?
Säiliön korkki oli joka tapauksessa imenyt niin kiinni että tulpan kumimosselo jäi paikoilleen ja merkkivalon mekanismi purkui tulppaa avatessani. Yksinkertaisen mekaanisen laitteen kyseessäollessa sen voi näemmä purkaa aivan atomeiksi, sillä kohon akselilla on pieni sokka jolla siitä lähtee irti virran yhdistävä metallilevy. Mitään ei mennyt onneksi rikki joten kuivailin ja putsin osat ja laitoin kaikki paikoilleen. 8)
Kytkinnesteenkin tarkistin ja se on aika kuraa joten täytyy vaihtaa se jossain välissä, ettei tule mitään merkillisiä oireita. :roll:
Jäähdytysnestettäkin oli huvennut toista litraa ja paisuntasäiliökin oli tyhjä. :shock: Tarkistin lämppärin hanan ympäristön, kun hana pitää joskus jotain kummallista naputusta. Ei siellä märkää tuntunut olevan, täytyy kokeilla vielä joskus moottorin käydessä. Mihinkähän tuo aine on kadonnut? En ole tosin tarkistanut nesteitä sen jälkeen kun sekoittelin sinne pakkasnesteet...

Pressutallintekeleenkin saimme isäukon kanssa aikaiseksi, mutta ukko kitupiikkinä aloitti tekemään siitä liian kapean, joten auto täytyy ajaa aivan laitaan että mahtuu ovesta ulos. :roll: Pituutta taitaa olla noin viisi metriä joten kyllä sinne Lada mahtuu mutta juuri mitään siellä ei voi sille tehdä. Juuri tuollaisia pikku tarkistuksia ja huoltoja ehkä, jos autoa ei tarvitse kiertää. Pimeällä katos on siitä näppärä että sinne voi ripustaa valon.
Kalliiksi tuo hökötys ei tosiaan tullut, puutavaraa oli omasta takaa ja pressut taisivat maksaa yhteensä vähän toista kymppiä. Kestääköhän tuo talven yli... :roll:
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: nestehukkaa...

Viesti Kirjoittaja Misha »

jusu kirjoitti:Ostin puoli litraa jarrunestettä kun merkkivalo pruukasi vilkahdella silloin tällöin ja ajattelin sen vaientaa. Vuotoa en havainnut vaikka nojailin hetken raskaasti jarrupolkimeen. Liekö neste kutistunut lämpötilan laskemisen johdosta, vai onkohan järjestelmässä lymyilevä ilma noussut säiliöön? Mene ja tiedä. :?

Mihinkähän tuo aine on kadonnut? En ole tosin tarkistanut nesteitä sen jälkeen kun sekoittelin sinne pakkasnesteet...
Jarrupalat on kuluneet.

Multa ainakin katos nestettä kun lämmittimen kennon letkuista pienempi oli haljennut. Letku on semmonen valettu kierukkamutka joka ei sitten ehkä kestä yhtä hyvin kuin tavallinen letku.

Kokeilin muuten asentaa siihen tavallista letkua.

Se toimii väliaikaisena ratkaisuna, mutta letku lytistyy liikaa, eikä päästä kunnolla vettä kennoon. En suostittele.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

nojaa...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Koulun parkkipaikalle oli sulanut päivän aikana läntti siihen koneen etupään kohdalle ja kotona sitä tarkemmin katselin niin alavesiletku oli hieman kostea. Kiristelin halvan näköistä klemmaria hieman ja sitä saikin kirrata pari kierrosta. Muut letkut olivat kunnossa.
Täytyy huomenna pysäköidä lumiseen kohtaan niin näkee vuotaako se vielä. :wink:
Myös katokseen näkyy jääneen läiskä. :roll:

Jarrunesteet on pysyneet tallella. Jarrupalat eikä hihnat olleet mitenkään erityisen kuluneet kun ne kolme viikkoa sitten renkaanvaihdon yhteydessä kävin läpi. Nitkuttelin kyllä kaikkia mäntiä edestakaisin, liekö sillä sitten vaikutusta. :?

Öljyä ei ole tähän mennessä valunut mistään eikä sitä kulu muutenkaan. Kone on edelleen putsissa. :D
Viimeksi muokannut Jusu, 23.10.2005 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada tiputti sitten uuden läntin parkkipaikalle ja puristellessani alavesiletkua huomasin klemmarin yläpuolella pienen piston, josta tuli puristaessa nestettä hyvinhyvinhyvin vähän. Täytyypä huomenaamulla vaihtaa letku. En viitsinyt vaihtaa sitä nyt kun kone oli vielä lämmin, ettei termostaatti laske lohkoa suotta tyhjäksi.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Vaihdoin alavesiletkun, mutta vettä vuotaa edelleen, tosin vähemmän. Vaikuttaa kovasti siltä, että myös vesipumppu vuotaa. Kokeilin myös nykiä siivapyörästä ja akselilla olikin kiitettävästi klappia, joten täytyypä vaihtaa sekin.
Onkohan tuo halpispakkasneste tärvellyt vesipumpun? Ei kesällä vuotanut tippaakaan, vaikka ajoin pelkillä vesillä ja letkut oli öljystä turvoksissa. :roll:

Eilen illalla vaihtaessani lyhyille valoille ne sammuivat kokonaan. :shock: Onneksi on nuo huomiovalot, joilla näkee aika hyvin. Rekkakuski vain saattoi ihmetellä mitä minä valoineni kähläsin. Rämpyttäessäni valonvaihtovipua sulakerasiassa kipinöi ja sulake suli. Joku neropatti on kytkenyt molemmat lähivalot jostain syystä vasemman lähivalon sulakkeelle, joten laitoin sille 16 ampeerin sulakkeen, koska (2x55W)/12V=9,16A joten 8A sulake ei oikein tahdo riittää.

Otin sulakkeen valoille sulakerasian alarivin oikeasta reunasta. Kokeilin samalla, mitkä laitteet lakkaavat toimimasta, kun poistin noita "ylimääräisiä" sulakkeita. Ainoastaan takalasinpyyhin sammui, se on kytketty sulakkeelle nro 13. 2106-malleissa, joissa tuota samaa sulakerasiaa käytetään, sinne pitäisi olla kytketty mm. takalasinlämmitin ja hätävilkun kytkin, mutta kumpikaan ei lakannut toimimasta.
Kokeilin myös, onko muille sulakekytkennöille tehty jotain ja irrotettuani tuulilasinpyyhkijöiden ja lämppärinpuhaltimen sulakkeen (toinen vasemmalta) kyseiset laitteet eivät lakanneet toimimasta, pyyhkijät jättivät vain palauttamatta. :shock: Tästä johtunee se että molemmat laitteet toimivat vain virta päällä, mutta pyyhkijät palauttavat käännettäessä avain lukkoasentoon.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ostin Sieväseltä vesipumpun ja sain sen jopa vaihdetuksi. :D
Tilaa vain oli kovin vähän sillä en viitsinyt irrottaa jäähdytintä. Flektin ruuvit oli hieman vaikeat saada takaisin sen jälkeen kun olin saanut itse pumpun vaihdetuksi. Tilaahan siinä ei meikäläisen nakkisormille tahtonut olla mutta sainpa ruuvit paikoilleen. Aikaa meni tosin runsaasti, onneksi ei ollut kelloa. :wink:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

AAAARGH!!

Viesti Kirjoittaja Jusu »

hitsi mä en ymmärrä <--- tuota ajoneuvoa. :evil: Aamulla lähtiessäni katsoin alle ja olin näkevinäni veden tippuvan. Koska oli kiire, viskasin takakonttiin valmiiksi lantattua pakkasnestettä ja lähdin.
Neste ei ole kuitenkaan päivän aikana vajentunut ja kun äsken konttasin auton alla, ei ainakaan vesipumpun seudulla ollut vuotoa. Laturin jalassa ja syylärin alareunassa taas oli kosteutta mutta ne voivat yhtä hyvin olla eilen läikkynyttä nestettä koska glykoli ei kuivu niin helposti kuin vesi. Eihän se voi vuotaa enää. Pitää kai kuivata kaikki kostea rievulla ja olla avaamatta syylärin korkkia ettei tippaakaan valu mistään. :roll:
:shock: :shock: :shock: AAAPUUVA!!! Minä taidan tulla vainoharhaiseksi... :oops:


EDIT: Kaivauduin vielä kerran oikein konkreettisesti tuonne alustaan roikkalampun kanssa ja kun viimein pääsin suoraan näköyhteyteen termostaatin ja vesipumpun kanssa niin pumpulta termariin menevän n. 5cm pitkän letkunpätkän alla riippui suureneva vesihelmi jonka olin saada silmääni. Kompuroin ylös ja kiristin letkun molempia klemmareita hieman. Jotain vanhoja paskoja nekin, koskaan en ole yhtään uutta ostanut, kun niitä noista romuista tuntuu mukavasti jäävän. :roll: (Mistä tulikin mieleeni että bensatankin täyttöputken mutka on yhä kiristettynä rautalangalla! :shock: )
Tarkistelin myös syylärin kaikkia saumoja ja juotoksia ja totesin ne pitäviksi. Asetin keulan alle vielä pahvia, jotta voin aamulla todeta mahdollisen vuodon. Jos sitä vielä ilmenee, niin vaihdan tuon letkunpätkän ja klemmarit ja sitten menee ymmärrys jos vettä vielä vuotaa. :P
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

voihan veivi...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Startti päättikin tänään taas vaihteeksi vain naksuttaa. :evil:
Veivaamiseksi meni, mutta koska olin lämmittänyt moottoria lohkolämmittimellä, niin eihän se perinteisellä ryyppy täysille -metodilla jäänyt käyntiin. Kokeilin ryypyttää vähemmän ja lopulta hain isän painamaan kaasua että jäi raksuttamaan kun ei itse ehtinyt kaasuun ja ryyppytaakiin. Iltapäivällä starttikone toimi taas normaalisti. :roll:
Hiilet vetää varmaan viimeisiään, solenoidi vetää kyllä päälle. Tarvii syventyä paremmin jos vain keli vähän lämpiäisi.
Jos ei lämpene ja joutuu useammin veivaamaan, niin raplaan kyllä ylimääräisen kaasuvivun johonkin maskin väliin että saa veivatessaan kaasuttaa. :wink: :P :lol:
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Niinpä. Muutenhan sitä ei kammen varresta kaasuttelemaan pääse. Vaan eikös olekin hyvä vehje moinen kampi, vaikka sille yleensä vähintäänkin hymyillään, jos sitä käyttää. Mutta niinpä vaan lähtee käyntiin. Toisin kuin nykyautot. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

laturikin vielä...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kah. Startille en ole laiskuuttani tehny vielä mitään, kun se vielä pikku naksuttelulla lähtee pyörimään. Laturi vain alkaa sekin temppuilla, tänään se alkoi vieläpä vikistä, niinkuin siellä olisi hiiriemojen marttakerho meneillään. Löysäsin hihnaa ja laturin kitinä vaimeni, joten laakerit lienee finaalissa. Jätin hihnan toistaiseksi niin löysälle kun se kiljumatta sallii. Täytyy yrittää syventyä siihen pyhinä tarkemmin, voisipa sitä ottaa samalla startinkin pöydälle... *laiska* :oops:
Moottorinpesuoperaation jälkeen ilmestynyt kahina onkin ilmeisesti kuulunut koko ajan laturista, koska purin ja kuivasin sen öljystä rempan aikana. Pesinkin kapistuksen, pelkällä vedellä kuitenkin, mutta laakerit taisivat siinä menettää hyvät voiteluaineet, jota sinne oli koko kesän ajan vuotanut. :roll:
Suuri menetyshän tuo ei ole, rakkine kun on viime aikoina tuottanut virtaa vähän miten sattuu kierrosten mukaan ja pyyhkijöidenkin pyyhkäisy näkyy pimeällä valojen kirkkaudessa silmiinpistävästi. Säädinkin on varmaan vanha ja väsynyt.
Sitä paitsi kun tontilla on viisi Ladaa joissa jokaisessa on tänne tullessaan ollut laturi paikallaan ja yhtä lukuunottamatta kaikki on tänne vieläpä ajamalla tuotu, niin ainakin kolme toimivaa varalaturia löytyy. :wink:

Isäukolta petti kanssa jokin aika sitten corollan laturista laakerit ja se alkoi pitää perkeleellistä kilinää ja rallatusta. Ukko sammutti moottorin jolloin laturi hirtti konkreettisesti kiinni ja uudelleenkäynnityksen jälkeen hihna alkoi luistaa. Ja kun moniurahihna luistaa niin ääni on sen mukainen ja savunmuodostus huomattavaa. :shock: Piti sitten tulla kotoa hakemaan toisesta tojosta laturi ja rassata se sateessa paikoilleen. Onneksi ukko on ottanut oppia minusta, sillä on pari kappaletta ylimääräisiä toyotia, jos sattuu osia tarviimaan... :lol:
Peeveli

jaaha

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

jusu kirjoitti: Vaikka eihän mäntysuovalla auto puhtaaksi lähdekään. Koko souvissa meni noin kolme tuntia, lähes litra mäntysuopaa ja hermot.
älä mäntysuopaa herran jestas käytä auton pesuun saati fairia tai muuta.... vaikkei olis priima maali pinta niin se ei sen väliä mutta noi menee maalista läpi ja alkaa nopeempaa ruostuttaa pelliä kun pelliä..... oikea oppisesti autossa pitäs olla 6 vahakerrosta jotta se suojaa kosteudelta..... no eipä munkaan autois ole tota vaha määrää mutta en pesekkään kun auto shamppoolla... merkillä ei väliä mutta ei syövytä maalia
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kaveri jolta ostin 1300S:n, osti nappiksen jäälle ja sen takaluukussa kolisi pari kromikapselia jotka sain pelastettua. Aiemmin saamani kaksi pöläriä saivat kaverit joten nyt Ladassani on koko kierto, joskin hieman rupisia ja luttuisia ovat ne... :roll:
Sain vieläpä alkuperäisen työvalonkin ja muistakin tarvekaluista oli puhetta jahka hän saa kaivettua niitä esille. :D :D :D

1300S piti siirtää lumitöitä ajatellen parempaan paikkaan. Sen päälle oli kasaantunut kaikki tähän asti sataneet lumet enkä viitsinyt sitä putsia, raotin vain konepelliä sen verran että sain akunkengät paikoilleen. Hetkosen starttasin ja mäelle pärähti putkettoman sinfonia. Laitoin sen sitten rivuuttamaan ykkösellä ja avitin itse ovitolpasta eteenpäin kun Daytonit eivät mitään pitäneet... :roll:
LT-vokkeloakin kiusasin puolen vuoden seisonnan jälkeen. Hyvin jyrähti käyntiin kun hehkutin ensin puoli minuuttia. Perkins tuotti savua kiitettävästi, varsinkin siinä vaiheessa kun hyökkyytin puolityhjillä renkailla ojan yli tielle. Viimeinkin pääsen eroon mokomasta hävityksen kauhistuksesta kun kaveri keksi käyttöä sen moottorille.
Vielä pitäis fiudea ja kadettia vähän pyöritellä, tosin opel saa lähteä, vaikka romukuormaan, maisemaa rumentamasta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun 21023 projekti alkaa päätymään osiksi, sen verran ikävän tällin saanut etummainen runkopalkki, lisäksi ruoste vielä aiheuttanut omaa lisäänsä murtumiseen. onhan näitä jo joka pojalla joten palvelee varaosina paremmin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

laturin vaihtoa ja muuta hapatusta...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Vaihdoin sen jollottavan laturin viimein ehjempään. :D
Laitoin sinne säätimellisen 50A G-222:n. Kytkentää hetken pohdiskeltuani muistin että tuolla 2102:ssa on jonkun jäljiltä samanlainen ja kurkistin sinne. Oranssi johto meni siihen isoon muoviliittimeen ja musta johto säätimen perään. Erillinen säädinkin oli myös vielä paikallaan johtoineen kaikkineen. Kaivoin esiin tällaisen kaaviokuvan ja vertasin siinä olevaa kytkentää tähän kaavioon ja tulin siihen tulokseen että toiminnan kannalta taitaa olla aika sama, meneekö virtanen sen säätimen kautta vai ei, vaikka joku taisi jossain topicissa mainita ohittaneensa mötikän kytkemällä sen johdot toisiinsa. :?
Saatuani laturin paikkaansa ja johdot kiinni, otin Ladan volttimittarin ja lainasin sille virtaa sulakerasialta. Käynnistin moottorin ja latausvalo näytti toimivan. Mittarin viisari nousi vihreän alueen yläreunaan ja pysyi siellä vaikka kytkin yksitellen toimintaan kaikki sähkölaitteet. Vanhalla laturilla muuttui radikaalisti sekä jännite että laturin tuottama kitinä sitä kuormitettaessa. :roll:


-Laturi toimii hyvin. Koska se vaikeni, saatoin kuunnella muita sivuääniä ja seuraavaksi kuuluvin taitaa olla kaasarin imuääni. Moottorijarrutukselta kaasua kevyesti painettaessa alkaa ensin pienenä suhinana joka vähän hiljenee kaasua lisättäessä ja kun kaasua polkaisee reilusti, alkaa löysässä oleva imutorvi pitää enemmän kohinaa. Vauhdissa tuulen suhina peittää kyllä mokomat pikkukohinat... 8)
-Ostin pineline tehopesua ja pesin kotteron. Ruosteenperkele on tehnyt pilkkujaan sinne tänne, jopa kromipuskureihin on ilmaantunut pieniä, hankaamalla katoavia pisteitä. Ferrexillä hätäisesti sutimani paikat ovat reilusti ruosteessa, keväällä tulee perusteellinen paikkamaalaus ajankohtaiseksi. Alkuperäistä ylimaalattua paikkamaalia ei vaan taida saada mistään, joten Lada muuttunee sitten entistä läikikkäämmäksi. :(
-Väänsin pillerikapselitkin irti ja oioin niissä olevia luttuja. Tuli silloin paremmin katsomatta tällättyä ne savisina paikalleen. Tarvitsee muuten hankkia tuonne penkin alle jokin sellainen työkalu, jolla ne saa tarvittaessa irti, kovin heppoisilla kaluilla ne eivät lähde.
-Vasemman etupyörän laakeria täytyy taas kiristää. Navan mutteri kun on reunastaan jo niin huono, että pyrkii löystymään. Viimeksi renkaita vaihtaessani naputin sen varovasti uudeleen kiinni mutta tänään kolistelin etupyörää ja tuntui klappia. Täytyy suksia ostamaan uusi mutteri ettei etupyörä erkane navasta kesken matkan. :shock:
-Ostin toissapäivänä bensaa 20 €urolla (noin 18 litraa) tilanteessa jossa bensavalo vilkahteli silloin tällöin tasaista tietä ajettaessa. Tänään tankatessani katsoin ajaneeni noin 190 kilometriä eikä valo vielä edes vilkkunut. Hätäisesti ja suurpiirteisesti laskettuna Lada kulkee sata kilometriä alle kymmenellä litralla, jopa minun ajotyylilläni. :shock: Kiltisti ajamalla voisi mennä vähemmällä... :oops: :roll:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

lievä ladatärähdys...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tähän asti olen onnistunut luistelemaan ilman vahinkoja (lähellä on kyllä ollut) ja tänään sitten viimeinkin... :shock:

No eipä hätää, mitätön vahinko. Vauhtiakin oli onnettoman vähän, vaan silti Lada meinasi eräässä risteyksessä jättää kääntymättä vasemmalle. Risteävän tien varressa oli kaide, jota kohti matka olisi jatkunut keula edellä, mutta etupään säästämiseksi muutin kulkusuuntaa käsijarrulla, jolloin oikea takasivu kolahti kaiteeseen.
Onneksi loppukin vauhti kuoli luistossa ja kaiteen edessä oli jonkin verran lunta, joten törmäys oli perin lievä. Takapuskurinpää sai kaiteesta hieman osumaa ja sen kiinnityskohta kyljessä painui hieman sisäänpäin. Itse puskuriin ei kuitenkaan tullut mitään vauriota, koko paska vain siirtyi autoon nähden hieman vasemmalle. Otin puskurinpäästä kiinni ja tempaisin sitä takaisinpäin, jolloin pelti lommahti hieman takaisin. Lutullehan se jäi, mutta sitä se oli jo ennestään. Epäilenkin, että joku edellinen omistaja on kyntänyt autolla jossain ojassa, koska oikeassa kyljessä on havaittavaa epätasaisuutta koko matkalla. :roll:
Tämän huomioonottaen mokoma ei tunnu oikein missään. Varsinkin kun puskurinrämmälekin säilyi ehjänä. :D

Täytyypä vielä koputtaa puupäätä, voi sattua pahemminkin. Varsinkin noin paskoilla renkailla, millä olen sinnitellyt. Kuviot ovat syvät, mutta kelvottomat, nastatkin ovat tyhjän panttina (ne mitä on) ja yhdestä renkaasta taitaa olla pintakin lähdössä irti, kun sisäsivulla vannetta kiertää mahtava halkeama. Kohta ei uskalla lähteä enää mihinkään.
Kaveri kauppasikin liki ajamattomia renkaita Ladan omilla aluilla, mutta kun eivät ole hänen, niin eipä tiennyt kertoa ovatko kesä- tai talvisellaiset. Sanoin että jos hinta vain on kohdallaan, niin tämänpäiväisen jälkeen kummatkin kelpaa, kun talvipyörät on paskoja ja kesärenkaitakaan ei ole minkäänlaisia. :roll:
Vastaa Viestiin