Toljattiin heinäkuussa 2008

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
ladasape

Re: Toljattiin heinäkuussa 2008

Viesti Kirjoittaja ladasape »

Hei vaan kaikille. Kiitos matkajärjestelyistä. Oli erittäin mukava tutustua kaikkiin, tehän ootte kaikki oikein kivoja tyyppejä. Aluksi jännitti minkähänlaisia "ladahörhöjä" reissuun lähtee, mutta jännitys oli aiheeton. Odotan innolla kokoontumisia että näen taas teidät :) . ite kotiuduttiin viime lauantaina. Ajeltiin toljatista volgogradiin, ja siitä ukrainan odessaan ja sitten moldovan pääkaupunkiin chisinauhun. jollain rajalla eivät meinanneet uskoa meitä suomalaisiksi ja viimein passien ja auton syynäyksen jälkeen totesivat: suomen köyhimmät ihmiset :lol: ja päästivät menemään. mukava oli reissu, joten kiitos kaikille.
Lada, lähtee kuin viina rannasta
Lesnaja Sobaka

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Hyvä ladasape ja kartanlukija!!!

Näillä miehillä on asenne kohdillaan: muut menevät sinne minne uskaltavat, mutta nämä ajavat ladalla sinne minne tahtovat!

Teille taisi tulla kilometrejä jokunen. Me muuthan olimme ihan saunareissulla. Oliko teknisiä murheita? Paheniko siritys, joka Togliattissa ilmeni?
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
ladasape

Viesti Kirjoittaja ladasape »

tere tere. Ilometrejä kertyi hieman vajaa 7000km. ainoa tekninen murhe joka tuli oli moottori öljyn vajaus, lisättiin n.7dl. siritys paikallistettiin pakosarjan lämmön suoja peltiin. ja nyt startti pyörittää konetta melko hitaasti, (aion juuri kattoa olisko vaan akku hyytyny :? )
Lada, lähtee kuin viina rannasta
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Sain ison kasan kuvia Pravdaa varten eräältä mukana olleelta ja kiitos siitä. Nyt aloin kuitenkin penkoa matskua lehteen, niin mulla ei taida olla kenenkään kirjoittamaa juttua? Johan se Hesarissa tuli hyvin selväksi, mutta onko multa hävinnyt jotain vai mistä on kyse? Osaako joku matkalla ollut sanoa jotain.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Minäpä osaan sanoa ja sanoinkin jo. Juttua kyllä syntyisi, mutta jo tässä viestiketjussa on jotenkin niin paljon kummallisia kommentteja, että...

Että UudenKaupungin autotehtaalle... No, en viitsi tähän nyt mitään listaa tehdä.

Miksiköhän näitä kokemuksia ei halua jakaa SuurelleYleisölle? Jotain on pielessä, eikä vain omassa mielessä.

Kyllähän sitä voisi kirjoittaa, mutta koko matkan Pläjäystä ei mielestäni edes kannata yrittää. Matka oli niin valtava elämys ja kokemus, että siitä voisin kirjoittaa sellaisen 100liuskaa helposti. Jo pieni pala VenäjänMaata täyttäisi yhden Praavdan.

En nyt tarkoita sitä, ettei Praavdaa voisi tukkia noilla VenäjänTarinoilla, mutta jokin nyt lukitsee...

Osaisiko joku avittaa ja keksiä sen, mikä minua estää kirjoittamasta tai paremminkin mikä tekee sen, ettei kiinnosta kaikille kertoa. Ei minulla mitään AntiPatioita suurtayleisöä kohtaan ole, mutta jokin mättää pahasti.

Onhan siinä sekin, ettei sitä millään tällainen Sooloilija uskalla kirjoittaa muiden matkalaisten nimissä tai puolesta. Kaikille Retkeilijöille matka on ollut erilainen kokemus.

Jos tulisi vaikka pyyntö kirjoittaa tietystä näkökulmasta, joka erityisesti kiinnostaisi lukijoita, niin voisin vaikka harkita. Mutta koko pläjäystä täältä ei tosiaankaan tule.

PS: Hesari nyt oli IhanKiva juttu huonoin kuvin, mutta siinä kirjoitettiin melkoisen keskimääräisesti. Mutta Hieno ja Positiivinen juttu se oli. Kyllä me vaikutuksen olimme tehneet kentis Venäjään jo paatuneeseen (kokeneeseen) ToimittajaNuorukaiseen. Kiitos hänelle tämän vaikutuksen vastaanottamisesta ja jalostamisesta noinkin hienoksi jutuksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Pravdaanhan tuo juttu tietenkin kuuluu, mutta sinne mahtuu vain hyvin rajallinen määrä juttua ja kuvia. Kyllä minä ainakina olen odottanut kertomusta matkasta. Eikä sen tarvitse olla vain yhden mukanaolijan näkemys, asiasta voi hyvinkin kertoa vähän eri näkökulmista. Kuvamateriaalia reissusta on varmasti runsaasti. Sen voisi kerätä kuvateksteineen yhteen paikkaan nähtäväksi. Älkää ujostelko! Jonkun Primus Motorin homma varmaankin vaatii. Pöyhönen ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
PöyhöinKuusaalt

No, kuvia minulla ei ole yhtää. En valokuvaa, ei ole digivehkeitä, en osaa kuvia laittaa tänne, enkä sämplätä tietokonevälitteistä kuvamateriaalia. Joten minusta ei ole Pavlovitsin ehdottamksi moottoriksi.

Meidän autokuntamme kuvadogausmentaation hoiti Hannu. Häneltä olen tuonne sähköpostiin vai oliko se tänne viesteihin yhden kuvan saanut. Mutta sekin on henk.koht. eli täysin muille salattu.

Voisin minä jotakin koota, jos muut matkalaiset semmoista toivoisivat. Ei siihen kaikkia matkalaisia tarvitsisi, mutta aloite olisi tultava heiltä päin. Silloin alkaisin kiinnostua. Meillähän oli ammattikuvaaja mukana ja hän on meille lähettänyt koosteita kuvistaan. Ne ovat vain toistaiseksi tarkoitettu Meille Matkalaisille. Ei siten, että niitä haluttaisiin pimittää, mutta toistaiseksi asia on näin.

Ehkä jotakin tapuhtuu kun matkaa vähän haudutellaan ja kypsennellään tuolla kuumassa pääköpassa... :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Helka

Viesti Kirjoittaja Helka »

Meillä on juttu valmiina tai pientä hiomista vaille. Lähetämme sen myöhemmin viikonlopun aikana.
Nykyinen ajopeli: Manteli
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Hyvä että syntyy, kiitosta Helkalle. Pistäkää vaan heti kun irtoaa niin posti laulamaan nimittäin tekisin mielelläni lehden alta pois. Tai oikein mielelläni olisin jo tehnytkin kun vaan sais noilta talon naisilta ja töiltä hetken rauhan.
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Onhan se hyvä, että jotkut viitsii väsätä noita juttuja toistenkin nähtäviksi. Empä taida edes itse siihen kyetä...

Näytää vaan siltä, että toiset pidättää oikeaa tarinaa sisällään ja keskittyy jauhamaan muuta, lähinnä sitä itseään täällä foorumilla. Ihan hyvä kai se on sekin, sillä muuten ei olisi board-elämää laisinkaan.

Näinhän se menee, että jokaisen olisi tehtävä omat reissunsa, jotta pääsisi ihan oikeasti tunnelmaan käsiksi koskien juuri esim. Venäjän matkailua. Ei kai se pahitteeksi ole, jos siitä sitten innostuisi kertomaan muille kiinnostuneille vaikka edes otsikkotasolla ilman sen suurempia rukoiluja. Mene ja tiedä..
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
juha_petteri

Viesti Kirjoittaja juha_petteri »

"PS: Hesari nyt oli IhanKiva juttu huonoin kuvin"

..hmm?

Mitään neuvoja, että menis ens kerralla paremmin?

-näppis
juha_petteri

..ja jossei halua tänne kirjoittaa, ni voi laittaa mulle ihan privaatisti osoitteeseen jpeurala@gmail.com.

kiitti.

-j
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No hei kuvat oli hyviä! Eikä kuka tahansa jaksa Toljattiin saakka kulkea koko ajan se vehje kaulassa! Eikä SE ollut ihan pieni.... :D
PöyhöinKuusaalt

Kuvat oli loistavia, ei siinä mitään. Varsinkin moni niistä, joita ei julkaistu. En minä Kuvaajaa eli loistavaa Näppistämme moiti mistään. Hän teki hyvää työtä. Jotenkin vain tuntui, että Lehteen tulleet kuvat olivat vähän vaisuja. Mutta ehkä ne huippukuvat olisivat olleet liian kovaa kamaa SuurelleYleisölle.

Tai sitten minulla oli retken jälkeen päällä niin voimakkaat Värit, että tuntuivat LehtiKuvat niihin verrattuna vaisuilta. Mahtavaa kuvamateriaalia saimme. Kyllä meillä Näppis ja Hevari olivat ihan sieltä alansa parhaasta pääste. Vielä niin mukavasti sulautuivat meidän joukkoon. Ei se helppoa ole ainakaan meikäläisen Hörhelön seuraan sulautua.

Näillä mennään ja komeasti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
juha_petteri

:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

Enhän minä tosissani. EHKÄ.

-j
Vastaa Viestiin