Sivu 7/17
Re: Madallus
Lähetetty: 22.8.2012 15:32
Kirjoittaja J.Erlandz
käykö 123mesen jouset vai ei, ei oikeen saanu selville. Toiset sanoo että käy eteen ei takse, toiset sanoo että käy joka kulmaan. Ottaa nyt selvää siis..
Kiitos,
jampe
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 11:49
Kirjoittaja joumään
Kyllä ne eteen menee, eivät ihan täydellisesti istu mutta kyllä ne sinne menee ja katsurikin itselläni ne ainakin hyväksyi. Laikatahan niitä tarvii lyhyemmiksi, ei niitä sinne muuten oikeen saa asennettua. Taakse menee 900 Saabin etujouset.
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 11:51
Kirjoittaja joumään
veli samara kirjoitti:testaa tunkin kanssa mistä se kardaani ottaa kiinni. Eli jouset pois, ja tiputat perää tunkin avulla alas. Sittenhän näät mistä se ottaa kiinni.
Oletko ottanut ne kumitutit pois jotka on siellä jousien sisällä?...
Kattelin tota tos yks päivä niin siitä aika läheltä perämurikkaa se kardaani hinkkaa runkoon. Eli siitä missä se kardaani liitetään perään. Ei ole niiden jousien sisällä olevia kumitutteja.
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 18:30
Kirjoittaja veli samara
Eli siis se kardaani hinkkaa siihen kumitutin jalustaan? Sehän on aika lähellä sitä perämurikan ja kardaanin liitosta....
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 22:28
Kirjoittaja joumään
Juu hinkkaa se siihenkin, mutta myös siihen ns."tunneliin" jossa se kardaani menee. Ei paljon mutta hieman häiritsevästi kuitenkin.
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 22:32
Kirjoittaja veli samara
OK. eli kardaanitunnelikin on tiellä, no Pitää vissii jättää tuo oma kikotin suurinpiirtei noille korkeuksille kun tulee ongelmia näköjään isommalla madalluksella....
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 22:36
Kirjoittaja joumään
Niin, en sit tiedä hinkkaisko se niin pahasti jos olis se kumityyny paikallaan. Paha nyt enää sanoa kun on otettu pois. Mahtaisko tota takapään kardaanin kannatinlaakeria saada laskettua senverran että se loppupätkä ei menis niin läheltä kardaanitunnelia? Epäilen.
Re: Madallus
Lähetetty: 23.8.2012 22:55
Kirjoittaja veli samara
Eikös se kannatin laakeri ollut pultattuna pohjaan kardaanitunnelin sivulle. Eli jos laittas prikkaa korin ja kannatin laakerin kiinnitys paikkojen väliin, niin eikös silloin kannatin laakeri laskeudu hieman alespäin. Riippuen siitä kuinka paljon prikkoja väliin laittaa. Sitä en tiedä, mitä kardaani tuosta tykkää.
Kokeilemalla selviää
Re: Madallus
Lähetetty: 24.8.2012 8:16
Kirjoittaja pressa
joumään kirjoitti:Mahtaisko tota takapään kardaanin kannatinlaakeria saada laskettua...
Auto jossa ei ole maavaraa niin mielestäni ei ainakaan kannata alemmaksi laskea. Isolla vasaralla naputella tilaa ylöspäin (pelti venyy ) tai sitten oikein avaa rälläkällä ja hitaa korotusta tunnelliin.
Re: Madallus
Lähetetty: 24.8.2012 10:23
Kirjoittaja joumään
No ei toi munkaan auto ole mikään matala todellakaan. Näyttää ehkä vaan siltä. Koska ei siellä pohja tai muukaan takaa ota kiinni maahan edes hidastetöyssyissä, tai no pakoputki ottaa kiinni mut sehän nyt ei oo mitään vakavaa. Eli kyllähän sitä kardaania olis mahdollista ottaa alaspäin jos se vaan on mahdollista.
Re: Madallus
Lähetetty: 7.9.2012 0:05
Kirjoittaja veli samara
Onkos kellään käytännön kokemusta noista kierreholkeista? Eli siis "tee se itse" coiloverit. Noita näkyy myytävän monessa paikassa, joten ajattelin ladaan eteen jos laittas... Taakse on liian hankalaa.
Eli sopiiko tuo kierreholkki lada tyyppiselle iskarille? vai pitääkö olla jonkinlainen toinen malli? Kun noita on kahta erilaista toinen on "normaali" ja toinen on "päälle pudotettava". Mitä eroa noilla sitten on?
Sais tuolla setillä suht halvalla coiloverit ladaan, jos vaan sopii. Maksaa 49-60€/tolppa tuo kierreholkki, ylä- ja alalautanen sekä lukkolautanen. Jouset pitää ostaa erikseen. Eli 100-120€ ja jouset on joku 40€/kappale. Niin 200€ coiloverit eteen...
Re: Madallus
Lähetetty: 14.9.2012 18:11
Kirjoittaja joumään
Mahtuuko sinne eteen edes tollasta viritystä? Eikös se ole aika pieni kolo mihin iskari menee. Ja silloinhan kaikki paino ja rasitus kohdistuis sinne iskarin yläpäähän ja iskarin alakiinnikkeeseen, joka on aika pienillä pulteilla kiinni. Täysin mutuilua, eli ei välttämättä lähelläkään totuutta. Viisaammat korjaa.
Re: Madallus
Lähetetty: 14.9.2012 18:42
Kirjoittaja veli samara
Yläpäähän vois tehdä adapterin, jolla saa jousen "sopimaan" vakio paikalle. Eli siis jonkinlainen holkki joka on yläpään ja jousen välissä. Mutta tuo alapään kiinnikkeen rasittuminen on kyllä totta, senkin voi korvata jykevämmällä kiinnityksellä.
Re: Madallus
Lähetetty: 14.9.2012 19:55
Kirjoittaja Mutis
näin ikään:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =2&uid=717
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =1&uid=717
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =0&uid=717
iskarina kylläki ihan valmis kynäiskari mallia spax. alapäähän vahvempi kiinnitys ja yläpäähäm jouselle kuppi. tuolla ainakin saa pelattua hyvin jousen jäykkyyden ja maavaran
tie laillisuudesta en sitten tiedä...
Re: Madallus
Lähetetty: 15.9.2012 12:49
Kirjoittaja joumään
Niin kai toi sit ihan yhtä laillinen on kun laikka-alustakin. Tai jos toi jousi ei yläasennossa hölsky tai mitään ja noille osille saa jotku hyväksyntälaput ni kai se ihan laillinenki hyvällä tuurilla saattais olla.